Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Vridning i kne.


Psycho

Anbefalte innlegg

Lørdag den 14. september fikk jeg en vridning i mitt venstre kne, etter en duell på fotballbanen. Er i løpsduell med en spiller, stikker ut venstrefoten og sparker ballen til innkast. Får deretter motspilleren inn i lårpartiet med en strak fot plantet i bakken, og får en vridning innover i kneet.

Her er en illustrasjon som viser skaden på et relativt greit nivå: (Se på høyre kne på hvit nummer 19).

H%C3%A5ndball.kne.490x235.jpg

 

Umiddelbart etter skaden fulgte jeg PRICE-prinsippet. Først ligge helt i ro, så få på is med kompresjon, før jeg holdt skadestedet høyt. Inntil søndagen var kneet hovent, men har roet seg nå, og klarer fint å gå på det.

 

Klubbfysioterapeuten så på det onsdagen etter skaden, men det var for hovent til å få det skikkelig sjekket, men han anslo at menisken var skadet og det ene leddbåndet strekt. Siden har jeg ikke fått det sjekket noe ytterligere.

 

Tenker å begynne med opptrening i dag, og sykling er hva han anbefalte i første omgang. Når kan jeg begynne å trene med fotball igjen? Er det greit å begynne å trene så fort som det ikke gjør vondt ved små vridninger? Han sa 3 uker(fra onsdag 18.), men synes kneet virker så fint i dag at jeg har små forhåpninger om å spille kamp igjen på søndag.

Hvilke øvelser kan jeg gjøre hjemme for å sjekke om det enda er smerter?

Fysioen er ikke tilgjengelig igjen før neste uke.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...