Gå til innhold

Oppgradering av spill-PC

Anbefalte innlegg

Vurderer å oppgradere en spill-PC fra høsten 2011 i forbindelse med BF4 osv., alternativt komplett nybygg men ønsker noe input på hvordan følgende best lar seg oppgraderes:

Prosessor: i5 2500K + Noctua NH-D14

Strømforsyning: Corsair HX 750W

Skjermkort: ASUS GTX 570

RAM: 8GB Corsair Vengeance

Kabinett: Fractal Design R3

Hovedkort: ASUS P8P67 PRO B3.1

I tillegg har jeg 128GB Crucial SSD pluss en vanlig snurredisk, en Dell U2311H skjerm, Corsair K70 tastatur og en Logitech G700 + G930.

Det jeg skal ha nytt i høst er skjermkort, skjerm og ny mus og etter hvert kanskje nytt headset (uten mic). Skjermkortet er for dårlig og har alt for lite minne, skjermen for treg (ønsker forslag på 120/144hz), musa begynner å bli utslitt(!) og jeg ønsker meg et bedre headset uten mic siden jeg har skaffet meg en skikkelig mic av god kvalitet.

Jeg planlegger å bruke ny skjerm ved siden av den gamle, så jeg har en skjerm til spill og en til alt annet.

CPU, RAM, og ikke minst hovedkort er jeg usikker på, trenger disse en oppgradering og eventuelt til hva. PSU-en tror jeg skal være god nok?

Ingen budsjett foreløpig - men jeg ønsker ikke å kjøpe de aller dyreste skjermkortene som f. eks. Titan. To skjermkort er ikke en umulighet..! Jeg er også villig til å legge rundt tre tusenlapper i en god skjerm dersom det er verdt det.

Takker for alle gode råd!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva er galt med CPU-kjøleren?

Ang. skjermen så er 60hz for lite, rett og slett, men jeg lurer fortsatt på hvorvidt jeg skal gå for 120 eller 144hz, jeg har ikke prøvd begge selv og vet ikke om det faktisk er merkbar forskjell.

Er stor forskjell mellom 60 og 120Hz, men personlig ville jeg heller gått for 27"> IPS (som jeg forøvrig også gjorde en gang i tiden).

CPU-kjølern er det ikke noe i veien med, en av de aller beste luftkjølerne.

De har en tendens til å bli massive støvsamlere også, men ingen grunn til bytte ut annet enn utseendemessig og kanskje luftflyt... Sjeldent noe stort problem.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Vet at det er stor forskjell mellom 60 og 120hz, men har aldri prøvd 144hz og lurer på om det er noe vesentlig forbedring. 27" IPS blir for meg uaktuelt, har jo en en 24" IPS som kommer til å gjøre jobben sin i et par år til, men forhåpentlig ved siden av en skikkelig 120/144hz skjerm.

Lenke til kommentar

La ikke merke til at du hadde byttet ut stock kjøleren, så da er det ikke noe å tenke på.

Forskjellen mellom 120 hz og 144hz blir det samme som forskjellen mellom 60 hz og 72 hz. Eller 30 hz og 36 hz.

Altså ikke så veldig stor forskjell.

Og i noen tilfeller så er det umulig nok å få 120 fps uten å banne over at spill ikke utnytter flere kjerner.

• Liker 1
Lenke til kommentar

R9-290X kommer om en måned, og vil koste litt under 5K. BF4 vil følge med gratis i en liten periode, ytelsen skal faktisk være bedre enn Titan. De andre komponentene du har er veldig bra. ASUS VG248QE er en bra skjerm. :)

Jeg tror jeg går for denne løsningen. Etter litt research ser denne skjermen ut til å utmerke seg, og neste generasjon AMD ser lovende ut og jeg tror jeg venter på denne. =)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...