JorunT Skrevet 26. september 2013 Del Skrevet 26. september 2013 Oktoberfest 2013 – JorunT - 60 mm f/2,8 Bruker: JorunT Utstyr: Nikon D800 med Micro Nikkor 60 mm f/2,8D Deltakernivå: Prøver meg på kandidatnivå denne gang Utfordring/Tema: Kanskje ikke bare blomster? Nyoperert rygg er kanskje utfordring nok, men jeg får håpe det går. Dette er nok mitt mest brukte objektiv, men jeg skal se om jeg kan få det til å funke også til noe annet enn planteportretter. Om alt går som planlagt, vil en stor del av tiden tilbringes i Hellas igjen, så snart stingene er fjernet. Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 27. september 2013 Del Skrevet 27. september 2013 Fint at du blir med i denne festen også da Jorun...og lykke til med ryggen, håper det blir bra. Heldig du som skal til Hellas nå når høsten straks setter inn - blir nok bare en Oslo-tur med meg senere i høst (Første del av november) Lenke til kommentar
JorunT Skrevet 27. september 2013 Forfatter Del Skrevet 27. september 2013 Takk for det, Randi. Operasjonen var i alle fall vellykket, så da håper jeg også det går bra. Regner å være hjemme igjen fra Hellas ca 11 november. Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 27. september 2013 Del Skrevet 27. september 2013 Godt å høre, da er det bare å ta tiden litt til hjelp, man kan vel ikke vente å være 100% restituert rett etterpå. Lenke til kommentar
JorunT Skrevet 1. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 1. oktober 2013 (endret) 1. oktober - På solsiden Naboen vår på 86 er en trivelig fyr, det beste han vet er å sitte i solveggen, og da kommer den straks Gråpus, en halvt herreløs hannkatt, og holder ham med selskap. Kanskje vanker det litt mat også? Det var skarpt lys, og harde skygger, men jeg hadde ikke hjerte til å lage mer styr enn nødvendig, så han fikk sitte og blunde i fred. _DSC5975-Edit.jpg by JorunT, on Flickr Endret 2. oktober 2013 av JorunT Lenke til kommentar
k.n.b Skrevet 1. oktober 2013 Del Skrevet 1. oktober 2013 Håper det går bra med ryggen. Sterk blåfarge på døren, det er vel ikke helt uvanlig rundt der kanskje. Det er vanskelig med kraftig sol, men skyggene fra rekkverket f.eks. er bare kledelig. Lenke til kommentar
JorunT Skrevet 1. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 1. oktober 2013 Takk for gode ønsker. Døren er veldig blå, særlig når sola skinner, men den er nok fra der vi bor i Oslo. Må vente med å dra sørover til stingene er tatt. Lenke til kommentar
Rmatt Skrevet 1. oktober 2013 Del Skrevet 1. oktober 2013 Koselig øyeblikks bilde! Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 1. oktober 2013 Del Skrevet 1. oktober 2013 Det var en deilig fred over det bildet ja..... Lenke til kommentar
FunFact Skrevet 1. oktober 2013 Del Skrevet 1. oktober 2013 Herlig bilde. Mange kan nok kjenne seg igjen i følelsen av den berømte solveggen. Og er man ikke gammel selv så husker man alltid en "moden" person som satt og slappet av store deler av dagen. Skulle kanskje likt å se bildet litt beskåret, eller kanskje redusert litt på lysstyrken. Forresten: Glem det med lysstyrken. Lenke til kommentar
Substitute Skrevet 2. oktober 2013 Del Skrevet 2. oktober 2013 Et litt sånn feelgood bilde. Fint motiv og god stemning. Lenke til kommentar
JorunT Skrevet 2. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 2. oktober 2013 Takk for hyggelige kommentarer, er enig at jeg kunne ha kuttet bort det som er over dørene, men selve døren følte jeg at jeg måtte la få være hel i all sin blå prakt. Det er en artig nabo (bor under oss), ekstremt ryddig, har nå fjernet omtrent alt av 'unødvendig' vegetasjon, og sitter igjen med en stor plen han fortsatt slår selv. Han syns jeg har alt for mye rot (=planter) i min hage. Lenke til kommentar
JorunT Skrevet 2. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 2. oktober 2013 2. oktober - Naken jomfru (Colchicum autumnalis) Dette ligner på en krokus, men det er det ikke. Det gamle navnet naken jomfru har den fordi blomsten kommer opp om høsten uten blader, bladene kommer først neste vår. Den er ikke alltid så lett å fotografere der den står, eller ligger. De store blomstene på tynne stilker legger seg fort på siden, hulter til bulter, i alle fall hos meg, der det nå er kanskje bortimot et par hundre i en stor, rotete vase. Disse tre hadde i alle fall lagt seg pent over noe bladverk og ba om å bli foreviget. Det heter seg at denne, i motsetning til mange andre arter i slekten Colchicum , ikke er tesselert (har rutet mønster på kronbladene), men til min store overraskelse kan jeg se et slikt mønster ved stor forstørrelse, en kan bli opphisset av mindre! (i alle fall jeg), men jeg har forståelse for at andre kan synes dette er sært. _DSC5980-Edit.jpg by JorunT, on Flickr Lenke til kommentar
Blomvik Skrevet 2. oktober 2013 Del Skrevet 2. oktober 2013 De var da vakre der de sjenert prøver å skjule ansiktet for kameraet. Lenke til kommentar
JadedGamer Skrevet 2. oktober 2013 Del Skrevet 2. oktober 2013 (endret) Veldig fint, nesten "duokromt" bilde av blomstene i fokus og bladene i ett plan bak. (Det første bildet ditt derimot viser bare en feilmelding fra Flickr for meg nå...) Edit: Nå er det der - veldig god komposisjon med passe "street photography"-feel. Endret 2. oktober 2013 av JadedGamer Lenke til kommentar
JorunT Skrevet 2. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 2. oktober 2013 Takker så mye, Blomvik og JadedGamer. (Det første bildet ditt derimot viser bare en feilmelding fra Flickr for meg nå...) Det skjønner jeg ikke, jeg har ikke gjort noen endringer på Flickr og jeg ser det fortsatt når jeg klikker p.å bildet Lenke til kommentar
Mr. Sanders Skrevet 2. oktober 2013 Del Skrevet 2. oktober 2013 Det vises ikke her på forumet, men kun når man ser det direkte på Flickr. Pent bilde nr. 2. Lenke til kommentar
JorunT Skrevet 2. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 2. oktober 2013 Takker. Mr. Sanders. Jeg har lagt bilde nr. 1 inn igjen, håper det er på plass nå. Lenke til kommentar
Linepusle Skrevet 2. oktober 2013 Del Skrevet 2. oktober 2013 For en flott komposisjon på dag 1, og et svært sjarmerende motiv. Det skarpe lyset gjør ingen ting. Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 2. oktober 2013 Del Skrevet 2. oktober 2013 Flotte Tidløs, fine kontrastfarger... (jeg hadde flere av disse, men det er visst bare Colchicum 'The Giant' igjen nå...sikkert spadd bort noen av løkene.) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå