Gå til innhold

Microsoft tar sikte på å støtte Xbox One i over ti år (Xbox, X360, XOne)


Anbefalte innlegg

Her sammenligner du epler med mango.

 

Nesten, vi sammenligner høsting av Epler og Mango, den er relativt lik, og problemene er det samme.

Du kan streame det ferdige produktet ja, det er mulig men ikke offloade prosesseringen som PR avdelingen har prøvd å få folk til å tro.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har fortsatt over 150 gamle pc spill godt bevart som jeg spiller på en god gammel lojal XP maskin til tider, jeg liker nostalgia og disse spillene tar meg tilbake til barndommen for en time eller to.

Denne cloud driten fjerner kontrollen over spillene fra forbrukerne og over til utgiverne. Microsoft er bare ute etter profitt og det er slik det skal være, men når dette betyr at mine produkt blir bare kortsiktige "lån" som microsoft når som helst kan bestemme å kutte min tilgang til så er jeg ikke overhodet interessert i å kjøpe noe av de. Spesielt ikke når de snakker om å innføre krav om å være online som er helt sinnsvakt, jeg er ikke online konstant og jeg vil heller ikke bli tvunget til å være online konstant for å kunne benytte meg av produkt som jeg strengt tatt skal være i stand til å spille offline.

Menmen, folk som fapper i clouden får kjøpe hva faan de vil så skal jeg holde meg til mitt isteden. Sånn da er min nerdrage over for denne gang.

Endret av Gunman1986
Lenke til kommentar

Microsoft kan like gjerne slutte å overdrive disse cloud-teoriene sine. Både Digital Foundry og ledende systemarkitekt for PS4, Marc Cherny har avkreftet at ideene til Microsoft fungerer med dagens bredbånd.

 

Gleder meg til å spille Titanfall på release uten online eller matchmaking problemer!

Lenke til kommentar

 

Nesten, vi sammenligner høsting av Epler og Mango, den er relativt lik, og problemene er det samme.

Du kan streame det ferdige produktet ja, det er mulig men ikke offloade prosesseringen som PR avdelingen har prøvd å få folk til å tro.

Det kommer mye ant på hvordan du angriper denne saken. Er det snakk om å prosessere grafikk? Nei. MS har uttalt at det er snakk om "latency-insensitive computations".

 

Men du kan se litt på hva Dan Greenawalt skrev om utviklingen av Forsa 5.

"neural network, more computing power is nothing but helpful. Because what you’re able to do is process a lot more information, and you don’t have to do it in realtime on the box. And that frees up more of the box to be doing graphics or audio or other computational areas."

"So we can now make our AI instead of just being 20%, 10% of the box’s capability, we can make it 600% of the box’s capability”

“Put it in the cloud and free up that 10% or 20% to make the graphics better – on a box that’s already more powerful than we worked on before."

 

Altså, de kan offloade andre elementer av spillet og oppnå mye høyere prosesseringskapasitet på disse, og samtidig frigi mye av boksens egne resurser til å prosessere visuelle elementer.

 

Videre er lyssetting nevnt som en mulig ting som kan offloades..

 

"One example of that might be lighting," he continued. "Let’s say you’re looking at a forest scene and you need to calculate the light coming through the trees, or you’re going through a battlefield and have very dense volumetric fog that’s hugging the terrain. Those things often involve some complicated up-front calculations when you enter that world, but they don’t necessarily have to be updated every frame. Those are perfect candidates for the console to offload that to the cloud—the cloud can do the heavy lifting, because you’ve got the ability to throw multiple devices at the problem in the cloud."

 

"things like physics modeling, fluid dynamics, and cloth motion were all prime examples of effects that require a lot of up-front computation that could be handled in the cloud without adding any lag to the actual gameplay. And the server resources Microsoft is putting toward these calculations will be much greater than a local Xbox One could handle on its own. "A rule of thumb we like to use is that [for] every Xbox One available in your living room we’ll have three of those devices in the cloud available,""

 

"While cloud computation data doesn't have to be updated and synced with every frame of game data, developers are still going to have to manage the timing and flow of this cloud computing to avoid noticeable changes in graphic quality, Booty said. “Without getting too into the weeds, think about a lighting technique like ambient occlusion that gives you all the cracks and crevices and shadows that happen not just from direct light. There are a number of calculations that have to be done up front, and as the camera moves the effect will change. So when you walk into a room, it might be that for the first second or two the fidelity of the lighting is done by the console, but then, as the cloud catches up with that, the data comes back down to the console and you have incredibly realistic lighting."

 

Men det er altså ikke helt uproblematisk, som siste del her viser. Utviklere må lære seg å bruke denne kraften for å utnytte den. Timing vil være essensielt for når nye ting skal dras ned fra skyen. Videre er dette problematisk med tanke på offline spilling og dropp i nettet. Her må spillene klare å takle dette. Man ser for seg at en mulighet kan være at spillet prosesserer det som er nødvendig for å fungere, men at brukeropplevelsen kan økes med offloading. Altså, brytes oppkoblingen fortsetter spillet, men du mister det fantastiske lyset. Kravene til denne oppkoblingen kan altså variere fra spill til spill. Kanskje kommer enkelte spill med krav om oppkobling. Dette ville i så fall måtte merkes på produktene.

 

Konstant oppkobling er i alle tilfeller ikke et stort problem for mesteparten av XONE kundegruppen. Selv likte jeg XBOX Ones funksjoner bedre før snuoperasjonen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Skjønner bare ikke hva det er med den ai profilmekkinga som er så enormt cpu krevende når det er en liten fil som lastes over, samt at man kan spille offline.

Og det angående precomputing av lys, så trodde jeg det var realtime som var tingen. Og fysikkcomputation, trodde dette måtte gjøres i realtime.

Nei han overbeviser ikke meg, men så har han vel fått de linjene fra ms sitt pr byrå.

Lenke til kommentar

Skjønner bare ikke hva det er med den ai profilmekkinga som er så enormt cpu krevende når det er en liten fil som lastes over, samt at man kan spille offline.

Og det angående precomputing av lys, så trodde jeg det var realtime som var tingen. Og fysikkcomputation, trodde dette måtte gjøres i realtime.

Nei han overbeviser ikke meg, men så har han vel fått de linjene fra ms sitt pr byrå.

 

Det er en profil som deles med andre. Verre er det ikke. Selve utviklingen av denne profilen kan like gjerne skje når man spiller frakoblet.

 

Å bruke skyen til å skape bedre lys (grafikk) i spill er avkreftet fra alle hold.

 

Dan Greenawalt jobber for Microsoft, og er selvfølgelig helt inhabil i denne sammenheng.

Lenke til kommentar

Skjønner bare ikke hva det er med den ai profilmekkinga som er så enormt cpu krevende når det er en liten fil som lastes over, samt at man kan spille offline.

Og det angående precomputing av lys, så trodde jeg det var realtime som var tingen. Og fysikkcomputation, trodde dette måtte gjøres i realtime.

Nei han overbeviser ikke meg, men så har han vel fått de linjene fra ms sitt pr byrå.

Mykje "trodde" her. Eg sit heller ikkje med innsikt i den tekniske funksjonaliteten, men er det mogleg at storleiken på filene ikkje er noko indikasjon på kva maskinkraft som er nødvendig for å produsere dei?

 

Det er en profil som deles med andre. Verre er det ikke. Selve utviklingen av denne profilen kan like gjerne skje når man spiller frakoblet.

 

Å bruke skyen til å skape bedre lys (grafikk) i spill er avkreftet fra alle hold.

 

Dan Greenawalt jobber for Microsoft, og er selvfølgelig helt inhabil i denne sammenheng.

 

Kven er habile til å kommentere på eit konsept som ingen utanfor MS har jobba med? Det er populært å skyte ned MS, det forstår eg, men la dei i det minste få prøve og eventuelt feile først. Så langt baserer alt seg på to utsagn frå to personar, som for alt me veit ikkje nødvendigvis er riktige.

 

Gud forby at nokon prøver seg på litt innovasjon.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Mykje "trodde" her. Eg sit heller ikkje med innsikt i den tekniske funksjonaliteten, men er det mogleg at storleiken på filene ikkje er noko indikasjon på kva maskinkraft som er nødvendig for å produsere dei?

 

 

Kven er habile til å kommentere på eit konsept som ingen utanfor MS har jobba med? Det er populært å skyte ned MS, det forstår eg, men la dei i det minste få prøve og eventuelt feile først. Så langt baserer alt seg på to utsagn frå to personar, som for alt me veit ikkje nødvendigvis er riktige.

 

Gud forby at nokon prøver seg på litt innovasjon.

Legger i allefall ikke skjul på at jeg ikke har det som trengs for å være sikker om dette, men jeg har ikke sett en eneste techhead, utvikler etc som har forklart hvordan dette fungerer. Og hvorfor menere du man skal tro så mye på hva ms og displene sier? De har jo snakket rundt seg selv i lang tid. Cloud tjenesten til ms er sikkert bra. Tipper det blir gode dedikterte tjenester, muligheter for online verdener som fortsetter etter at konsollen er slått av rtc. Men utover det så har jeg null tro på at forskjellen mellom xbox one og ps4 skal utlignes av cloud computing. Det er ingenting som tilsier at det vil skje, og ms har ikke akkurat forklart hvordan de mener at det skal skje.

 

Og slutt å være så butthurt, ingen skal forby innovasjon, men vi trenger jo ikke svelge pr tøvet deres med hår og alt.

Endret av UrgeLoL
Lenke til kommentar

Heilt greit, men la dei i det minste prøve. Eg har ikkje sagt du skal tru på nokon, ei heller dei som står fremst i anti-MS-toget.

 

Du treng ikkje svelgje påstandane, men la MS få tid til å lansere konsollen. Me veit at PR er PR, om det er Sony, MS, Apple eller Toyota.

Lenke til kommentar

Han har sagt mykje snodig, som ikkje nødvendigvis er noko å henge seg opp i.

 

 

 

Speaking at a console demonstration, as reported by GamesIndustry, Henshaw said the Xbox One has “the computational power of more than 10 Xbox 360 consoles” but that “the cloud brings infinite additional processing power”.

“Microsoft has hundreds of thousands of servers and dozens of data centers geographically distributed all around the planet, and Xbox One has the ability to instantly tap in to that limitless computational horsepower,” he said.

 

I teorien så har han jo rett, over nettet så kan du ha tilgang til servere på andre sida av kloden. Problemet er at det ikkje er mogleg å dra nytte av all maskinvaren sidan hastigheit og latency vil fungere som ein flaskehals.

Lenke til kommentar

Heilt greit, men la dei i det minste prøve. Eg har ikkje sagt du skal tru på nokon, ei heller dei som står fremst i anti-MS-toget.

 

Du treng ikkje svelgje påstandane, men la MS få tid til å lansere konsollen. Me veit at PR er PR, om det er Sony, MS, Apple eller Toyota.

 

Er det noen som vil hindre de i å prøve? Det som er latterlig er påstander som i liten grad henger sammen om man har litt teknisk innsikt, da er det helt greit å skyte de ned, ingen tvinger de til å prate piss.

 

AtW

Lenke til kommentar

Vel, det er ein person som har uttalt noko, ikkje heile MS eller deira X1-avdeling.

 

Det er vel ikkje noko nytt at enkeltpersonar har uttalt seg uheldig eller feil, som har ført til at ting blir hausa opp?

 

Det er ikke bare en person som har uttalt seg om cloud-opplegget, og overdrevet effekten av det.

 

AtW

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...