Gå til innhold

Hvordan finne stepping på Nforce2 NB ?


Simen1

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

tricky går jeg ut fra... har du en på tråden, med et ukjent hk/ pakke-pc som spør ?

 

Hvis vedk. vet hvilken bios-versjon: trykk pausetasten i bootup: nederste linje til venstre - evt. er det EPoX... ? så ville det være enklere...

 

.

 

edit:

oops, det var EPoX, OK - da må jeg jaggu svinse omkring litt - fordi jeg stussa sjøl på hvilken ( siden sørbrua ikke stemte ), men det var mens jeg hadde kortet hjemme - og det har jeg ikke lenger ...

 

.

Lenke til kommentar
Er det ingen spesiell grunn til ikke å ta av kjøler, gjør det, fordi ( etter hva jeg husker ) dette veksler mellom like pcb-versjoner hos EPoX.

Har ikke muligheten til å ta den av lengre siden jeg har satt på en grei kobberkjøler der med termisk lim.

 

Som jeg skrev i den andre posten, så tviler jeg på at det er noen annen måte enn å fysisk lese av på NB hva som står.

Men er den av gamletypen (ikke av Nforce2 400), er det nok enten A2 eller A3. A2 stopper på omtrent 190, A3 på 200+.

Min stopper på ca 190 MHz så da er det vel en A2.. *sukk*

 

En liten voltmod må nok til for å få den opp i 200MHz (som målet mitt er) Har planer om å klokke 2500+'en min til 2,4GHz (12x200MHz) Håper den blir kalt "3600+" i bios og CPU-Z selv om ytelsen neppe tilsvarer det tallet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...