andreaardal Skrevet 27. september 2013 Del Skrevet 27. september 2013 Hallo! Jeg er ei jente på 16 år som bur på en plass som har mange bakker, veien hjem er ei 60-70 sone med bratte bakker så jeg trenger en scooter som går godt. Foreløbig står det mellom: - http://www.fordemotorsport.no/filemanager/download_file/file/423193.pdf/Peugeot_brosjyre_2012.pdf (V clic eller kisbee) - http://www.norskmotorimport.no/Kjoretoy/Sym/Moped/SYM-FIDDLE-II-(SYM-FIDDLE-II) Jeg vil ha en scooter som ikke koster mer enn 14000,- og den må gå godt i bakkene. Den må jo selvsagt se bra ut også! Har dere noen andre forslag? Håper virkelig noen kan hjelpe meg! Og hva bør jeg velge mellom 4 taker og 2 takter? Lenke til kommentar
Vertical^ Skrevet 27. september 2013 Del Skrevet 27. september 2013 (endret) Gå for 2-takt om du har muligheten. Drar mye bedre. Ville også gått for kjente merker som for eksempel Peugeot. Skal jeg anbefale deg merker ville jeg sett på scootere fra: - Aprilia - Derbi - Gilera - Peugeot - Yamaha Husk også at du må betale reg. avgift og ansvarsforsikring på scooteren, så du får aldri en totalpris på 14 000. Husk også eventuelle kjøreklær. Anbefaler i hvert fall jakke og hansker, og så klart hjelm. Det er også viktig å vite at i oppoverbakker vil du nok sjeldent gjøre mer en 35-40 km/t med original scooter. Endret 27. september 2013 av Vertical^ Lenke til kommentar
andreaardal Skrevet 27. september 2013 Forfatter Del Skrevet 27. september 2013 Gå for 2-takt om du har muligheten. Drar mye bedre. Ville også gått for kjente merker som for eksempel Peugeot. Skal jeg anbefale deg merker ville jeg sett på scootere fra: - Aprilia - Derbi - Gilera - Peugeot - Yamaha Husk også at du må betale reg. avgift og ansvarsforsikring på scooteren, så du får aldri en totalpris på 14 000. Husk også eventuelle kjøreklær. Anbefaler i hvert fall jakke og hansker, og så klart hjelm. Det er også viktig å vite at i oppoverbakker vil du nok sjeldent gjøre mer en 35-40 km/t med original scooter. Tusen takk for svar:) einaste med dei scooterane du har skreve der, er at eg ikkje synest dei er så fine! eg vil ha ein scooter som ser bra ut, litt jentete! derfor synest eg at peugoten og symen virka bra:) kor mykje trur du det kan bli i ansvarsforsikring og reg. avgift når eg kjøper ein ny, ubrukt scooter mellom 10000,- og 14000,- kr? Lenke til kommentar
Vertical^ Skrevet 27. september 2013 Del Skrevet 27. september 2013 Årsavgift/reg. avgift - 415 i året Ansvarsforsikring - 2000-2500 i året. Så har du service og bensin. Da ville jeg definitivt gått for Peugeoten du linket til, men ville først og fremst gått for en 2-takt. Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 27. september 2013 Del Skrevet 27. september 2013 (endret) eg vil ha ein scooter som ser bra ut, litt jentete! derfor synest eg at peugoten og symen virka bra:) Dårlig gjort å si sånt. Jeg har en tidlig utgave av Peugeot Speedfight, og er kjempefornøyd. Min moped er fra 1998, og har vært i familien siden ca. 2002. Jeg vet den er eldgammel, og du bør nok satse på noe nyere. Men jeg anbefaler Speedfight. En kollega som også er Speedfight-eier, har fortalt meg noe jeg ikke visste. Han påstår at Speedfight 1 og 2 er god kvalitet og laget i Peugeots hjemland, Frankrike. Mens de nye Speedfight 3 er laget i Kina for å spare penger, og er mye dårligere kvalitet. Jeg vet ikke om dette er sant, men kanskje noen andre forumbrukere kan bekrefte det? Det lureste er kanskje å kjøpe brukt, franskprodusert kvalitet. Endret 27. september 2013 av Mannen med ljåen Lenke til kommentar
Marius963 Skrevet 1. november 2013 Del Skrevet 1. november 2013 Anbefaler Yamaha Aerox Du finner ikke bedre scootere som drar bedre i bakker som du sier du trenger den til Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå