AfterGlow Skrevet 26. september 2013 Del Skrevet 26. september 2013 Er nå blitt enda mer aktuell som silisium-arvtaker.Forskere laget verdens første datamaskin av nanorør Lenke til kommentar
Gravitass Skrevet 26. september 2013 Del Skrevet 26. september 2013 Spennende Men er det bare prosessorer som kan tjene godt på dette eller er blir karbonrør brukt i alle slags kontrollere ? Lenke til kommentar
Han Far Skrevet 26. september 2013 Del Skrevet 26. september 2013 Spennende Men er det bare prosessorer som kan tjene godt på dette eller er blir karbonrør brukt i alle slags kontrollere ? Karbonnanorør kan brukes til å lage alt mulig som krever transistorer, så alt av integrerte kretser kan i prinsippet bruke CNTer. Det spørs dog hvor mye det vil koste sammenlignet med silisiumteknologi. Du kommer nok ikke til å ha et vaffeljern med CNTtransistorbasert styring de neste 20 årene. Lenke til kommentar
TEO3201 Skrevet 26. september 2013 Del Skrevet 26. september 2013 "Da jeg var på din alder, ble sand brukt til å lage prosessorer..." 3 Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 26. september 2013 Del Skrevet 26. september 2013 Spennende Men er det bare prosessorer som kan tjene godt på dette eller er blir karbonrør brukt i alle slags kontrollere ? Karbonnanorør kan brukes til å lage alt mulig som krever transistorer, så alt av integrerte kretser kan i prinsippet bruke CNTer. Det spørs dog hvor mye det vil koste sammenlignet med silisiumteknologi. Du kommer nok ikke til å ha et vaffeljern med CNTtransistorbasert styring de neste 20 årene. Kan nok brukes til mer enn bare transistorer. Kan lett lage strømledninger av disse også og generellt alt man sender elektrisitet gjennom. Hvor praktisk det er med tanke på pris er jo en annen sak 1 Lenke til kommentar
Gjest Bruker-245639 Skrevet 26. september 2013 Del Skrevet 26. september 2013 Fap-fap-fap-fap-fap... Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 26. september 2013 Del Skrevet 26. september 2013 Kan nok brukes til mer enn bare transistorer. Kan lett lage strømledninger av disse også og generellt alt man sender elektrisitet gjennom. Hvor praktisk det er med tanke på pris er jo en annen sak Selv om de hadde vært billige, hvorfor er det fint å lage strømledninger av de? AtW Lenke til kommentar
Han Far Skrevet 26. september 2013 Del Skrevet 26. september 2013 Ut fra det jeg finner av informasjon ser det ikke ut til at ledningsevnen til bunter med metalliske CNTer er noe særlig å skryte av. Jeg ser ikke for meg at det kommer til å erstatte kobber, heller ikke i integrerte kretser. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå