Gå til innhold

Microsoft tar sikte på å støtte Xbox One i over ti år (Xbox, X360, XOne)


Anbefalte innlegg

Dette cloud greiene til MS er artige saker ja. Da folk oppdaget at det å installere GTA V play-disken på samme harddisk som install-disken gjorde at spillet fikk skikkelig ytelsesproblemer, så ble man anbefalt å bruke en USB-pinne i steden for. Men det var veldig viktig at USB-pinnen minst har 10MB/s overføringshastighet for at det skal gå smooth.

Så jeg lurer litt på hvilke prosesser de skal bruke skya til for at det i det hele tatt skal lønne seg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Du mener det, ja? Microsoft la ned online-støtten for den første konsollen etter bare åtte år. Disse spillene blir å lide den samme skjebne som alle eldre MMO. De legges ned for alltid.

Dette er da online spill som ingen spiller lenger. Da er heller ikke nødvendig å holde serverne i gang. Det sier seg selv.

Lenke til kommentar

 

Du kan prøve å spørre de som faktisk har tatt vare på sine 10 år gamle innkjøp den dag i dag. Dessuten har du ingen måte å vite når disse serverne går ut på dato. Det kan være etter åtte år, som med den første konsollen. Det kan til og med være mindre. Poenget er at det vet du ikke.

Hvilke spill snakker du om? FIFA 02 o.l ? Ingen pure online spill vil vare for evig. Det er ingen vits å holde i gang servere ingen bruker. Singelplayer kan du vel spille til krampa tar deg.

 

Og når vi er inne på å vite.. det gjør ikke DU heller når det er snakk om Xbox One og fremover..

Lenke til kommentar

 

Edit: Nvm.

 

Jeg spiser ikke spill.

Hvilke spill snakker du om? FIFA 02 o.l ? Ingen pure online spill vil vare for evig. Det er ingen vits å holde i gang servere ingen bruker. Singelplayer kan du vel spille til krampa tar deg.

 

Og når vi er inne på å vite.. det gjør ikke DU heller når det er snakk om Xbox One og fremover..

 

Du kan fremdeles spille FIFA 02 i dag. offline-delen består ikke av cloud-computing eller noe form for nettkrav.

Endret av petterpann
Lenke til kommentar

Dette er da online spill som ingen spiller lenger. Da er heller ikke nødvendig å holde serverne i gang. Det sier seg selv.

 

Microsoft ønsker tydeligvis at hvert eneste spill skal være konstant tilkoblet for å yte "fordelene" cloud-teknologien har. Om de da bruker dette i spill som i utgangspunktet er rene enspilleropplevelser, så vil 90% ha gått fra dette spillet innen ett år. Det er allikevel ingen unnskyldning for å stenge serverne, og dermed fjerne spillet fra markedet.

Lenke til kommentar

Dette cloud greiene til MS er artige saker ja. Da folk oppdaget at det å installere GTA V play-disken på samme harddisk som install-disken gjorde at spillet fikk skikkelig ytelsesproblemer, så ble man anbefalt å bruke en USB-pinne i steden for. Men det var veldig viktig at USB-pinnen minst har 10MB/s overføringshastighet for at det skal gå smooth.

Så jeg lurer litt på hvilke prosesser de skal bruke skya til for at det i det hele tatt skal lønne seg.

 

To put this in perspective, when the logic circuits of a CPU want some data, they have to wait a few nanoseconds (billionths of a second) to retrieve it from its cache.... If the CPU were to ask the cloud to calculate something, the answer won't be available for potentially 100ms or more, depending on internet latency - some 100,000,000 nanoseconds!

 

The PS4 memory system allocates around 20,000MB/s for the CPU of its total 176,000MB/s. The cloud can provide one twenty-thousandth of the data to the CPU that the PS4's system memory can. You may have an internet connection that's much better than 8mbps of course, but even superfast fibre-optic broadband at 50mbps equates to an anaemic 6MB/s.

 

http://www.eurogamer.net/articles/digitalfoundry-in-theory-can-xbox-one-cloud-transform-gaming

Lenke til kommentar

 

Microsoft ønsker tydeligvis at hvert eneste spill skal være konstant tilkoblet for å yte "fordelene" cloud-teknologien har. Om de da bruker dette i spill som i utgangspunktet er rene enspilleropplevelser, så vil 90% ha gått fra dette spillet innen ett år. Det er allikevel ingen unnskyldning for å stenge serverne, og dermed fjerne spillet fra markedet.

 

Det er vel ingen som har sagt at man skal fjerne det etter ett år heller. Var det ikke 10+ vi snakket om?

Lenke til kommentar

 

To put this in perspective, when the logic circuits of a CPU want some data, they have to wait a few nanoseconds (billionths of a second) to retrieve it from its cache.... If the CPU were to ask the cloud to calculate something, the answer won't be available for potentially 100ms or more, depending on internet latency - some 100,000,000 nanoseconds!

 

The PS4 memory system allocates around 20,000MB/s for the CPU of its total 176,000MB/s. The cloud can provide one twenty-thousandth of the data to the CPU that the PS4's system memory can. You may have an internet connection that's much better than 8mbps of course, but even superfast fibre-optic broadband at 50mbps equates to an anaemic 6MB/s.

 

http://www.eurogamer.net/articles/digitalfoundry-in-theory-can-xbox-one-cloud-transform-gaming

 

Det sier vel seg selv at cloud'n ikke er ment som en real-time CPU eller GPU. Det er mye som kan kalkuleres i et spill som ikke trenger umiddelbar respons.

Lenke til kommentar

Det er blitt et slags korstog for endel at så fort ordet Microsoft,XBO og ikke minst Cloud blir nevnt i en artikkel så har vi disse ridderne på plass for å forklare for menigmann at dette er bare tull å tøys.

 

Ikke bare her på forumet men overalt, meldingen er kort oppsummert at MS er dritt, Cloud teknologien til MS er tull og PS4 er ditt og datt.

 

Er veldig viktig for disse ridderne å vinkle budskapet sitt i alle mulige retninger, aldri fokus på noe positivt og kun det negative. Og selvfølgelig at PS4 har ditt og datt osv osv.

 

Snakker kun for meg selv, men jeg liker ikke riddere spesielt mye. Dem er så tungt utrustet og ser ikke spesielt mye ifra visiret sitt. Trangsynte og tynget ned av sine egne overbevisninger og deres desperate korstog for å spre sitt budskap er blitt like kjedelig og forutsigbart som et tradisjonelt skogs troll.

 

Vi vet rett og slet for lite om hvor alle disse serverne til Microsoft vil ta oss, det er bra folk er kritiske og stiller spørsmål.

 

Men ikke la oss svart male alt før vi har sett hvor dette tar oss da...

Endret av _LarZen_
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det er blitt et slags korstog for endel at så fort ordet Microsoft,XBO og ikke minst Cloud blir nevnt i en artikkel så har vi disse ridderne på plass for å forklare for menigmann at dette er bare tull å tøys.

 

Ikke bare her på forumet men overalt, meldingen er kort oppsummert at MS er dritt, Cloud teknologien til MS er tull og PS4 er ditt og datt.

 

Er veldig viktig for disse ridderne å vinkle budskapet sitt i alle mulige retninger, aldri fokus på noe positivt og kun det negative. Og selvfølgelig at PS4 har ditt og datt osv osv.

 

Snakker kun for meg selv, men jeg liker ikke riddere spesielt mye. Dem er så tungt utrustet og ser ikke spesielt mye ifra visiret sitt. Trangsynte og tynget ned av sine egne overbevisninger og deres desperate korstog for å spre sitt budskap er blitt like kjedelig og forutsigbart som et tradisjonelt skogs troll.

 

Vi vet rett og slet for lite om hvor alle disse serverne til Microsoft vil ta oss, det er bra folk er kritiske og stiller spørsmål.

 

Men ikke la oss svart male alt før vi har sett hvor dette tar oss da...

Men vi vet hva dagens bredbånd tillater, uavhengig av magien og serverne til Microsoft.

Lenke til kommentar

Ps4 lanseres og sony viser til specs.

Micorosoft lanserer xbox one med dårligere specs. De forsvarer seg med at specs dont matter we have 3 times the power of xbox one in the clous.

Så begynner de å sende ut pressemeldinger hver gang de øker specsene som i utgangspunktet ikke betydde noe.

Er det rart at de fleste ikke tror noe på cloud bullshitte til microsoft når man ser hvordan pr avdeling i ma har gått fra den ene failen etter den andre.

Lenke til kommentar

Jeg ser ikke helt hvordan de skal klare å forbedre grafikken uten umiddelbar respons.

Det er jo helt tydelig at du ikke har satt deg inn i hvordan man kan bruke cloud'n. Kort fortalt kan man foreta beregninger i cloud'n som normalt ville blitt gjort lokalt. Dermed avlastes CPU / GPU til å gjøre andre ting, f.eks oppnå høyere framerate e.l. Det finnes mange eksempler på bruk av dette bare du gidder å Google litt..

Lenke til kommentar

Det er jo helt tydelig at du ikke har satt deg inn i hvordan man kan bruke cloud'n. Kort fortalt kan man foreta beregninger i cloud'n som normalt ville blitt gjort lokalt. Dermed avlastes CPU / GPU til å gjøre andre ting, f.eks oppnå høyere framerate e.l. Det finnes mange eksempler på bruk av dette bare du gidder å Google litt..

 

Ikke ifølge andre utviklere og Sony.

 

Uansett lurer jeg på hvordan dette skal fungere når 90% av alle titlene er multiplattform. Blir spillene på Xbox One å kreve en konstant internettilkobling, mens PC og PS4 kjører spillene med den kraften de har lokalt? Om Microsoft har klokketro på dette, så forstår jeg at de blir å bruke det på sine eksklusive titler, men at det stopper der.

Endret av ^Th0mas^
Lenke til kommentar

 

Du mener det, ja? Microsoft la ned online-støtten for den første konsollen etter bare åtte år. Disse spillene blir å lide den samme skjebne som alle eldre MMO. De legges ned for alltid.

Og hvor avhengig av cloud computing var Xbox,, den første??? Dette du skriver er uten sammenheng med dagens situasjon.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...