Gå til innhold

Elkjøp do it again!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kunne ikkje sagt det bedre sjølv. Er sjeldent på elkjøp o.l plassar, men dei gongane det skjer er det folk som blir lurt trill rundt av selgarane. Det som er bra i denne og likanande saker er jo at somme folk ikkje finn seg i slikt, og dermed seier i frå til forbrukarombodet. Dei fleste ville nok gitt f... og glømt heile greia.

Lenke til kommentar

Dette er et velkjent fenomen,har selv testet det ut et par ganger,ene gangen var på et videokamera men de hadde jo selvsagt ingen igjen selv om jeg var der på samme dag som kampanjen startet,men de var frekke nok til å prøve å selge meg et fullpriskamera. men til det svarte jeg nei takk det har konkurentene deres til lavere pris, så gikk jeg.

Lenke til kommentar

Litt morsom sak igrunn fordi som noen kanskje har fått med seg i en tidligere tråd på forumet hadde jeg akkurat det problemet hos elkjøp tidligere i høst da jeg kjøpte meg bærbar pc og måtte ut med en tusenlapp mer enn hva den egentlig kostet. Saken ordnet seg ganske fort (etter en ukes mas ca) da elkjøp selv innså at de hadde gjort en feil :D

Den gjeldende butikken hadde i denne saken rett og slett ikke fått med seg tilbudet og klarte ikke finne frem noe informasjon om det, og selger turte ikke selge varen til tusen kroner under satt pris sånn uten videre. Etter å ha sjekket det opp viste det seg jo at jeg hadde rett og det beklaget de og sa jeg kunne hente pengene jeg betale for mye i en elkjøp butikk.

Jeg var veldig sint der og da, men tror ikke mitt forhold til elkjøp er blitt skadet ellers ettersom de ryddet opp rotet sitt så fort de hadde muligheten.

Btw takk til de på forumet som tilbød seg å hjelpe meg den gangen :)

Lenke til kommentar

At en annonsert vare er forsinket eller likn kan man oppleve i alle slags butikker, det tåler vi kunder innimellom, MEN når Elkjøp har en løpende praksis på annonsere ting som de ikke tjener penger på og tvinger (provisjons ordninger m.m.) selgerene sine til å selge de andre ting når de kommer i butikken da er det rett og slett helt forkastelig. Sjefene som har satt råttenskapen i system burdte miste all rett på å drive forretning i Norge for resten av livet. Nytter ikke å kjefte på stakkars butikk ansatte når råttenskapen ligger på sjefs nivå og hovedkontoret. (og nei,jeg er ikke ansatt i en elkjøp butikk)

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Reagerte på at de mente det hadde vært en uforutsett økning i etterspørsel... Etter 3 år med salg av data har i allefall jeg lært at det går vanvittig mye bærbart hver eneste høst. Har ingen av statistikkrottene fått med seg at det er mange nye studenter på høsten i Norge?

Tydeligvis vanskelig det der med å huske et år tilbake...

Lenke til kommentar
Reagerte på at de mente det hadde vært en uforutsett økning i etterspørsel... Etter 3 år med salg av data har i allefall jeg lært at det går vanvittig mye bærbart hver eneste høst. Har ingen av statistikkrottene fått med seg at det er mange nye studenter på høsten i Norge?

Tydeligvis vanskelig det der med å huske et år tilbake...

Økningen har vissnok vært +150-200% i forhold til fjoråret... greit at marked vokser og slikt, men 100-200% økning er vel litt mye selv for dataverden.

Hvis du i tillegg ser på Komplett.no osv osv osv osv ... så ser du at det er meeeget lite bærbare å få tak i (det var ihvertfall det da den annonsen ble trykket, og spesielt da "hendelsene" inntraff). Midt i Juni ble det jo rapportert om at produsentene til og med gikk tom for deler. Det var så stor produksjon at det knapt var skjermer og slikt å få tak i !!

Så kan man da selvfølgelig diskutere om det var rett av Elkjøp å annonsere bærbare maskiner i det hele tatt, når de kanskje ikke hadde nok for hele landet av en spesifikk modell.

Uansett; annonsen er dritgammal !!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...