-=Petter=- Skrevet 26. september 2013 Del Skrevet 26. september 2013 Hei Har søkt masse. Men finner ingen god guide, eller gode forklaringer. Jeg skulle gjerne satt opp mitt XBMC som fungerer helt utmerket til også å ha Blu Ray drev. Og at det fungerer ut fra XBMC. Med fjernkontroll. Bruker ikke tastatur nå, og har ikke planer om det. Er dette mulig? Lenke til kommentar
qtek Skrevet 26. september 2013 Del Skrevet 26. september 2013 Vet ikke hvordan det funker i XBMC, men det er fullt mulig i Mediaportal. www.team-mediaportal.com Har innebygget støtte for bluray og du kan bruke fjernkontroll. Det eneste du trenger i tillegg er Anydvd programmet for dekoding av platene. Har det selv og det fungerer helt glimrende. Lenke til kommentar
-=Petter=- Skrevet 27. september 2013 Forfatter Del Skrevet 27. september 2013 qtek: Og du får menyer og alt? Atlså, skal fungere som en vanlig blu ray spiller. Lenke til kommentar
qtek Skrevet 27. september 2013 Del Skrevet 27. september 2013 Menyer er dessverre ikke støttet, men jeg tror de jobber med saken. Ellers så funker det som en vanlig bluray spiller Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 27. september 2013 Del Skrevet 27. september 2013 Man kan spille av Blueray i XBMC, men man får ikke "menyer og alt". Lenke til kommentar
-=Petter=- Skrevet 27. september 2013 Forfatter Del Skrevet 27. september 2013 Jeg vet man kan spille rippede blu ray i xbmc, filer for og si det slik. Det jeg da lurer på er om det er mulig og sette opp en ekstern spiller i XBMC som fungerer med menyer og alt. Som bruker de samme tastatur snarveiene, som XBMC. (må kanskje modifiseres i gjeldene program) Slik at det da er konevennlig. Som og spille av DVD i dagens XBMC. Lenke til kommentar
qwerdy Skrevet 27. september 2013 Del Skrevet 27. september 2013 (endret) Er fullt mulig å bruke ekstern spiller i XBMC, se http://wiki.xbmc.org/index.php?title=External_players Tastatur snarveiene må du nok sette opp i programmet selv ja, da xbmc ikke har noe med det å gjøre. Endret 27. september 2013 av qwerdy Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 27. september 2013 Del Skrevet 27. september 2013 (endret) Du finner ikke en spiller som fungerer med "menyer og alt". Du kan spille av direkte fra det optiske drevet. Endret 27. september 2013 av mobile999 Lenke til kommentar
-=Petter=- Skrevet 27. september 2013 Forfatter Del Skrevet 27. september 2013 qwerdy: Lest det. mobile999: Gjør ikke Power DVD/Blu-Ray dette? Dette blir vel veldig ofte solgt sammen med Blu-Ray spillere? Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 27. september 2013 Del Skrevet 27. september 2013 Jeg skygger unna programvaren til Cyberlink. Det bør du også gjøre for å spare deg hodebry. Lenke til kommentar
Zerqent Skrevet 27. september 2013 Del Skrevet 27. september 2013 Mener å ha lest noe om at du kan få libaacs til å fungere og dermed få blu-ray i XBMC (same lib funker for VLC 2.0.x iallfall). (Google libaacs xbmc er sikkert et godt utgangspunkt) "Problemet" er at du må ha en key-fil som i prinsippet er krypteringsnøklene for BR-plater, denne kan ikke XBMC/VLC spre lovlig, du må finne den via å eie AnyDVD HD eller å finne den på andre mindre lovlige måter. Vet forøvrig at det også finnes et annet krypteringsformat for BR, BD+. Dette tror jeg ikke det finnes noen libs for enda, men jeg kan ta feil. Menyer funker ikke med libaacs forøvrig. Lenke til kommentar
-=Petter=- Skrevet 28. september 2013 Forfatter Del Skrevet 28. september 2013 Cyberlink er tydeligvis ikke noe og bruke skjønner jeg.. Grunn? Søppel? Så hvis man kjøper AnyDVD HD, koster jo ikke skjorta det. Så vil XBMC spille av BR plater som om det skulle vært en DVD plate? Men dog uten menyer. For menyer fungerer altså ikke i det hele tatt på XBMC eller PC generelt? Hvordan vil den i så fall åpne BR plata? Til sammenlikning med DVD? Lenke til kommentar
qtek Skrevet 28. september 2013 Del Skrevet 28. september 2013 (endret) Ble litt nysgjerrig på dette med menyer (aldri tenkt på det tidligere, da filmen i seg selv er viktigere enn menyene) Det viser seg at Mediaportal støtter menyer rett ut av boksen, se her: http://wiki.team-mediaportal.com/1_MEDIAPORTAL_1/0_What%27s_New/1.3.x/Native_Blu-ray_Support Jeg har ikke testet det selv men det skal virke, du får først opp et skjermbilde hvor du kan velge Meny, Hovedfilmen eller Kapittelvalg og som du ser av bildene i linken min så får du opp menyen akkurat som på en vanlig bluray spiller hvis du velger Meny. Så hvis det er konevennlig nok så er jo det en løsning, ellers så virker jo Mediaportal på mange måter likt som XBMC. Du må ha AnyDVD installert uansett. Endret 28. september 2013 av qtek Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 28. september 2013 Del Skrevet 28. september 2013 Menyer er generelt et problemområde. Det er lenge siden jeg har brukt PowerDVD siden det var så mye tull med den. Det er mulig det har endret seg. Det beste er nok at du klarer deg med den innebygde spilleren i XBMC. Lenke til kommentar
-=Petter=- Skrevet 28. september 2013 Forfatter Del Skrevet 28. september 2013 Begynner og skjønne det, Litt enig at filmen er det viktigste. Kunne tenkt og holdt meg til XBMC, da det er brukt mange timer på oppsett etc. Og alt kan jo ikke bare "flyttes" enkelt over til MP. Nesten rart ikke XBMC har den samme muligheten? Men leser XBMC Blu Ray platene direkte og starter filmen? Uten for mye tull? Lenke til kommentar
nilsga Skrevet 30. september 2013 Del Skrevet 30. september 2013 (endret) Blu-ray-avspilling på PC er et vepsebol av obfuskering og DRM, så det mest brukervennlige/konevennlige du kan gjøre for å spille av en Blu-ray på en PC er å rippe hovedfilmen og kvitte deg med alt det andre... Endret 30. september 2013 av nilsga Lenke til kommentar
-=Petter=- Skrevet 30. september 2013 Forfatter Del Skrevet 30. september 2013 Kan nesten si meg enig i det. Men jobben med og rippe og konvertere slik at det ikke tar full str er jo utrolig langsomt har jeg skjønt, så det frister utrolig lite. rett og slett... Har heller ikke verden nyeste pc, men skal uansett holde. Så en video på Youtube i stad der han spilte av direkte i XBMC (OpenELEC) http://www.youtube.com/watch?v=I8GHMTDE1D8 Skulle jo da tro dette burde fungere i Windows også, da etter hva jeg vet, er Windows det er enklest og spille av Blu-Ray i. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå