xvis Skrevet 27. september 2013 Del Skrevet 27. september 2013 (endret) Har en pc som nylig gikk fra å starte opp på sekunder til å bruke 10-15min. Skylden ligger nok i et demo-program jeg installerte fra http://download.cnet.com/ . Trodde det i utgangspunktet var et trygt sted å laste ned fra, men nok om det. Bestemte at jeg likesågodt kunne foreta en ren installasjon av Win7, men av en eller grunn stopper installasjonsprosessen tidlig med en 'black screen'. Det som skjer: -PC booter -Win7 starter opp fra DVD og laster inn filer -Ser Windows logo i noen sekunder -Skjerm går i svart Bootsekvens er 1-DVD, 2-HDD. Noen som har forslag til hva som kan foregå, og evt hvordan installasjonen skal gå videre? Hardware: HK:ASUS P8Z77-V PRO/THUNDERBOLT (Ivy Bridge) CPU: Intel Core i7 3770K Ivy Bridge RAM: Corsair 16GB DDR3 1600MHz (4x4) XMS3 GPU: nVidia 670GTX HDD (OS): Samsung 840 Pro SSD - 256GB Endret 27. september 2013 av xvis Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 27. september 2013 Del Skrevet 27. september 2013 Buggy SSD? (Som også kan være årsaken til den lange oppstartstiden.) Finnes det noe slags 'diagnostics utility' fra Samsung som du kan boote og kjøre? Kanskje kommandere en Secure Erase og se om ting 'løsner' da? Lenke til kommentar
xvis Skrevet 27. september 2013 Forfatter Del Skrevet 27. september 2013 Ja, det var jo en tanke! SSD'en er relativt ny (juli 2013) så det har ikke slått meg at den kunne være skyldig. Det fulgte med en CD, så skal sjekke om det ligger noe diagnoseverktøy jeg kan kjøre. Lenke til kommentar
xvis Skrevet 27. september 2013 Forfatter Del Skrevet 27. september 2013 Har kjørt Samsungs disk-diagnoseverktøy (Magician 4.2.1). Bortsett fra at den oppdaget at disken ikke var optimalisert i forhold til Win7, var den fornøyd med SSD'en. Så da er jeg tilbake til square one... Lenke til kommentar
Maxopp Skrevet 27. september 2013 Del Skrevet 27. september 2013 http://www.groovypost.com/unplugged/confirmed-cnet-download-com-gains-crapware-status/ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå