Gå til innhold

" Jeg holder meg litt på avstand, jeg ... .".

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei Albert.

Denne flotte, blanke og fine Kaia ser da ut til å sole seg i høstglansen. Vanligvis så trives disse i kolonier. De er et syn, når de kommer i flokk. De letter på likt, lander på likt, og i lufta flyr de "sykronflyging". Fantastisk å se på. Så er de veldig til "skravlebøtter, og alle skravler i "nebbet" på hverandre på likt, og tier still på sekundet likt. Samkjørte disse morsomme kråkefuglene. Denne er kanskje en individualist, for de finnes jo alltid.

Mvh. Lisbeth.

Lenke til kommentar

Hei Albert.

Denne flotte, blanke og fine Kaia ser da ut til å sole seg i høstglansen. Vanligvis så trives disse i kolonier. De er et syn, når de kommer i flokk. De letter på likt, lander på likt, og i lufta flyr de "sykronflyging". Fantastisk å se på. Så er de veldig til "skravlebøtter, og alle skravler i "nebbet" på hverandre på likt, og tier still på sekundet likt. Samkjørte disse morsomme kråkefuglene. Denne er kanskje en individualist, for de finnes jo alltid.

Mvh. Lisbeth.

Hei, Lisbeth.

Takk for hyggelig og fyldig kommentar !

Ja, kaiene opptrer som oftest i flokker, som kan variere fra noen få individer til "en hel hærskare".

Denne lille "nysgjerrigkaja" så ut til å trives godt i eget selskap. Kanskje den hadde fått noe å tenke på etter å ha hørt

Finn Kalviks "Finne mæ' sjæl" !

Neste fase i utviklingen kommer muligens etter at den har lyttet til DDE's "Vinsjan' på kaia" ? :)

Vennlig hilsen

Albert Andersson.

Lenke til kommentar

Hei Albert

Synes dette er utrolig flott, du har fanget denne lille kråkefuglen på en utmerket måte .

Et enormt fargespill i fjærdrakta og nydelige detaljer å studere i fullformat .

Er imponert ! :)

Hilsen Terje .

Hei, Terje.

Takk for hyggelig og svært positiv kommentar !

I den grad det har vært fototeknisk framgang de siste månedene, har nok det sammenheng med at den selvkritiske sansen er blitt noe skjerpet etter å ha studert en rekke bilder skapt av svært dyktige fotografer ! :)

Sir Isaac Newton begrunnet sin framgang i livet ved å henvise til sine læremestre, og uttrykte, - lett omskrevet:

"Jeg har stått på kjempers skuldre".

Vennlig hilsen

Albert Andersson.

Lenke til kommentar

Bare å henge seg på rosen her.

Bortkloning av det grå nede til høyre ville høyne bildet ytterligere.

Skarphet på fugler går litt på smak. Denne hadde tålt litt mer - først et klikk og så gå direkte til Edit og klikke Fade for å redusere med glidebryter som kommer til syne. Men som jeg nevnte, der kommer smaken inn. Fugler anses som mjuke og noen vil derfor ikke ha mer skarphet enn dette.

Roar

Lenke til kommentar

Bare å henge seg på rosen her.

Bortkloning av det grå nede til høyre ville høyne bildet ytterligere.

Skarphet på fugler går litt på smak. Denne hadde tålt litt mer - først et klikk og så gå direkte til Edit og klikke Fade for å redusere med glidebryter som kommer til syne. Men som jeg nevnte, der kommer smaken inn. Fugler anses som mjuke og noen vil derfor ikke ha mer skarphet enn dette.

Roar

Hei, Roar.

Takk for hyggelig kommentar, saklig, konstruktiv kritikk og, - ikke minst, gode råd ! ;)

Jeg skal forsøke å endre skarpheten noe, - jeg er kanskje for konservativ og lite kreativ når det gjelder å "dra i spakene" !

Når det gjelder det grå partiet nede til høyre i bildet, så er det en del av brosteinsbelegningen, så den hører liksom til ... .

Vennlig hilsen

Albert Andersson.

Lenke til kommentar

Mektig bra skarpt dette. Flott lys med ypperlig bakgrunn :)

Hei, Jan Erik.

Takk for hyggelig og positiv kommentar.

For en amatørfotograf med ambisjoner som langt overgår evnene, er det litt skremmende å skulle presentere "fuglebilder" på et forum som "kryr" av dyktige fotografer med avansert fugleportrettering som spesialfelt.

Følelsen det gir, kan kanskje best uttrykkes i ornitologisk terminologi, - som "å være spurv i tranedans" ! :)

Men de dyktige er heldigvis svært hjelpsomme mot de bortimot hjelpeløse, og på mirakuløst vis øker innsikten, forståelsen og kunnskapene litt etter hvert ... .

Så, - takk alle hjelpsomme (fugle)fotografer ! :)

Vennlig hilsen

Albert Andersson.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...