Helgiman Skrevet 26. september 2013 Del Skrevet 26. september 2013 Hei! I hele 2012 hadde jeg altså 2 jobber. En heltid og en deltid. Deltidsjobben var på ca. 3000-5000kr i mnd etter skatt. Jeg valgte å ikke levere inn skattekort ettersom jeg ønsket å ha skatteprosenten på 50% uansett. Tenkte at det ikke var nødvendig. Det som er problemet er at etter å ha gravd igjennom lønnsutbetalinger finner jeg ikke noe helst om utbetaling av feriepenger i år. Det var noen som nevnte for meg at dersom man ikke leverte inn skattekort så ville man ikke få feriepenger heller. Etter å ha tenkt litt så høres dette veldig merkelig ut! Noen som har ett svar på dette her og nå? Jeg ringer nok eks-jobben imorgen uansett men alltid greit å ha litt innsikt før man ringer. Det kan nevnes at jeg jobbet kommunalt. Lenke til kommentar
hean Skrevet 26. september 2013 Del Skrevet 26. september 2013 Du skal så klart ha feriepenger!!! 1 Lenke til kommentar
M.K.E.A. Skrevet 26. september 2013 Del Skrevet 26. september 2013 Har du sjekket at du ikke fikk de når du sluttet i jobben i fjor, evt. mnd etter siste lønning i fjor. Det er vanlig å få de opparbeidende feriepengene hvis du slutter i jobben. 1 Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 27. september 2013 Del Skrevet 27. september 2013 Noen arbeidsgivere utbetaler alt av opparbeidede feriepenger den siste måneden du jobber etter å ha sagt opp. 1 Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 27. september 2013 Del Skrevet 27. september 2013 Noen arbeidsgivere utbetaler alt av opparbeidede feriepenger den siste måneden du jobber etter å ha sagt opp.This. De er faktisk påkrevd å gjøre det, jf. ferieloven § 11 (3). Jeg vil anta kommunal virksomhet følger slike regler, så jeg ville sjekket med lønnsavdelingen (evt. sjekket siste lønsslipp) om ikke dette ble utbetalt som del av sluttoppgjør. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå