Terrasque Skrevet 27. september 2013 Del Skrevet 27. september 2013 AMD "Jaguar" som sitter i begge de nye konsollene har GCN-kjerner. Det vil overraske meg stort om ikke spillutviklere får tilgang til Mantle for disse. Ja.. Ser Anandtech artikkelen du linket til snuser litt på den forbindelsen, men bare i forhold til Xbox One. Vil tippe begge konsollene vil få tilgang til denne, da de har mer eller mindre samme arkitektur. Og siden mange større spillutviklere går hardt etter ytelse og grafikk, vil det nok fort komme støtte inn i mange motorer for denne. Som så vil også kunne brukes mer eller mindre direkte på PC. Meget interessant og ballsy, men noe som kan vise seg å være en katastrofe om et par år, når PC skjermortene har fått noen nye generasjoner og ny core logikk. Lenke til kommentar
Krozmar Skrevet 27. september 2013 Del Skrevet 27. september 2013 AMD vinner stort for sin markenandel til begge konsollene.. Her tror jeg AMD allerde har tjent store penger, og det kan være en grunn til at det har vært heller lav satsing på CPU fremfor GPU.. Blir vel vesentlig antall millioner GPUr de produserer og selger til både Sony og Microsoft, samt får de også automatisk alliert seg med en rekke spillprodusenter som jobber for å få best mulig ytelse på de nye konsollene med deres teknologi.. Dette samarbeide kan bli fort bli starten av en ny standar som ikke nVidia klarer å konkurere med det første.. Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 29. september 2013 Del Skrevet 29. september 2013 Litt lesing om api i bf4 http://wccftech.com/battlefield-4-frostbite-3-support-amd-mantle-nvidia-nvapi-apis-pc-optimizations/ Lenke til kommentar
Raymond Brun Skrevet 29. september 2013 Del Skrevet 29. september 2013 Edit: Var min første tanke Det som er så fint med standarder er at det er så mange av dem. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 15. oktober 2013 Del Skrevet 15. oktober 2013 OpenGL matcher Direct3D rimelig bra, DirectX er en totalpakke for lyd, grafikk, input, output, og nettverking. Mente Direct3D, men når man først går for multiplatform går man vel gjerne for multiplatform hele veien. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå