BRis00 Skrevet 26. september 2013 Del Skrevet 26. september 2013 sliter med angst, og hadde tenkt til å jobbe 50%. for å så jobbe meg oppover til 100% etter ei stund. blir veldig vanskelig å bare jobbe 50% men vil jobbe å få orden på livet. men neida, er ikke mulig å få noe støtte så må jobbe full tid. virker ikke nav systemet ? ikke rart mange unge ikke jobber, når man ikke engang får litt starthjelp så man får komme seg i gang med jobbingen. Lenke til kommentar
1245112654122755325882462 Skrevet 26. september 2013 Del Skrevet 26. september 2013 www.finn.no 1 Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 26. september 2013 Del Skrevet 26. september 2013 Hvis du har alle papirer iorden fra lege/sykehus så får du jobbe 50%, men det høres ut som om dette er noe du har bestemt selv og da kan jo ikke NAV hjelpe deg. 1 Lenke til kommentar
BRis00 Skrevet 26. september 2013 Forfatter Del Skrevet 26. september 2013 har fått 50% sykemelding fra legen, så papirene er i orden Lenke til kommentar
Sheldon C Skrevet 26. september 2013 Del Skrevet 26. september 2013 virker ikke nav systemet ? Basert på din knappe beskrivelse av saken så kan ingen svare på det spørsmålet. Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 26. september 2013 Del Skrevet 26. september 2013 Og du har aldri jobbet før tipper jeg? 1 Lenke til kommentar
BRis00 Skrevet 26. september 2013 Forfatter Del Skrevet 26. september 2013 stemmer, er bare 18 år Lenke til kommentar
Rudde Skrevet 26. september 2013 Del Skrevet 26. september 2013 stemmer, er bare 18 år Så hvorfor forventer du 50% av lønne DU IKKE HAR dekket av samfunnet? Jobb 50% tjen 50% er det så urettferdig? 1 Lenke til kommentar
BRis00 Skrevet 26. september 2013 Forfatter Del Skrevet 26. september 2013 det er bare i starten. mange av de som er i samme situasjon som meg som ikke jobber i det hele tatt får penger dekt av staten. er jo sånn velferden er i Norge. det skal være trygghet hvis du er syk hjelpe de som trenger det, så man kommer seg på beina igjen! er jo samme som staten dekker medisiner, rullestol osv bare at det er her psykisk, så da er det vel vanskelig å skjønne hvorfor man liksom ikke kan jobbe 100% er det ikke bedre at man kan jobbe litt å være en del av samfunnet, enn at man ikke gjør noe som helst ? 1 Lenke til kommentar
Hèxacôres Skrevet 26. september 2013 Del Skrevet 26. september 2013 Nav hjelper deg med det du har krav på, hvis du har krav på det. Det at du er 18 og klager på at nav ikke gir deg penger pga angst forstår ikke jeg. Gå til psykolog, og be om papirer som sier at din arbeidsevne er nedsatt med mer enn 50%. Da stiller du til AAP. Lenke til kommentar
BRis00 Skrevet 26. september 2013 Forfatter Del Skrevet 26. september 2013 går jo ikke an å leve på halv stilling i Norge. det er full jobb eller ingenting. ja hvor mye får man der ? holder ikke papirene jeg fikk hos legen ? Lenke til kommentar
Hèxacôres Skrevet 26. september 2013 Del Skrevet 26. september 2013 (endret) Nav fungerer ikke slik at du kan gå dit med ett ark å få masse penger. Da er det noe du har missforstått. Hvis du har hadt med deg arket fra legen din og nav ikke kan hjelpe deg, så er det en grunn til det. Vær ops på at satsene til nav er veldig lave. Hvis du ikke har noe inntekt tidligere som de kan regne 66% av så tilsvarer 100% AAP ca 10500,- utbetalt etter skatt i mnd. Jeg er tho meget i tvil på om du vil få en krone uansett pga "angst". Skal det være sånn at alle som tror de har litt angst kan gå til nav, spesielt med en 50% stilling fra før, ville norge gått konkurs. Endret 26. september 2013 av Pòǹdùs Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 26. september 2013 Del Skrevet 26. september 2013 Hva sier NAV? Jeg antar at du har fått en begrunnelse. Geir Lenke til kommentar
Hèxacôres Skrevet 26. september 2013 Del Skrevet 26. september 2013 Hva sier NAV? Jeg antar at du har fått en begrunnelse. Geir Du skal vell ha skriftlig avslag med begrunnelse på alle søknader som blir avslått. Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 26. september 2013 Del Skrevet 26. september 2013 (endret) Siden du aldri har jobbet så stiller alt seg litt annerledes. Du må da gå veien via midlertidig Ufør eller Ung ufør for at NAV skal kunne dekke de 50% du ikke jobber. Edit: Hvis jeg husker korrekt altså. Endret 26. september 2013 av vidarkri Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 26. september 2013 Del Skrevet 26. september 2013 Du skal vell ha skriftlig avslag med begrunnelse på alle søknader som blir avslått. Det forusetter at han faktisk har søkt, og ikke bare forhørt seg. Det står jo strengt tatt ikke at han har spurt dem i det hele tatt. Dette kan være noe han har hørt. Og så har NAV en nokså romslig tolkning av egne svarfrister, så det kan ta litt tid fra man søker til man får et slikt svar. Geir Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 26. september 2013 Del Skrevet 26. september 2013 Vi får tro at de som tror at NAV bare kaster penger etter en ser denne tråden, for det er TS situasjon som er normalt. 3 Lenke til kommentar
Sheldon C Skrevet 26. september 2013 Del Skrevet 26. september 2013 Kanskje trådstarter burde informere litt om hvilken kommunikasjon vedkommende har hatt med Nav og hvorfor konklusjonen er at Nav systemet ikke fungerer. Lenke til kommentar
BRis00 Skrevet 26. september 2013 Forfatter Del Skrevet 26. september 2013 Hva sier NAV? Jeg antar at du har fått en begrunnelse. Geir NAV sier man må ha vært i arbeid for å få støtte, er ikke opplegg for de som skal begynne å jobbe. de har et opplegg som heter raskere tilbake, der man får psykologtimer og oppfølging å ekstra støtte. dumt det bare er for de som har jobbet fra før av syns jeg. Lenke til kommentar
FrihetensRegn Skrevet 26. september 2013 Del Skrevet 26. september 2013 Nav fungerer ikke slik at du kan gå dit med ett ark å få masse penger. Da er det noe du har missforstått. Hvis du har hadt med deg arket fra legen din og nav ikke kan hjelpe deg, så er det en grunn til det. Vær ops på at satsene til nav er veldig lave. Hvis du ikke har noe inntekt tidligere som de kan regne 66% av så tilsvarer 100% AAP ca 10500,- utbetalt etter skatt i mnd. Jeg er tho meget i tvil på om du vil få en krone uansett pga "angst". Skal det være sånn at alle som tror de har litt angst kan gå til nav, spesielt med en 50% stilling fra før, ville norge gått konkurs. Psykiske lidelser er en stor grunn til at mange ender opp i NAV systemet, spesielt i AAP, og senere også på trygd. Det offentlige helsesystemet svikter totalt for unge med psykiske problemer. Og jo, angst er en like god grunn for NAV som en brukket rygg er. Mange med angst kommer seg ikke ut døra og trenger hjelp for å komme videre. Hvis TS ikke får den hjelpen han trenger, spesielt i helsesystemet, ikke nødvendigvis av NAV, så kan han/hun ende opp på trygd, og det taper samfunnet på. 4 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå