CaptainCrackers Skrevet 27. september 2013 Del Skrevet 27. september 2013 Flyttet nylig til en ny hybel og har litt problem med nettet her. Linja som husverten betaler for er 60/60 fra altibox/NTE, men han har alltid hat problemer med nettet. Så jeg prøvde å hjelpe til litt, men sitter helt fast. Fra routeren så får jeg en hastighet på 15 mb/s, hvis jeg er heldig, ligger some regel på rundt 5mb/s. Har prøvd å filtre MAC adressene så kun jeg er koblet på, men hjelper ikke på hastigheten. Når jeg koblet meg direkte på modemet/hjemmesentralen så fikk jeg korrekt hastighet, men når jeg kobler til routeren så får jeg nesten ingenting. Det er ingen forskjell på hastigheten om jeg bruker kabel eller WIFI. Bruker nå en DIR-635, har også brukt en Asus RT-N66U, men får det samme problemet, asus routeren hjalp litt med hastigheten og stabilitet, men den har samme problem. Nettverkskartet er hjemmesentral - router - switch - klient. Noen som har en anelse om hva som er problemet? Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 27. september 2013 Del Skrevet 27. september 2013 Du bør jo koble fra alle andre (nettverkskabler) og endre krypteringen midlertidig mens du tester. Da først vet du hva som foregår på LAN. Du må også vite hvilken trafikk som går på egen PC, ctrl_alt_del, oppgavebehandling, nettverk.... Test mot speedtest.net eller nettfart.no. Den som viser høyest verdi er trolig korrekt. Lenke til kommentar
CaptainCrackers Skrevet 27. september 2013 Forfatter Del Skrevet 27. september 2013 (endret) hastighet testene har jeg alltid tatt på speedtest.net. Brukt netlimiter for å kontrollere min maskins nettbruk da kun jeg har vært på nettverket. Kablene virker ikke som nå, får bare opp ukjent nettverk http://www.speedtest.net/my-result/2995922513 Endret 27. september 2013 av CaptainCrackers Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 27. september 2013 Del Skrevet 27. september 2013 Hvis det er trådløst, så kan det jo være signalstyrke/støy som er problemet. Lenke til kommentar
CaptainCrackers Skrevet 27. september 2013 Forfatter Del Skrevet 27. september 2013 har tenkt over det og, men fikk samme hastighet med kabel, da det fungerte. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 28. september 2013 Del Skrevet 28. september 2013 Du har ikke på QoS i routerne? Det vil oftest begrense hastigheten. Lenke til kommentar
CaptainCrackers Skrevet 30. september 2013 Forfatter Del Skrevet 30. september 2013 har prøvd med og uten QoS, brannmur osv, hjelper ikke :/ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå