Dux ducis Skrevet 27. september 2013 Del Skrevet 27. september 2013 Jeg er i midten av 20-årene og siviløkonom med fast jobb. Jeg er ute etter et studium med juridisk tilsnitt som kan kombineres med jobb. Er det noen som har prøvd seg på 5-årig jus ved siden av jobb? Er det klin umulig? Har dere noen andre forslag til studium relatert til jus? Det kan ikke være noe altfor søkt eller lettvint - jeg vil sitte igjen med en økt juridisk kompetanse som er nyttig og respektert. Lenke til kommentar
Korporal Kranium Skrevet 27. september 2013 Del Skrevet 27. september 2013 Er nå fullt mulig, men tror ikke jeg hadde giddet et vanlig 5årig studie, men det er jo også noe du har mulighet til å se litt ann, du kan alltids starte første året og se hvordan det går? Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 27. september 2013 Del Skrevet 27. september 2013 Å prøve seg på første året og se hvordan det går er mitt tips også. Det er ikke så mange andre studier enn det femårige masterstudiet som er verd å ta ved siden av. Kan selvfølgelig også ta en bachelor ved en av høgskolene som tilbyr det, men universitetsstudiet er nok bedre lagt opp for å kunne ta det på deltid og/eller kveldstid. Dersom du har litt anlegg for det, er strukturert av natur og klarer å finne noen i ca. samme situasjon du kan jobbe med, så tror jeg du fint skal klare å ta jusstudiet ved siden av jobb. Det kommer selvfølgelig an på hva slags jobb du har, da. Jussen egner seg godt som selvstudie, og mange har gjort tilsvarende ting før deg. De fleste riktignok etter noen flere år i arbeidslivet enn jeg antar du har om du er midt i 20-årene, men det er massevis av middelaldrende offentlig ansatte med diverse yrkes- og utdanningsbakgrnun som studerer juss, både hel- og deltid. Lenke til kommentar
€uropa Skrevet 28. september 2013 Del Skrevet 28. september 2013 Det lar seg gjøre. http://www.dn.no/talent/article2136557.ece Lenke til kommentar
EchoMaker Skrevet 2. oktober 2013 Del Skrevet 2. oktober 2013 Jeg er i midten av 20-årene og siviløkonom med fast jobb. Jeg er ute etter et studium med juridisk tilsnitt som kan kombineres med jobb. Er det noen som har prøvd seg på 5-årig jus ved siden av jobb? Er det klin umulig? Har dere noen andre forslag til studium relatert til jus? Det kan ikke være noe altfor søkt eller lettvint - jeg vil sitte igjen med en økt juridisk kompetanse som er nyttig og respektert. Det er absolutt mulig om du har motivasjonen. En på min kursgruppe i obligatorisk kurs i forvaltningsrett (slutten av andre året på det 5-årige jusstudiet i Oslo) var siviløkonom og jobbet fulltid hos PwC. Han synes det gikk bra. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå