Rogerino Skrevet 26. september 2013 Del Skrevet 26. september 2013 Opplever ustabil netthastighet på ny pc til tider (Lenovo m/win 8). Kan gå fra stabile 20mbps og plutselig helt ned til 0,5 på speedtest. Hjelper å restarte maskin. Har testet andre pcer og de har ingen problemer. Router er en linksys. Lenke til kommentar
fa2001 Skrevet 26. september 2013 Del Skrevet 26. september 2013 Ser ut som det er problemer med en trådløs forbindelse (hvis du bruker kabel har vi noe mer "interessant") Du kan se om det finnes nye drivere for det trådløse nettverkskortet på lenovo sine websider. Ellers er det kanskje lettere å hjelpe hvis du sier hvilken ruter og hvilken PC det er, men jeg kan ikke love noe. [Ting jeg tenker på er om ruteren og den nye PCen støtter en ny trådløs-standard eller frekvens, som ikke de andre PCene støtter, men har bugs som gjør at det faller ut] Lenke til kommentar
Rogerino Skrevet 26. september 2013 Forfatter Del Skrevet 26. september 2013 Kjører kun trådløst, og har ikke prøvd kabel siden både andre pcer og ipads virker bra. PC: LENOVO ESSENTIAL B590 CI5 2.6 4GB/1000 GT720M 15,6" W8 Router: Linksys wrt54gl Nettverkskort og router er oppdatert. Krypteringstype på router: aes/tkip, kanal 8 Krypteringstype på pc: aes Lenke til kommentar
sens1r Skrevet 26. september 2013 Del Skrevet 26. september 2013 Kan ikke se at det skal være noen mismatch i software. Du kan forsøke å sette router til kun AES og kun TKIP, av forskjellige årsaker kan dette skape problemer. Ellers så blir du nesten nødt til å se om hastigheten er god med kabel så vi evt. kan isolere wifi som feilkilden. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 27. september 2013 Del Skrevet 27. september 2013 Google finner noen tips http://forums.lenovo.com/t5/Lenovo-3000-and-Essential/Lenovo-b590-problem-wi-fi/td-p/1075275 Lenke til kommentar
Rogerino Skrevet 27. september 2013 Forfatter Del Skrevet 27. september 2013 Google finner noen tips http://forums.lenovo.com/t5/Lenovo-3000-and-Essential/Lenovo-b590-problem-wi-fi/td-p/1075275 Takk! Ser ut som det er flere som sliter. Skal prøve ut tipsene senere. Lenke til kommentar
Pellick Skrevet 27. september 2013 Del Skrevet 27. september 2013 Hvis en rask test med kabel er en praktisk mulighet, ville jeg gjort det først. Hvis problemet også oppstår på kablet tilkobling trenger du ikke å bruke tid på å fikle med wifi-innstillinger og drivere, og kan konsentrere deg om f.eks brannmuren eller å se om noen andre prosesser bruker tilkoblingen. Lenke til kommentar
Rogerino Skrevet 27. september 2013 Forfatter Del Skrevet 27. september 2013 Ser ut som nettverket fungerer stabilt nå. Etter å ha lest gjennom leonovo forumet som ble anbefalt over så var det en som tipset om å deaktivere "Microsoft Kernel Debug Network Adapter" under enhetsbehandling og deretter restarte maskinen. Har vært på nett uten problemer i flere timer nå uten at hastigheten blir strupet. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå