JorunT Skrevet 8. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2013 8. oktober - endelig framme Etter en lang reisedag kom vi fram like før det ble mørkt. Etter å ha låst opp skodder og grovryddet, passer det med litt peiskos. Peisen fyrer vi i hver kveld nå om høsten, selv om det kan være ganske varmt om dagen. _DSC6424Peiskos.jpg by JorunT, on Flickr Jeg tar også med et bilde i spoileren, tatt like før vi var framme, fra i høyden like bak der vi holder tid. Det hellige fjellet, Athos (2033 m høyt), så imponerende ut i kveldslyset, men ble bare en beskjeden liten haug med dette objektivet. Ikke noe teleobjektiv, akkurat, men håper at stemningen vises. _DSC6392Mot Athos.jpg by JorunT, on Flickr PS. jeg befinner med i nord-Hellas, en drøy time øst for Thessaloniki Lenke til kommentar
FunFact Skrevet 8. oktober 2013 Del Skrevet 8. oktober 2013 Ser ut som god stemning, det der! Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 8. oktober 2013 Del Skrevet 8. oktober 2013 Det så da virkelig hyggelig ut - du innlosjerer deg for vinteren nå da..... Og bildet i spoiler var helt praktfullt! Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 8. oktober 2013 Del Skrevet 8. oktober 2013 PS. jeg befinner med i nord-Hellas, en drøy time øst for ThessalonikiJeg finnes ikke misunnelig Liker begge av dagens bilder. Kos deg ved peisvarmen og noe godt i glasset. Lenke til kommentar
Jann. Skrevet 8. oktober 2013 Del Skrevet 8. oktober 2013 En fin start dette. Likte spesiellt godt 4 og 6. Fine farger og herlig fokus i de giftige. Lenke til kommentar
Mr. Sanders Skrevet 9. oktober 2013 Del Skrevet 9. oktober 2013 8.10 kunne vært i den norske fjellheimen også. Synes fargebalansen i bildet gir en godfølelse. Lenke til kommentar
JorunT Skrevet 9. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 9. oktober 2013 Ser ut som god stemning, det der! Ikke noe å si på stemningen, nei Det så da virkelig hyggelig ut - du innlosjerer deg for vinteren nå da..... Og bildet i spoiler var helt praktfullt! Takk, Randi. Men dette er nok bare en litt lang høstferie, vi kommer hjem 12 november, skal innom Pelopponnes og Athen først, etter 25 dager her Jeg finnes ikke misunnelig Så bra da, ellers takk. En fin start dette. Likte spesiellt godt 4 og 6. Fine farger og herlig fokus i de giftige. Takker så mye. 8.10 kunne vært i den norske fjellheimen også. Synes fargebalansen i bildet gir en godfølelse. Takker. Endel ligner nok mye på Norge, men ikke alt, Retsina er kanskje ikke så vanlig drikke i fjellheimen? Lenke til kommentar
smort1 Skrevet 9. oktober 2013 Del Skrevet 9. oktober 2013 5. oktober, meget bra "protrett"! 8. oktober, god og "sterk" stemningsskildring...... Lenke til kommentar
JorunT Skrevet 9. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 9. oktober 2013 9 oktober - fristende Granateplebuskene våre er fulle av frukt, og når du ser hvordan fruktene sprekker opp, er det ikke så vanskelig å forstå hvordan de har fått navnet. De røde, saftige frøene er friske og smaker godt, og disse er heldigvis helt ufarlige. Jeg vet ikke helt hva vil skal gjøre med hele avlingen, det er grenser for hvor mye likør og saft vi skal ha, og jeg har ikke startet med Campari-produksjon, enda. _DSC6431_32_33.jpg by JorunT, on Flickr Alternativ_DSC6434_5_6_7.jpg by JorunT, on Flickr Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 9. oktober 2013 Del Skrevet 9. oktober 2013 Skikkelig lekkert, innbydende bilde - flott fokus og klare fine farger. Du er god! Lenke til kommentar
JorunT Skrevet 9. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 9. oktober 2013 Tusen takk, Randi. Jeg forsøkte meg på litt stacking ved hjelp av Photoshop, må jo prøve meg på litt nytt. Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 9. oktober 2013 Del Skrevet 9. oktober 2013 Det viktigste for meg når jeg bruker Photoshop eller andre bilde-redigernings programmer - er å ikke manipulere for mye, jeg ønsker ikke å miste den naturlige ekthet i et bilde. Her har du i hvert fall gått pent frem, slik at ikke noe (unaturlig) vises. Lenke til kommentar
JorunT Skrevet 9. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 9. oktober 2013 Helt enig, Randi, hvis du ser hva som er gjort, er det vanligvis for mye, men her ønsket jeg å vise det jeg ser, og ikke bare en liten del av det. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 9. oktober 2013 Del Skrevet 9. oktober 2013 9 oktober - fristende Granateplebuskene våre er fulle av frukt, og når du ser hvordan fruktene sprekker opp, er det ikke så vanskelig å forstå hvordan de har fått navnet. De røde, saftige frøene er friske og smaker godt, og disse er heldigvis helt ufarlige. Jeg vet ikke helt hva vil skal gjøre med hele avlingen, det er grenser for hvor mye likør og saft vi skal ha, og jeg har ikke startet med Campari-produksjon, enda. Flotte granatepler! (Nå er det vel stridsgrantene som har fått navn fra disse fruktene og ikke omvendt ) Lenke til kommentar
JorunT Skrevet 9. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 9. oktober 2013 Selvsagt, Tomsi, liten glipp i logikken der, ja. Lenke til kommentar
mulum Skrevet 9. oktober 2013 Del Skrevet 9. oktober 2013 Dagens bilde var utrolig bra. Fantastiske farger! Lenke til kommentar
BjørnÅgeS Skrevet 9. oktober 2013 Del Skrevet 9. oktober 2013 Jeg likte de to siste bildene. Peiskos var godt komponert og dagens granateple så delikat ut Lenke til kommentar
FunFact Skrevet 9. oktober 2013 Del Skrevet 9. oktober 2013 Nok et flott bilde. Granatepler er dyre saker i Norge, men veldig sunt!Du får nok en gang fram flotte detaljer og herlige farger. Lenke til kommentar
rbsol Skrevet 9. oktober 2013 Del Skrevet 9. oktober 2013 Mange bra bilder, Granateple er favoritt til nå. Lenke til kommentar
JorunT Skrevet 10. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 10. oktober 2013 Takk, Mulum, BjørnÅgeS, Funfact og rbsol, jeg ble veldig overrasket over at så mange likte granateplebildet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå