Gå til innhold

Problem med Intsallasjon av Windows Home Server 2011

Anbefalte innlegg

Heisann:)

Når jeg prøver og installere Windows home server 2011 så kommer jeg til steget hvor den skal begynne og installere, men så stopper den og får en error melding (http://pastebin.com/JXSiHvar).

Noen som vet hva som kan være årsaken?

Dette har jeg prøvd men som ikke har funka:
Bytta disk
Bytte installasjons medium (både DVD og Minnepenn)

Prøvd med 2 forskjellige disker

koblet fra RAID

Prøvd med ett annet hovedkort

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Utfra det lille jeg forstår av loggen kan det se ut som om hovedkortet er EFI-basert, dvs. ikke klassisk BIOS.

Er det sikkert at (setup-programmet for) WHS 2011 støtter det? Det er tross alt Windows Server 2008 som ligger i bunnen her.

Denne linjen åpner også for noen spørsmål: "[9/27/2013 9:57:24 AM 2dc] INFO: Launching Win7 Setup from: X:\sources\setup.exe with cmd line: setup.exe /uilanguage:en-us /unattend:X:\unattend.xml)"1

1) Win7 Setup ??

2) Det kan se ut som om du kjører en Unattended install - har du prøvd med en vanlig 'attended' install?

Kanskje noen andre ser problemet umiddelbart dersom du sier hva slags HW du bruker ...(?)

Lenke til kommentar

Utfra det lille jeg forstår av loggen kan det se ut som om hovedkortet er EFI-basert, dvs. ikke klassisk BIOS.

Er det sikkert at (setup-programmet for) WHS 2011 støtter det? Det er tross alt Windows Server 2008 som ligger i bunnen her.

Denne linjen åpner også for noen spørsmål: "[9/27/2013 9:57:24 AM 2dc] INFO: Launching Win7 Setup from: X:\sources\setup.exe with cmd line: setup.exe /uilanguage:en-us /unattend:X:\unattend.xml)"1

1) Win7 Setup ??

2) Det kan se ut som om du kjører en Unattended install - har du prøvd med en vanlig 'attended' install?

Kanskje noen andre ser problemet umiddelbart dersom du sier hva slags HW du bruker ...(?)

Bios er EFI-Basert ja, men vet at Home server støtter det. Jeg har installert det på en maskin med samme BIOS før.

Og det er ikke noen annen måte og installere det på. Når jeg booter opp på DVDen, så velger jeg "New Install" så velger jeg disken jeg skal installere på, også på install. Det er da feilmeldingen kommer opp.

Hovedkortet er ett GA-F2A85X-D2H.

Endret av Mr. Hormonella
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...