awesnes Skrevet 9. oktober 2013 Del Skrevet 9. oktober 2013 Mye bra og ikke minst variert her Evenseth, det bildet som festet seg best på minnet var pizzabildet. Det negative med det er at jeg ble fryktig sulten nå. Lenke til kommentar
Evenseth Skrevet 9. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 9. oktober 2013 Takk for kommentarer smort1 og awesnes! , Personlig så skjønner jeg ikke helt fascinasjonen med pizza-bildet. Jeg synes ikke det er noe spesielt fint selv... Men pizzaen var god da, såpass kan jeg avsløre! Dagens har litt mer gyllent solskinn. Har funnet ut at batteriindikatoren på X-E1 er litt sær. Den har de vanlige 3 strekene, og i går da jeg la det fra meg hadde den to streker igjen. Men da jeg begynte å ta bilder i dag, så begynte den å klage på lite strøm med en gang. Rakk 10 bilder, så var det takk for seg. 9. oktober - Golden sunrise Golden sunrise by s_evenseth, on Flickr 1/3200, f/5.6, ISO200 Det er lite folk i bildene mine. Spørs om jeg skal prøve å gjøre noe med det de kommende dagene... Lenke til kommentar
Evenseth Skrevet 10. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 10. oktober 2013 Tid for portrett! Tatt utenfor Sandvika videregående nå i kveld, i lyset ved inngangspartiet. 10. Oktober - Guy Sion Guy by s_evenseth, on Flickr 1/60, f/1.4, ISO5000 (Har ikke gjort noe støyreduksjon!) Dette er Guy Sion. Han er saksofonist. Han og jeg, or resten av Prime Time Orchestra skal spille konsert i Fredrikstad på City Scene i morgen, fredag 11. oktober kl 20, og i Asker på Lancelot, lørdag 12. oktober kl 14.00. Om noen har lite annet å finne på, så er det jo bare å komme en tur! Guy spiller lead-alt, mens jeg trakterer basstrombonen. Velkommen! www.guysion.com Lenke til kommentar
k.n.b Skrevet 11. oktober 2013 Del Skrevet 11. oktober 2013 Pizza i solnedgang, he he, den var ny. Pluss for originalitet og bruk av lys (lav sol) slik at dampen trer fint frem med sine "krumelurer". "Abstrakt" var rett i min gate, kanskje ditt beste til nå. Særs velkomponert med fine linjer og vinkler og nyanser i lys og skygge. Og samtidig minimalisme, hvordan kan man motstå dette? Klarer ikke å se hva som er best av farger og sort/hvitt, begge deler funker som fy her. Løkke bro lider litt under omgivelsene med mye busker og trær, men selve brua var overbevisende gjengitt. "Golden sunrise" var virkelig gyllen. Fin forgrunn, og jeg liker måten detaljene kommer frem i trærne i bakgrunnen. Så du er musiker også, bra for deg, og sikkert bra for de som stiller på konsertene. Tror jeg får problemer med å stille nå, men du kan jo holde oss oppdatert ved senere evenementer. Et vart portrett med et direkte blikk. Lenke til kommentar
BjørnÅgeS Skrevet 11. oktober 2013 Del Skrevet 11. oktober 2013 Meget bra portrett. Golden sunsett likte jeg også, fin komponert og flotte farger. Lenke til kommentar
Evenseth Skrevet 11. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 11. oktober 2013 (endret) Meget bra portrett. Golden sunsett likte jeg også, fin komponert og flotte farger. Takk for kommentar! Dagens er fra kveldens konsert i Fredrikstad. Dessverre var det et bedritent oppmøte (vi var flere på scenen enn i salen), men i det miste spilte vi bra! 11. Oktober - Bassklarinett med venn Gig by s_evenseth, on Flickr 1/80, f/1.4, ISO320 I morgen er det konsert på Lancelot i Asker kl 14. Om noen ivrige konsertfotografer møtte opp hadde det selvsagt vært kanon! Erfarte i dag at det er vanskelig å ta bilde mens man spiller konsert uten å falle helt av lasset... Men håper at morgendagens bilde også blir musikkrelatert. Edit: Exif Endret 12. oktober 2013 av Evenseth Lenke til kommentar
Evenseth Skrevet 11. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 11. oktober 2013 (endret) ... Tusen takk for lang og grundig kommentar, k.n.b! Det med musikken er bare en hobby, heldigvis! Har en "vanlig" jobb som er relativt greit betalt. For noen år siden slutta jeg helt å spille, og det var da jeg plutselig ble ivrig fotograf. Men så begynte jeg å spille igjen for snart tre år siden. Så nå har jeg to hobbyer, noe jeg er veldig fornøyd med Endret 11. oktober 2013 av Evenseth Lenke til kommentar
k.n.b Skrevet 12. oktober 2013 Del Skrevet 12. oktober 2013 Hm, og hvem er vennen? En kontrafagott (edit: nei, det er nok for far fetched)? Barytonsax? Nok om det, bildet er knallbra. Fokus sitter som et skudd på bassklarinetten og "vennen" gjentar formene bakenfor. Bra, men ikke så bra å miste konsentrasjonen. Både musikere og fotografer krever full konsentrasjon, begge deler samtidig gir bare halv konsentrasjon. Pass på. Lenke til kommentar
Evenseth Skrevet 12. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 12. oktober 2013 (endret) Hm, og hvem er vennen? ... Barytonsax? Nok om det, bildet er knallbra. Barytonsax er korrekt! Takk for hyggelig melding! Det var heldigvis ikke her konsentrasjonen røyk - det her tok jeg rett før konserten. Under konserten prøvde jeg å ta bilde av trompetist som spilte solo, bak meg, og det var da det skar seg... Ble bare rør. Bildet ble dårlig også Edit: typos Endret 12. oktober 2013 av Evenseth Lenke til kommentar
FunFact Skrevet 12. oktober 2013 Del Skrevet 12. oktober 2013 (endret) Likte de tre siste bildene. Flott soloppgang med blikkfang i front av bildet som tilfører noe mer enn bare lys. Fint protrettbilde fikk du også til med skikkelig fokus på det nærmeste øyet, og bassklarinetten kom veldig bra fram. Hvis jeg ikke skal inn til Oslo imorgen, så skal jeg prøve å komme meg på konserten og teste objektivet og kameraet mitt på det som er en av hovedgrunnene til at jeg kjøpte det! Edit: Må faktisk sjekke om jeg får lov til det. Mulig det bryter med utfordringen min...Hardcore-nivå, og i tillegg en veldig streng ekstrautfordring - og har ikke sjekket hva den er for lørdag ennå... Endret 12. oktober 2013 av FunFact Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 14. oktober 2013 Del Skrevet 14. oktober 2013 Fint portrett av Guy. Skulle gjerne vært på Lancelot på lørdag, men var i Kristiansund. Men det dukker forhåpentligvis opp flere muligheter. Lenke til kommentar
Evenseth Skrevet 14. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 14. oktober 2013 Takk for kommentarer og gode ord, FunFact og tomsi42 Heldigvis kom det flere på Lancelot enn i Fredrikstad... Her er et jeg tok under konserten på Lancelot. Jeg kjørte på 1/60, f/1.4 og auto-iso. Viser seg at 1/60 på 35mm, håndholdt med en hånd, på scenen mens man selv prøver å spille konsert er litt snaut, for alle bildene lider av bevegelsesuskarphet. Dette er på ingen måte bra teknisk sett, men for en utstråling den dama har! Hvis dere liker damer som synger fint, anbefaler jeg at dere søker på henne. Hun har ei plate på wimp/spotify, og det ligger en del av henne på youtube. 12. Oktober - Isabella Lundgren Isabella Lundgren by s_evenseth, on Flickr 1/60, f/1.4, ISO640 Reserve: Robert Nordmark Robert Nordmark by s_evenseth, on Flickr 1/60, f/1.6, ISO1250 Lenke til kommentar
Evenseth Skrevet 14. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 14. oktober 2013 (endret) Søndagens ble tatt på søndagstur på Fornebu. Niesen min slår hjul. 13. Oktober - Slå hjul Cartwheel by s_evenseth, on Flickr 1/3000, f/2, ISO200 Edit: Da jeg kom på jobb i dag, der jeg har bedre skjerm enn hjemme, så ser jeg at fargen på løvet er noe "over the top". Spørs om jeg skal prøve å lage en ny versjon i kveld. De her var ganske morsomme, men jeg synes allikevel niesen min stikker av med seieren for søndagen. Colourful furniture by s_evenseth, on Flickr 1/60, f/1.4, ISO400 Endret 15. oktober 2013 av Evenseth Lenke til kommentar
FunFact Skrevet 15. oktober 2013 Del Skrevet 15. oktober 2013 Jeg rakk desverre ikke konserten...Men du fikk jo til et kjempeflott bilde!Veldig fint det siste også med flotte farger og liv Lenke til kommentar
Evenseth Skrevet 15. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 15. oktober 2013 (endret) Jeg rakk desverre ikke konserten... Men du fikk jo til et kjempeflott bilde! Veldig fint det siste også med flotte farger og liv Du (og andre) er selvsagt hjertelig velkomne ved en annen anledning Jeg tar meg selv i å slette bilder på bakgrunn av teknisk kvalitet, og glemmer at det er andre ting også som gjør et bilde. Får litt pepper av fruen pga det. Er noen av ungene som kanskje burde vært beholdt. Dagens er kanskje ikke veldig spennende. Men den viser altså blomster som har blomstret nå nylig. Det er ganske ekstraordinært, selv her på Østlandet. Det er nye tomater på gang også, men de kommer nok ikke i mål. 15. Oktober - Blomstring i Oktober Blossoming flowers in October by s_evenseth, on Flickr I morgen drar jeg til Polen med jobben, håper på noen fine derfra. Endret 15. oktober 2013 av Evenseth Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 15. oktober 2013 Del Skrevet 15. oktober 2013 Du (og andre) er selvsagt hjertelig velkomne ved en annen anledning Hold oss oppdatert - jeg kommer gjerne. Det er jo litt uvanlig at bandmedlemmene selv tar bilder, men det er ikke meg i mot Og det er godt å se at det er ikke bare jeg som sliter med scenen på Lancelot rent fotografisk ... Jeg synes at høstløvet på en solrik dag skal være "over the top" så du trenger ikke dempe søndagens bilde for min del. Lenke til kommentar
k.n.b Skrevet 15. oktober 2013 Del Skrevet 15. oktober 2013 Begge bildene fra Lancelot var bra. Men det høres ut som et C-moment å skulle fotografere med den ene hånda mans man spiller med den andre. Likte den stramme spoileren på søndag, men du valgte nok riktig. Var selv ute på tur denen flotte dagen, og her har du jo fått frem turgleden i høstværet. Har også sett noen blomster helt nå til det siste, men ikke blåklokker. Nesten vårfølelse. Lenke til kommentar
Evenseth Skrevet 18. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 18. oktober 2013 Takk for kommentarer, karer Nå var det ikke akkurat sånn at jeg spilte med den ene hånda, og tok bilde med den andre... Men jeg måtte dukke under stolen og fiske frem kameraet i enkelte solistpartier, og jeg kunne bare bruke én hånd. Og så måtte jeg passe på å bli ferdig før vi skulle gå videre. Så om ikke akkurat C-moment, så i hvert fall B+ Tilbake fra Gdansk i dag. Så onsdagens og torsdagens bidrag er derfra. 16. Oktober - Taket på PGE Arena i Gdansk Roof by s_evenseth, on Flickr 17. Oktober - Verftsarbeidere Workers at shipyard in Gdansk IV by s_evenseth, on Flickr Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 18. oktober 2013 Del Skrevet 18. oktober 2013 Fint tak på stadioen; men jeg liker verftsarbeiderne bedre. (Og du har et poeng - det er jo ofte solo-partier på jazz-konsertene ) Lenke til kommentar
Evenseth Skrevet 18. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 18. oktober 2013 Fint tak på stadioen; men jeg liker verftsarbeiderne bedre. Jeg og Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå