gunlovin Skrevet 30. september 2003 Del Skrevet 30. september 2003 Jeg har problemer med varmeutvikling fra prosessoren. Temperaturen er 64 grader når jeg ikke kjører noen applikasjoner, og jeg har målt den til så mye som 75 grader under spilling. Har en xp 2000+ på et Asus A7V333 hk, med en glasialtech silent breeze som kunne brukes opp til 2400+, samt en ekstra vifte i døra på Chieftec dragon midi- toweret. Noen som kan anbefale en ny og mye bedre vifte, evt. noen andre løsninger på problemet? (ikke vannkjøling, i hvert fall ikke ennå) Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 30. september 2003 Del Skrevet 30. september 2003 Tror det er dårlig kontakt mellom CPU og vifta, ta ut vifte og rens flatene godt, bruk et tynt lag med artic silver osv. blir nok bra, den viften har ingen problemer å kjøle ned en XP2000. Er den riktig montert ? Lenke til kommentar
1ar Skrevet 30. september 2003 Del Skrevet 30. september 2003 Med den temperaturen har du nok montert den feil, eller ikke brukt kjølepasta. Temperaturen burde ikke ha ligget stort over 50 oC. Lenke til kommentar
Pluto Skrevet 30. september 2003 Del Skrevet 30. september 2003 Et eller annet er sannsynligvis galt ja som nevnt over. Har selv en XP2000 (tbred) og den ligger nå på 38 grader. Har kun en kabinettvifte (12 db). Og Silent Twin vifte. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå