Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

TheyStoleMyName

Anbefalte innlegg

Heisann,

jeg har for ikke så lenge siden ansatt en i bedriften min.

Vi har signert kontrakt og alt, han kom første dagen på jobb.

Klokken var 15.00, og han skulle flytte/parkere bilen, jeg sa det var greit. Etter nesten 1 times tid, sa han at han ikke finner parkering. Det ble plutselig masse å gjøre og jeg hadde ikke tid til å ringe eller tenker over at han ikke hadde kommet tilbake.

Klokken ble 19.00, han hadde fortsatt ikke kommet tilbake.. Jeg prøvde å ringe han, men fikk ingen svar. Han har ikke kommet de 4 - 5 siste dagene og ikke svart på telefon eller sms..

Kan jeg få noen form for erstattning eller hva kan jeg gjøre?

håper på gode svar.

Tusen takk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du ansetter en, og første dagen hans bare stikker han av?

Det er forsåvidt ikke umulig at han er erstatningsansvarlig for merutgifter du får på grunn av hans skulk, men det forutsetter at du faktisk har lidd et økonomisk tap. Måtte du hyre inn en vikar?

Første ting på blokka bør nok være å snakke med vedkommende. Hør hva som skjedde, rett og slett. Dersom du overhodet ikke finner tak i ham, er det vel grunnlag for oppsigelse/avskjed at han ikke gir beskjed om hvor han er eller hva som skjer eller noe som helst, men om du skal ta rettslige skritt (gjelder både oppsigelse/avskjed og ikke minst erstatningskrav) så ville jeg ha skaffet meg hakket mer profesjonell bistand enn du får på et nettforum.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...