Gå til innhold

Oktoberfest 2013 – JorunT - 60 mm f/2,8


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

5. oktober - en grei modell

 

Jeg var med på photowalken i Oslo i dag, og fant at mitt valgte objektiv ikke var spesielt godt egnet til gatefotograferingen på Grønland, så det ble ikke så mye brukt., og jeg var ikke mye imponert over resultate. Det vare et yrende liv under Vaterlandsbrua, men de fleste var veldig avvisende til å bli fotografert, så jeg følte meg ikke helt velkommen med kamera. Denne damen i Brugata var imidlertid grei og protesterte ikke.

 

10106819106_1fc95d6f99_z.jpg

_DSC6235.jpg by JorunT, on Flickr

 

 

Jeg må få dele et bilde fra et vindu i en en brukthandel av noe fotoutstyr i jeg aldri har sett maken til, med noe slikt kan man vel si at en skyter bildene.

10106788416_1aca1910cb_z.jpg

_DSC6127 Novoflex.jpg by JorunT, on Flickr

 

 

 

Endret av JorunT
Lenke til kommentar

Herlig fin fyr på dag en, og en herlig Novoflex du har funnet i brukt-sjappa i dag. De var populære på 70-tallet, hvis jeg husker rett.

Aha, det var ikke en hjemmelaget sak, denne Novoflexen altså, jeg trodde først det var et skytevåpen med et spesielt kikkertsikte (da skjønner du hvor lite peiling jeg har på våpen).

 

 

5. Den så da levende ut.....fotografen har gitt mye liv til bildet, flotte farger. :yes:

Takk for det, dama var grei

 

Utstillingsdukka var herlig levende med med sol / skygge og den livlige ullhua. Så litt sånn 30-tallsaktig ut. :)

Takk, hun var i alle fall godt påkledd, jeg kuttet bort skjerfet her

 

He, he. Klarer man ikke å finne villige modeller, er det bare å velge noen som ikke kan blånekte. Dristig positur med det ene øyet gjemt og det andre i skygge, men det fremhever hatten/lua desto mer. De er vel litt sjenerte disse modellene også.

Eieren var først litt betenkt, men jeg måtte love å holde ham utenfor, da var det greit. Han klaget over at hun var for lite sminket også. Jeg syntes hun var fin som det var.

Lenke til kommentar

Dag 6 - Pen men farlig

 

Slyngsøtvier (Solanum dulcamara) er i slekt med poteten, bærene ser lekre ut, men er giftige. Hele planten er giftig (det er det meste på potetplanten også, utenom knollene), allikevel har den vært brukt som urtemedisin tidligere, og jeg har lest at Tutankhamons kiste var dekorert med bær av slyngsøtvier.

 

10122181613_bd70760e7d_z.jpg

_DSC6321Solanum dulcamara.jpg by JorunT, on Flickr

 

 

Lenke til kommentar

Lekker og fristende ja, Jorun - spesielt med så flott bilde

 

 

Veldig fristende. Flott bilde!

 

 

Flott "portrett"-bilde dag 5. Bra utsnitt og lys :)

Dagens var nesten glassaktig. Utrolig bra fokus!

Takk for disse innleggene, bærene er små, skinnende og ser altfor fristende ut, men ikke å anbefale

 

Flere fine blomsterbilder, men likte best bildet av naboen. :)

Takk, naboen vet nok ikke hvor populær han har blitt

Lenke til kommentar

7. oktober - Utsikt over tak

 

Imorgen drar vi sørover, så her kommer siste bildet fra Norge denne måneden. Jeg liker å se på tak, og her er noen av de jeg ser rett utenfor vinduet, den store lønnen i bakgrunnen er på sitt flotteste.

 

10137458364_1d820b01dd_z.jpg

_DSC6352Jutulveien, looking east.jpg by JorunT, on Flickr

 

Jeg var i tvil om hvilket bildet jeg skulle velge, her er et alternativ

 

Bla(d) bla(d) bla(d)
10137721113_66405062db_z.jpg
_DSC6353-EditYellow leaves.jpg by JorunT, on Flickr

 

 

Lenke til kommentar

"Slyngsøtvier" - den glemte jeg litt, var også flott, farger og skarphet!

Tusen takk

 

07 Minnet litt om Rodeløkka :)

Vi ser tydeligvis forskjellige ting i bildene; du så tak, jeg så vegger, farger og trær :) Lykkliga Gatan :)

Jeg ser jo også vegger, og ikke minst trærne, men for meg er det takene som danner linjene og rammene. Det er nok ikke fra Rodeløkkas, men fra et småhusområde rett bak Ullevål sykehus. Litt Kardemommebyaktig, kanskje.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...