Gå til innhold

Oktoberfest 2013 – JorunT - 60 mm f/2,8

Anbefalte innlegg

8. oktober - endelig framme

Etter en lang reisedag kom vi fram like før det ble mørkt. Etter å ha låst opp skodder og grovryddet, passer det med litt peiskos. Peisen fyrer vi i hver kveld nå om høsten, selv om det kan være ganske varmt om dagen.

10160848816_e91d9d4afa_z.jpg

_DSC6424Peiskos.jpg by JorunT, on Flickr

Jeg tar også med et bilde i spoileren, tatt like før vi var framme, fra i høyden like bak der vi holder tid. Det hellige fjellet, Athos (2033 m høyt), så imponerende ut i kveldslyset, men ble bare en beskjeden liten haug med dette objektivet. Ikke noe teleobjektiv, akkurat, men håper at stemningen vises.

PS. jeg befinner med i nord-Hellas, en drøy time øst for Thessaloniki

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ser ut som god stemning, det der! :)

Ikke noe å si på stemningen, nei

Det så da virkelig hyggelig ut - du innlosjerer deg for vinteren nå da.....

Og bildet i spoiler var helt praktfullt!

Takk, Randi. Men dette er nok bare en litt lang høstferie, vi kommer hjem 12 november, skal innom Pelopponnes og Athen først, etter 25 dager her

Jeg finnes ikke misunnelig ;)

Så bra da, ellers takk.

En fin start dette. Likte spesiellt godt 4 og 6. Fine farger og herlig fokus i de giftige. :)

Takker så mye.

8.10 kunne vært i den norske fjellheimen også. Synes fargebalansen i bildet gir en godfølelse.

Takker. Endel ligner nok mye på Norge, men ikke alt, Retsina er kanskje ikke så vanlig drikke i fjellheimen?

Lenke til kommentar

9 oktober - fristende

Granateplebuskene våre er fulle av frukt, og når du ser hvordan fruktene sprekker opp, er det ikke så vanskelig å forstå hvordan de har fått navnet. De røde, saftige frøene er friske og smaker godt, og disse er heldigvis helt ufarlige. Jeg vet ikke helt hva vil skal gjøre med hele avlingen, det er grenser for hvor mye likør og saft vi skal ha, og jeg har ikke startet med Campari-produksjon, enda.

10170104365_113825fd8d_z.jpg

_DSC6431_32_33.jpg by JorunT, on Flickr

Alternativ
10169912484_9efe3ddf6e_z.jpg
_DSC6434_5_6_7.jpg by JorunT, on Flickr

Lenke til kommentar

Det viktigste for meg når jeg bruker Photoshop eller andre bilde-redigernings programmer - er å ikke manipulere for mye, jeg ønsker ikke å miste den naturlige ekthet i et bilde. Her har du i hvert fall gått pent frem, slik at ikke noe (unaturlig) vises.

Lenke til kommentar

9 oktober - fristende

Granateplebuskene våre er fulle av frukt, og når du ser hvordan fruktene sprekker opp, er det ikke så vanskelig å forstå hvordan de har fått navnet. De røde, saftige frøene er friske og smaker godt, og disse er heldigvis helt ufarlige. Jeg vet ikke helt hva vil skal gjøre med hele avlingen, det er grenser for hvor mye likør og saft vi skal ha, og jeg har ikke startet med Campari-produksjon, enda.

Flotte granatepler!

(Nå er det vel stridsgrantene som har fått navn fra disse fruktene og ikke omvendt :))

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...