yrat Skrevet 27. september 2013 Del Skrevet 27. september 2013 Liker du skrekkspill? Slipp det du har i hendene og plukk opp dette. Les hele saken Lenke til kommentar
Bahamut Skrevet 27. september 2013 Del Skrevet 27. september 2013 (endret) Helt enig med karakteren MEN! Eneste som var litt kjipt med spillet var at skummel-følelsen falt raskt tidlig i spillet da du plutselig var midt blant alle og gikk rundt som en vanlig pasient....Jeg trodde at du skulle snike rundt der helt alene men men... Endret 27. september 2013 av Bahamut Lenke til kommentar
Millha Skrevet 27. september 2013 Del Skrevet 27. september 2013 Syntes dette var et spennende spill selv. Men det mistet litt spenningen så fort man fant ut hvordan det funket. Litt som det slender spillet. Lenke til kommentar
Fragment Skrevet 27. september 2013 Del Skrevet 27. september 2013 Hirr...dette + Oculus Rift = ... Lenke til kommentar
Audun0505 Skrevet 27. september 2013 Del Skrevet 27. september 2013 (endret) Helt greit spill, ikke så veldig skummelt. Har spilt det en time eller to og skvatt bare èn gang (når du åpner ei dør også henger det et lik ned fra taket, nesten helt i starten). Enig i det Bahamut sier, det er ikke like skummelt når du bare kan vasse fram og tilbake blant alle andre. Endret 27. september 2013 av Audun0505 Lenke til kommentar
Khogn Skrevet 27. september 2013 Del Skrevet 27. september 2013 "opplevelsen bør måles i hvor mange ganger du skvetter opp av stolen" Helt uenig og dette er en setning som gir meg overhode ikke lyst på spillet. Skrekk og skvetting har absolutt ingenting med hverandre å gjøre. Det er derfor et spill som STALKER er betydelig mer skremmende enn en Doom 3. Det samme gjelder skrekkfilmer... 95+% går på skvettescener og er like skremmende som en plastbøtte. 4 Lenke til kommentar
Vrengtpolvott Skrevet 27. september 2013 Del Skrevet 27. september 2013 "opplevelsen bør måles i hvor mange ganger du skvetter opp av stolen" Helt uenig og dette er en setning som gir meg overhode ikke lyst på spillet. Skrekk og skvetting har absolutt ingenting med hverandre å gjøre. Det er derfor et spill som STALKER er betydelig mer skremmende enn en Doom 3. Det samme gjelder skrekkfilmer... 95+% går på skvettescener og er like skremmende som en plastbøtte. Helt enig i kommentaren! Å få spilleren til å skvette er noe hvem som helst kan gjøre, men å lage god stemning, med psykisk grøss, det er det bare et fåtall utviklere som får til. 1 Lenke til kommentar
bjornhelge Skrevet 27. september 2013 Del Skrevet 27. september 2013 ser skommelt da 1 Lenke til kommentar
yrat Skrevet 27. september 2013 Forfatter Del Skrevet 27. september 2013 "opplevelsen bør måles i hvor mange ganger du skvetter opp av stolen" Helt uenig og dette er en setning som gir meg overhode ikke lyst på spillet. Skrekk og skvetting har absolutt ingenting med hverandre å gjøre. Det er derfor et spill som STALKER er betydelig mer skremmende enn en Doom 3. Det samme gjelder skrekkfilmer... 95+% går på skvettescener og er like skremmende som en plastbøtte. Jeg syns dette spillet balanserer disse elementene godt. Outlast tilbyr en god dose psykotisk grøss og skaper tidlig en anspent stemning, som igjen legger et godt grunnlag for passende skvettescener. Når vi skvetter trigges fluktresponsen vår, og å fjerne det totalt fra et spill som dette vil etter min mening gjøre opplevelsen mindre minneverdig. Det går en grense mellom psykologisk skrekk hvor du er redd for å bli skadet (eller at hovedpersonen i spill/film skal bli skadet), og den psykiske påkjenningen der er å bevitne grusomme hendelser du ikke kan gjøre noe med. Sistnevnte fungerer bedre i film (f.eks. I Spit on Your Grave) fordi dataspill krever at du deltar aktivt. Å bevege seg i et skummelt miljø med mange tøffe psykiske påkjenninger kan til sutt bli kjedelig dersom om det ikke skjer noe. Om skvettescener blir gjort riktig i en slik setting kiler de bare på nervene som stemningen allerede har skapt. På bakgrunn av dette føler jeg at skvettescener fremdeles har en viktig funksjon i skrekkspill. 1 Lenke til kommentar
Khogn Skrevet 27. september 2013 Del Skrevet 27. september 2013 OK, spillet skal sikkert prøves uansett og jeg ser hva du skriver her. Så lenge "skvetting" ikke er skriptert og er fullstendig avhengig av tilfeldige møter med AI'en er det selvsagt noe helt annet. Men skvetting à la Dead Space (som likevel er et glimrende spill!) med plutselig høy musikk og skripterte angrep er mer slitsomme enn skremmende i min bok. Lenke til kommentar
Bahamut Skrevet 27. september 2013 Del Skrevet 27. september 2013 (endret) Du sitter med en sånn ekkel følelse at noe skal skremme deg rundt hvert hjørne uten at det faktisk gjør det...så dette er bra med spillet (men denne følelsen falt rask dessverre pga det jeg skrev i min første post) Endret 27. september 2013 av Bahamut Lenke til kommentar
MDD Skrevet 27. september 2013 Del Skrevet 27. september 2013 Var på gjerdet når det gjaldt Outlast, men bestemte meg for å kjøpe det. Jeg har vel mindre enn tre timer spilt på en uke. Dette var kjedelige saker, synes jeg. Begrenset hvor skummelt det er å observere patruljeruter. Spillet er mer stealth enn horror. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå