Gå til innhold

Hvorfor velge Windows RT fremfor i386?

Aeyoun

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tjah, i386 er fra 1985 og er ganske avlegs?

Og amd64 er fra 2000, som gjør det til den nest nyeste kommersielt tilgjengelige arkitekturen etter 64-bits ARM. Jeg forstår forsåvidt hva du mener, men gitt hvor lite ressurser en moderne CPU bruker på instruksjonsdekoding har det ikke stort å si at en del av instruksjonene har vært med i mange år. Det er ikke som om Win8 blir et spesielt forskjellig OS bare ved å kompilere det for en annen CPU.

Windows RT brukes jo kun på nettbrett, og er en lettere utgave av Windows 8. Altså den kan kjøres på svakere hardware enn Windows 8.

De råeste nettbrettene kjører jo Windows 8 Pro.

Men RT versjonen kan ikke kjøpes og kan ikke installeres på pcer.

Sant, men på en måte irrelevant (jeg vet at Aeyoun er fullstendig klar over dette) - spørsmålet er om MS har forsøkt å selge RT til vanlige forbrukere gjennom noen form for reklame eller opplysningskampanje. Hele markedsføringen så langt har vært lite imponerende, så jeg mistenker de bare har dyttet det ut på markedet og håper det beste.

Jeg har forsåvidt sett etter selv, og har fortsatt ikke klart å finne noen skryte-beskrivelse av WinRT på nettsidene deres. Bare et par linjer av typen "Kjøp Windows 8 om du vil benytte deg av det ekstensive utvalget av klassiske skrivebords-programmer, eller Windows RT for å kunne benytte deg av den letteste maskinvaren med den beste batterilevetiden. Begge kjører moderne programmer fra App Store som gir en flott brukeropplevelse med berøringskontroll" hadde hjulpet mye.

Endret av Djn
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...