Hèxacôres Skrevet 26. september 2013 Del Skrevet 26. september 2013 Jeg får i dag en SSD i posten som jeg skal bruke i en laptop, og ønsker selvfølgelig å ha ubuntu på denne. Når jeg ser på ubuntu.com er ISO filen for x64 i versjon 13.04 er på 785mb. Jeg har cd plater, men ikke dvd plater, og heller ikke minnepenn. Vil denne filen passe på en cd? Syns det er litt rart at de skal lage isoer som ikke passer på cd. Lenke til kommentar
HansiBanzi Skrevet 26. september 2013 Del Skrevet 26. september 2013 CD har maks kapasitet på 700 MB, så det vil ikke gå. Anbefaler å låne eller kjøpe en billig minnepenn. Eventuelt kan du kjøpe noen DVD-plater. Lenke til kommentar
Hèxacôres Skrevet 26. september 2013 Forfatter Del Skrevet 26. september 2013 Fant ut at jeg hadde dvd med ubuntu liggende på fra før. Lenke til kommentar
Hèxacôres Skrevet 26. september 2013 Forfatter Del Skrevet 26. september 2013 Har ett annet spørsmål også, mens jeg allerede har laget en tråd om Ubuntu. Vil det ytelsemessig være lurt å kjøre Ubuntu kontra windows? Vil Ubuntu utnytte SSD`ens fulle hastighets potensiale under oppstart og kjøring av programmer? Snakker om en Samsung EVO ssd. Lenke til kommentar
Omnithunder Skrevet 26. september 2013 Del Skrevet 26. september 2013 Ubuntu versjoner etter 12.04 LTS vil ikke få plass på en CD. Lenke til kommentar
Occi Skrevet 27. september 2013 Del Skrevet 27. september 2013 Hvis det skulle vise seg at du ikke hadde noen DVDer tilgjengelige så har du også Ubuntu Minimal. Den tar nesten ingen plass, men krever noe mer fikling og vil ikke fungere på sære systemer med UEFI og annen dritt. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå