Mr. Hermonella Skrevet 27. september 2013 Del Skrevet 27. september 2013 Heisann:) Når jeg prøver og installere Windows home server 2011 så kommer jeg til steget hvor den skal begynne og installere, men så stopper den og får en error melding (http://pastebin.com/JXSiHvar).Noen som vet hva som kan være årsaken?Dette har jeg prøvd men som ikke har funka:Bytta diskBytte installasjons medium (både DVD og Minnepenn) Prøvd med 2 forskjellige disker koblet fra RAID Prøvd med ett annet hovedkort Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 27. september 2013 Del Skrevet 27. september 2013 Utfra det lille jeg forstår av loggen kan det se ut som om hovedkortet er EFI-basert, dvs. ikke klassisk BIOS. Er det sikkert at (setup-programmet for) WHS 2011 støtter det? Det er tross alt Windows Server 2008 som ligger i bunnen her. Denne linjen åpner også for noen spørsmål: "[9/27/2013 9:57:24 AM 2dc] INFO: Launching Win7 Setup from: X:\sources\setup.exe with cmd line: setup.exe /uilanguage:en-us /unattend:X:\unattend.xml)"1 1) Win7 Setup ?? 2) Det kan se ut som om du kjører en Unattended install - har du prøvd med en vanlig 'attended' install? Kanskje noen andre ser problemet umiddelbart dersom du sier hva slags HW du bruker ...(?) Lenke til kommentar
Mr. Hermonella Skrevet 27. september 2013 Forfatter Del Skrevet 27. september 2013 (endret) Utfra det lille jeg forstår av loggen kan det se ut som om hovedkortet er EFI-basert, dvs. ikke klassisk BIOS. Er det sikkert at (setup-programmet for) WHS 2011 støtter det? Det er tross alt Windows Server 2008 som ligger i bunnen her. Denne linjen åpner også for noen spørsmål: "[9/27/2013 9:57:24 AM 2dc] INFO: Launching Win7 Setup from: X:\sources\setup.exe with cmd line: setup.exe /uilanguage:en-us /unattend:X:\unattend.xml)"1 1) Win7 Setup ?? 2) Det kan se ut som om du kjører en Unattended install - har du prøvd med en vanlig 'attended' install? Kanskje noen andre ser problemet umiddelbart dersom du sier hva slags HW du bruker ...(?) Bios er EFI-Basert ja, men vet at Home server støtter det. Jeg har installert det på en maskin med samme BIOS før. Og det er ikke noen annen måte og installere det på. Når jeg booter opp på DVDen, så velger jeg "New Install" så velger jeg disken jeg skal installere på, også på install. Det er da feilmeldingen kommer opp. Hovedkortet er ett GA-F2A85X-D2H. Endret 27. september 2013 av Mr. Hormonella Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå