Kiriev Skrevet 26. september 2013 Del Skrevet 26. september 2013 Hei. Når jeg oppretter en CSS-fil i Dreamweaver har jeg ikke noen mulighet til å bruke funksjonene. Alt er bare grått og uklikkbart. Alle undermenyene og verktøyene er helt avslått. Når jeg derimot oppretter en HTML-fil fungerer alle funksjonene som normalt. Er det noen som har peiling på hva som kan være galt? Har Googlet og googlet uten nytte, så jeg håper at det er noen som har et råd eller to Her er et bilde over vinduet slik det fremstår. Dersom det er noe annet dere lurer på, er det bare å spørre. http://i.imgur.com/XBpbcf3.png Postet også dette spørsmålet i programvaredelen av Diskusjon.no, men har ikke fått noe svar der enda, så jeg prøver i tillegg her. Lenke til kommentar
Yawa Skrevet 26. september 2013 Del Skrevet 26. september 2013 Hva er det du skal ha tilgang til? et .css-dokument har ikke så mange egenskaper. Du skriver CSS-koder - hva mer skal du gjøre med en .css-fil? Lenke til kommentar
Kiriev Skrevet 29. september 2013 Forfatter Del Skrevet 29. september 2013 (endret) Hva er det du skal ha tilgang til? et .css-dokument har ikke så mange egenskaper. Du skriver CSS-koder - hva mer skal du gjøre med en .css-fil? Vil jo benytte meg av de verktøyene som finnes der, blant annet legge til Spry-menyer og slikt. Syns jeg kan huske at alt det der funket forrige gang jeg brukte det. Er et par år siden nå men. Endret 29. september 2013 av Kiriev Lenke til kommentar
Yawa Skrevet 30. september 2013 Del Skrevet 30. september 2013 Vil jo benytte meg av de verktøyene som finnes der, blant annet legge til Spry-menyer og slikt. Syns jeg kan huske at alt det der funket forrige gang jeg brukte det. Er et par år siden nå men. Hmmm. Høres ut som en sånn designer-mode greie det der, så er ganske sikker på at du ikke generer slikt direkte i en css-fil. Jeg tror du lager slike menyer, og forøvrig andre elementer som tabeller, skjema o.l. i vanlig html/php-visning. Altså at du starter i et html/php-dokument og legger til elementer der. Når du legger til slike elementer får du opp en dialog som spør hvordan du vil håndtere css-biten - om den skal være i samme dokument eller om den skal plasseres i et eget .css-dokument etc. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå