Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Lillefinger, og delvis ringfinger på venstre hånd sover nesten hele tida.

AnonymDiskusjon

Anbefalte innlegg

Har vart i flere uker nå, merker det hovedsaklig når jeg bruker tastatur. Leser det trolig er dårlig blodtrykk eller noe, men synes det er rart det bare gjelder 1,2 fingre (ringfinger er litt dau, men mye bedre).

Er ikke noe stort problem, men litt kjedelig på en måte.

Har noen opplevd det samme? Bare å kutte fingeren eller er det bare å vente til det løser seg?

Anonymous poster hash: a5dbf...9d2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Helt enig med Cair Paravel. Første kontakt tar du med fastlegen som henviser deg til fysioterpi som i stor utstrekkning vil kunne hjelpe deg, mulig at en hvileortose kan hjelpe deg der.

Ellers kan besøk av bedriftshelsetjensten på din arbeidsplass av en ergoterapeut kunne hjelpe med arbeidsstillinger og /eller hjelpemidler

Carpel tunnel syndrome. Gå til legen. Frem til legetime hold armen og hånd rett. Rull armen i et håndkle når du skal sove.

Nei, dette er ikke carpaltunnelsyndrom.

Endret av TOMpsy
Lenke til kommentar

Trådstarter: Jeg har hatt lignende symptomer i begge hender, dog ikke de samme fingrene (jeg har tommel, peke og lang). Mitt problem er da rettet primært mot radiusnerven. Har fått det diagnostisert og behandlet av manuell terapeut (fysioterapeut med spesialutdannelse). Øvelsene du viser til er sammen med en del andre (avhengig av akkurat hvor problemet er) glimrende, og er av de jeg ble anbefalt for mine problemer. Hensikten er å rense/løse opp "kanalen" som nervene går i. Uttøyning for nerver.

I tillegg finnes det noen øvelser som stabiliserer nakke, skulder - og som kan hjelpe.

I og med at disse nervene går helt fra nakke/rygg så må man være klar over at problemet kan faktisk ligge her - noe det faktisk gjorde hos meg.

Endret av Bolson
Lenke til kommentar

Trådstarter: Jeg har hatt lignende symptomer i begge hender, dog ikke de samme fingrene (jeg har tommel, peke og lang). Mitt problem er da rettet primært mot radiusnerven. Har fått det diagnostisert og behandlet av manuell terapeut (fysioterapeut med spesialutdannelse). Øvelsene du viser til er sammen med en del andre (avhengig av akkurat hvor problemet er) glimrende, og er av de jeg ble anbefalt for mine problemer. Hensikten er å rense/løse opp "kanalen" som nervene går i. Uttøyning for nerver.

I tillegg finnes det noen øvelser som stabiliserer nakke, skulder - og som kan hjelpe.

I og med at disse nervene går helt fra nakke/rygg så må man være klar over at problemet kan faktisk ligge her - noe det faktisk gjorde hos meg.

Mistenker at det oppsto på meg etter at jeg ble skutt i armen. Kula traff rett med albuen. Kommer ikke til å gjøre noe med med det med mindre det blir værre igjen eller noe.

Anonymous poster hash: a5dbf...9d2

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...