Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Melde seg ut av fag vgs, stipend.

Anbefalte innlegg

Hei, går vg3 og bor alene, har stipend, lån og borteboerstipend. Pga sykdom og at jeg i perioder er mye borte har jeg og kjemi/bio læreren min blitt enige om at jeg skal ta det som privatist, så jeg slipper å stresse så veldig med at jeg ikke får hvert med på forsøk når jeg er syk osv. Det eneste jeg lurer på er, hvis jeg melder meg ut av fagene, blir jeg vel sett på som delkurselev, hvordan vil dette påvirke stipendet mitt? Med husleie osv har jeg ikke akkurat mye rom for reduksjon fra lånekassen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Om du er fornøyd med 4-5, så hvorfor ikke? Sålenge du står og dermed slipper å betale tilbake så gjør det jo ingenting.

Karakterene kan fikses senere, men med 5 i snitt pluss militærtjeneste og et år folkehøgskole/ettårig studium på høgskole så skal du komme inn på så og si alt. Lege er vel det eneste du vil slite med uten 5.5-5.8 i snitt.

Lenke til kommentar

Problemet er vel at hvis jeg velger å gå for privatist i disse fagene vil jeg få redusert støtte, noe jeg ikke har råd til, mens hvis jeg fortsetter som vanlig og mest sannsynlig får iv får jeg ikke redusert støtte. Systemet er jo helt på trynet.

Snakket nettopp med en hos lånekassa og han sa jo at privatist var et bredt begrep og at det avhengte om jeg var tilknyttet lærersted etc etc, men han satt meg over til noen høyere opp som viste alt om det,, men kl var selvfølgelig 1459 da han satt meg over og de stengte 1500 så rakk det ikke...

Lenke til kommentar

Akuratt det er ikke noe problem, har allerede svidd av 2k for å ta opp et par fag og ett helt nytt fag før jul. Problemet er hvis lånekassa kutter støtte, har tross alt husleie som skal betales og næring som må tas opp. Får ringe dem igjen på mandag...

Akuratt det er ikke noe problem, har allerede svidd av 2k for å ta opp et par fag og ett helt nytt fag før jul. Problemet er hvis lånekassa kutter støtte, har tross alt husleie som skal betales og næring som må tas opp. Får ringe dem igjen på mandag...

Er uansett bare 300-400 kr for å ta opp nye fag.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...