Evenseth Skrevet 26. september 2013 Del Skrevet 26. september 2013 Deltaker: Evenseth Utstyr: Fujifilm X-E1 + Fujinon XF 35mm f/1.4 R Deltakernivå: Kandidat Og ellers: Nytt kamera i nytt system, så det er mye nytt å forholde seg til, både i bruk og postprosessering. Blir en fin anledning å finne ut litt av hvert. Er redd det blir en del motiver fra området rundt arbeidsplassen min på Høvik i Bærum, men ellers blir det nok både fra storbandkonsert i Asker og jobbtur til Gdansk. Lenke til kommentar
Evenseth Skrevet 1. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 1. oktober 2013 1. oktober Rail by s_evenseth, on Flickr Fra Solvik båthavn ved Blommenholm i Bærum 1 Lenke til kommentar
Rmatt Skrevet 1. oktober 2013 Del Skrevet 1. oktober 2013 Flott bilde. Fin dypde og et flott lys! Lenke til kommentar
k.n.b Skrevet 1. oktober 2013 Del Skrevet 1. oktober 2013 Henger meg på Rmatt her. Man kan lure på hvor langt inn i uendeligheten den skinnen går... Lenke til kommentar
FunFact Skrevet 1. oktober 2013 Del Skrevet 1. oktober 2013 Hvis dette er begynnelsen, så gleder jeg meg til fortsettelsen!Flott bilde. 1 Lenke til kommentar
Substitute Skrevet 2. oktober 2013 Del Skrevet 2. oktober 2013 Fint lavt lys og fine detaljer. Flott dybde. Bra start på utfordringen :-) Lenke til kommentar
Evenseth Skrevet 2. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 2. oktober 2013 Hvis dette er begynnelsen, så gleder jeg meg til fortsettelsen! Det bekreftes at det er dette som er begynnelsen Kan ikke garantere noe som helst for fortsettelsen... Tusen takk for kommentarer, dere! Lenke til kommentar
Evenseth Skrevet 2. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 2. oktober 2013 Dagens ble litt mer reserveløsningspreget enn det som var planlagt, pga brått endrede rammebetingelser for utøvelse av hobby på vei hjem fra jobb... Relativt fornøyd allikevel. Det lukter høstklisjé lang vei her, men det skiter vi i! 2. Oktober - Full åpning Autumn colours by s_evenseth, on Flickr 1/4000, f/1.4, ISO200 Lenke til kommentar
Rmatt Skrevet 3. oktober 2013 Del Skrevet 3. oktober 2013 Nydelig. Flott lys og vakkre farger! Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3124 Skrevet 3. oktober 2013 Del Skrevet 3. oktober 2013 2. oktober -> Et meget flott bilde! Kunne faktisk hatt dette opp på stueveggen min! Lenke til kommentar
Andreasfe Skrevet 3. oktober 2013 Del Skrevet 3. oktober 2013 To flotte hittil. Må si jeg likte det første best. I min gate Lenke til kommentar
MotoG Skrevet 3. oktober 2013 Del Skrevet 3. oktober 2013 Fin start på oktoberfesten. Lenke til kommentar
Evenseth Skrevet 3. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2013 Tusen takk for kommentarer Blomvik, Rmatt, iStereo, Andreasfe og MotoG! Jeg har vært en tur ved Solvik Båthavn igjen i dag, der var jeg 1. oktober også. Lett karakteristiske Skaugumåsen i bakgrunnen. Var litt i tvil om hvilket jeg skulle velge, andrevalget ligger i spoiler. 3. oktober - Golden Sunset Golden sunset by s_evenseth, on Flickr 1/2200, f/5.6, ISO400 (glemte å skru ned...) Jeg tok et veldig lignende bilde 1. oktober, som jeg la ut i månedstråden. Men dette er fra en annen vinkel og med en mer interessant himmel. Mastene tilhører seilbåter som er satt på land. Masts 2 by s_evenseth, on Flickr 1 Lenke til kommentar
k.n.b Skrevet 3. oktober 2013 Del Skrevet 3. oktober 2013 Kjisjé meg her og klisjé meg der, det går da ikke an å gå gjennom en hel Oktoberfest uten å ta et eneste bilde av høstblader? Bilder er fint nok det, med blader som "popper" frem fra bakgrunnen. Egentlig ganske effektfullt det i spoileren, men det går vel ikke an å gå utenom en "Golden Sunset". Fint bronseaktig skinn i fjorden. Lenke til kommentar
Substitute Skrevet 4. oktober 2013 Del Skrevet 4. oktober 2013 Bilde 2: Veldig flotte farger og fine detaljer. Jeg liker godt fargesammensetningen og du har skapt en flott høstatmosfære her. Bilde 3: Fint lavt lys og fin komposisjon. Veldig flott himmel. Det er mye detaljer i bildet som hindrer at det blir ro, men jeg liker båter og synes at bildet er fin utsikt. God dybde i bildet. Lenke til kommentar
Evenseth Skrevet 4. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 4. oktober 2013 k.n.b: Det blir garantert ikke de siste høstbladene i denne tråden Takk for kommentar! Substitute: Tusen takk for grundige kommentarer Lenke til kommentar
Evenseth Skrevet 4. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 4. oktober 2013 (endret) 4. Oktober - Rust-o-rama Iron shackle by s_evenseth, on Flickr Har tatt i litt i Color Efex i dag, er jeg redd. Har noen dager igjen av en demo-lisens, dermed må saker og ting prøves. Så her er det både details extractor og cross processing på gang. Fort gjort å miste litt gangsynet, usikker på når nok er nok... Et annet spørsmål: Er det "stuerent" blant seriøse amatører å bruke presets i Silver Efex og Color Efex? Jeg kjenner jeg er litt ambivalent, men ser helt klart at man kan få til uttrykket man er ute ette raskere med dem enn uten. Mens så føler jeg litt at jeg jukser Edit: Retta dato... Endret 4. oktober 2013 av Evenseth Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3124 Skrevet 4. oktober 2013 Del Skrevet 4. oktober 2013 Et annet spørsmål: Er det "stuerent" blant seriøse amatører å bruke presets i Silver Efex og Color Efex? Svar: Ubetinget ja! For treningen sin del, kan det være lurt å prøve seg frem med egenproduserte utrykk via LR/PS. For effektiviteten sin skyld så er det; enkleste er det beste! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå