jonlem Skrevet 26. september 2013 Del Skrevet 26. september 2013 (endret) Veldig usikker på hvilken kategori jeg skulle putte denne i, men prøver her .. Driver som kasserer for en forening, og vi bruker en del tid på salg av effekter, ting og tang, arrangementer og loppemarked og liknende der det stadig dukker opp et behov for å ha en kortterminal tilgjengelig. Vi har ved større anledninger leid kortterminal av en lokal bank, men dette koster oss en del og noen ganger kjennes det ikke helt som det er verdt det. Så kom jeg over iZettle, og ved første øyekast virker jo dette som et genialt opplegg. Litt stivt med 990,- i innkjøp for den kortterminalen med pin-kode-mulighet, men den andre til 199,- er jo ikke så aller verst. Prisen på 2,75% per transaksjon er heller ikke veldig avskrekkende. Men, jeg er litt skeptisk allikevel, dette er jo såvidt jeg skjønner noe relativt nytt og ukjent, og lurer selvfølgelig på om det er noen som har testet iZettle og har erfaringer med dette utstyret/konseptet? Ei av de største bekymringene jeg sitter igjen med når jeg leser på hjemmesiden der er om faktisk de fleste kort kan brukes på disse kortleserne, eller om det kun er typiske kredittkort. Mange har vel kun "bankaxept", vil de fungere her - eller må det være VISA eller Mastercard? Noen som veit? Endret 26. september 2013 av jonlem Lenke til kommentar
Merko Skrevet 28. september 2013 Del Skrevet 28. september 2013 Jeg kjøpte selv iZettle når det var helt nytt (1 år siden eller noe?). I Norge så fungerer det systemet veldig dårlig, etter min mening. Når man setter i kortet (jeg hadde kortterminal til telefonen), og skriver beløpet etc, så må man skrive inn telefon nummeret til "kunden". Kunden vil da få en tekstmelding som han må trykke på, som åpner nettleseren slik at han selv kan trykke inn visa nummeret så bekrefte. Dvs noe som bør ta et par sekunder kan fort ta 1-2 minutter per kunde. Trodde først det var noe brukerfeil fra min side, så jeg sendte de en epost ang det, her var nå svaret den gang. Thank you for your email. A while back, in July 2012, all Visa transactions were stopped for us, according to a Visa Europe policy decision, you can read about this here,https://www.izettle.com/gb/blog/2012/07/30/letter-to-izettlers-in-denmark-finland-and-norway/. As of from the commercial relaunch in those countries, we have created a new method of taking Visa payments, and this is the new way. Maybe not our preferred way of taking Visa card payments either, but we want all our users to be able to take card payments, including Visa. Så min mening; Styr unna. Lenke til kommentar
menfre Skrevet 28. september 2013 Del Skrevet 28. september 2013 Hei, Jeg synes iZettle fungerer helt ypperlig. Har selv kortleseren med PIN-kode. Denne løsningen gir ikke problemet som Merko viser til. Så dersom du går for den løsningen trenger du bare app'en, tilgang til internett. Da putter bare kunden i kortet som på en vanlig bankterminal. Kanskje stiv innkjøpspris, men billigere enn en vanlig løsning dersom du har behov en gang iblant. Mvh Fredric Lenke til kommentar
technicality Skrevet 28. september 2013 Del Skrevet 28. september 2013 Sier karen med 1 innlegg.... Lenke til kommentar
Hèxacôres Skrevet 28. september 2013 Del Skrevet 28. september 2013 Sier karen med 1 innlegg.... Hva i helvette har ditt innlegg med tråden å gjøre da ? Til TS : Takk for advarselen. Lenke til kommentar
technicality Skrevet 28. september 2013 Del Skrevet 28. september 2013 (endret) Hva i helvette har ditt innlegg med tråden å gjøre da ? Til TS : Takk for advarselen. Ro deg ned mann... Grunnen til at jeg kommenterte som jeg gjorde burde være rimelig åpenbart, og hvorfor i all verden du velger å banne til meg over en så liten bagatell er jeg ikke interessert i å vite, selv om dette er ett anonymt forum så får du lære å oppføre deg. Ikke en gang ta deg tid til å svare for fra min side er dette ute av verden Endret 28. september 2013 av technicality Lenke til kommentar
jonlem Skrevet 28. september 2013 Forfatter Del Skrevet 28. september 2013 Hadde de ikke rydda opp i de VISA-problemene da?? Er det dette som er løsninga, kanskje - en svært omstendig betalingsløsning? Noen som vet noe om rene bankkort, typ bankaxept uten visa eller mastercard (finnes de forresten??)? Lenke til kommentar
menfre Skrevet 29. september 2013 Del Skrevet 29. september 2013 De har ryddet opp i VISA-problemene. http://www.mobilen.no/artikler/izettle-lanserer-sikrere-mobilbetaling-i-norge/117104 Når det gjelder kort så er vell de fleste norske kort visa med bankaxept? Dersom du har kortleseren så støttes disse kortene: Mastercard, VISA, VISA electron, Maestro, JCB. Du vil finne infoen her. https://www.izettle.com/no/card-readers Ved å bruke kortleseren med PIN-kode trenger ikke kunde å motta en SMS for å fylle inn sin egen kortinfo. Ser dog ut som at de må det dersom du har den andre. Dette fordi VISA ikke synes sikkerheten var god nok ved kun signatur så vidt jeg forstod. Lenke til kommentar
Darkbill Skrevet 18. oktober 2014 Del Skrevet 18. oktober 2014 Litt bump men tror det er nyttig til neste gang noen søker opp iZettle her på forumet. Kjøpte meg en kortleserdings på Clas Ohlson til kr990 her om dagen, og opprettet konto. Funker veldig bra! Akkurat nå har jeg første måneden uten noe gebyr, og deretter bare 2.75% gebyr på alt. Grensen er 15 000kr om dagen med chip og 1000kr om dagen med stripe. Kan se litt sketchy ut for nye folk som skal betale deg, men er ikke det. Nå er det ihvertfall trådløst, så de slipper å skrive ting inn på mobilen din. Du kobler bare opp mot appen i telefonen, skriver beløp i appen, og kortleseren funker som i butikken, og kunden skriver inn PIN kode og blir belastet. Pengene går så inn på kontoen din hos iZettle, og der kan du velge om å få overført hver dag, uke eller måned til bankkontoen din, og du kan velge å ha et viss beløp på iZettle kontoen til en hver til til for eksempel refusjoner osv. Det blir også ført regnskap, og du kan legge til produkter i appen og velge å ta betalt med kontanter også, slik at du kan regnskapsføre alt fint. Har du bedritskonto kan du ha flere brukere og kortlesere også. Slik ser den nyeste leseren ut ihvertfall. Kan ta alle kort unntatt American Express. Lenke til kommentar
*F* Skrevet 18. oktober 2014 Del Skrevet 18. oktober 2014 Jeg har bare brukt slike som kunde. Bare stukket inn kortet og brukt det som en vilken som helst terminal uten problemer. Jeg har kort med Visa og bankaxept. Lenke til kommentar
Darkbill Skrevet 18. oktober 2014 Del Skrevet 18. oktober 2014 Jepp. Funker med Visa, Visa Electron, Vpay, JCB og Mastercard. Kan tenke meg litt eldre folk kanskje synes den ser litt annerledes ut bare. Lenke til kommentar
*F* Skrevet 18. oktober 2014 Del Skrevet 18. oktober 2014 går sikkert ann å skaffe seg en defekt terminal og lime chassiet på denne slik at den ser vanlig ut. Lenke til kommentar
jonlem Skrevet 19. oktober 2014 Forfatter Del Skrevet 19. oktober 2014 Ja, jaggu - kan jo oppdatere jeg også. Vi kjøpte den kortleseren og det var stor suksess. Helt nødvendig på messer og liknende, fantastisk at folk kanbetale deg med kort. Kobla den til en ipad, som ga oss full kassaløsning og ikke minst; så enkelt å bruke at selv ungdommen fiksa det Lenke til kommentar
Merko Skrevet 20. oktober 2014 Del Skrevet 20. oktober 2014 Nå som det er liv i tråden.. Kan man ha 2 brukere på én kortleser? (Så fremt man "omprogrammerer" den for hver bruker). Eller blir den bundet til din iZettle konto for "alltid"? Lenke til kommentar
Darkbill Skrevet 20. oktober 2014 Del Skrevet 20. oktober 2014 Kortleseren blir ikke bundet til noe som helst. Du bare kobler den til hvilken som helst telefon med blåtann. Så logger du inn på appen. Om du ønsker flere kortlesere samtidig på samme iZettle konto må du lage bedriftskonto, der kan du lage flere brukere. Lenke til kommentar
Merko Skrevet 20. oktober 2014 Del Skrevet 20. oktober 2014 Tenkte i hovedsak på om 2 personer hadde sin egen iZettle bruker, men så byttet de på hvem som hadde kortleseren.. Men ser ut som ifølge det du sier, at det er mulig. Lenke til kommentar
Darkbill Skrevet 20. oktober 2014 Del Skrevet 20. oktober 2014 Det er mulig ja, den blir ikke låst til noe bruker Lenke til kommentar
millimong Skrevet 12. februar 2015 Del Skrevet 12. februar 2015 Heihei Jeg har nettopp startet en bedrift som kun vil fungere i sommermånedene, så jeg vurderer derfor å bruke iZettle istede for en annen bankterminal. Men mitt spørmål til dere som har litt erfaring med iZettle: Det står at pengene kommer inn på selgers konto 7-10 dager etter salget, men er da pengene reservert hos kunden? slik at man ikke risikerer at de går tom for penger på kortet før pengene er trukket eller hvordan fungerer det? Og en annen ting er jo at de ikke har bankaksept, er det mange som kun har bankaksept og da ikke får handlet med kort? Lenke til kommentar
Darkbill Skrevet 26. februar 2015 Del Skrevet 26. februar 2015 Heihei Jeg har nettopp startet en bedrift som kun vil fungere i sommermånedene, så jeg vurderer derfor å bruke iZettle istede for en annen bankterminal. Men mitt spørmål til dere som har litt erfaring med iZettle: Det står at pengene kommer inn på selgers konto 7-10 dager etter salget, men er da pengene reservert hos kunden? slik at man ikke risikerer at de går tom for penger på kortet før pengene er trukket eller hvordan fungerer det? Og en annen ting er jo at de ikke har bankaksept, er det mange som kun har bankaksept og da ikke får handlet med kort? Pengene blir trukket fra kunden umiddelbart, men pengene blir betalt til iZettle som da senere betaler deg. Jeg får pengene som regel 4 dager etter transaksjonen. Funket med alle kort jeg testet inkludert Visa Electron, alle har vel minst Visa..? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå