Gå til innhold

NAV, er ikke de for å hjelpe ? neida

Anbefalte innlegg

sliter med angst, og hadde tenkt til å jobbe 50%. for å så jobbe meg oppover til 100% etter ei stund.

blir veldig vanskelig å bare jobbe 50% men vil jobbe å få orden på livet.

men neida, er ikke mulig å få noe støtte så må jobbe full tid.

virker ikke nav systemet ?

ikke rart mange unge ikke jobber, når man ikke engang får litt starthjelp så man får komme seg i gang med jobbingen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

det er bare i starten.

mange av de som er i samme situasjon som meg som ikke jobber i det hele tatt får penger dekt av staten.

er jo sånn velferden er i Norge. det skal være trygghet hvis du er syk

hjelpe de som trenger det, så man kommer seg på beina igjen!

er jo samme som staten dekker medisiner, rullestol osv

bare at det er her psykisk, så da er det vel vanskelig å skjønne hvorfor man liksom ikke kan jobbe 100%

er det ikke bedre at man kan jobbe litt å være en del av samfunnet, enn at man ikke gjør noe som helst ?

• Liker 1
Lenke til kommentar

Nav fungerer ikke slik at du kan gå dit med ett ark å få masse penger. Da er det noe du har missforstått.

Hvis du har hadt med deg arket fra legen din og nav ikke kan hjelpe deg, så er det en grunn til det.

Vær ops på at satsene til nav er veldig lave. Hvis du ikke har noe inntekt tidligere som de kan regne 66% av så tilsvarer 100% AAP ca 10500,- utbetalt etter skatt i mnd.

Jeg er tho meget i tvil på om du vil få en krone uansett pga "angst". Skal det være sånn at alle som tror de har litt angst kan gå til nav, spesielt med en 50% stilling fra før, ville norge gått konkurs.

Endret av Pòǹdùs
Lenke til kommentar

Du skal vell ha skriftlig avslag med begrunnelse på alle søknader som blir avslått.

Det forusetter at han faktisk har søkt, og ikke bare forhørt seg. Det står jo strengt tatt ikke at han har spurt dem i det hele tatt. Dette kan være noe han har hørt.

Og så har NAV en nokså romslig tolkning av egne svarfrister, så det kan ta litt tid fra man søker til man får et slikt svar.

Geir :)

Lenke til kommentar

Hva sier NAV? Jeg antar at du har fått en begrunnelse.

Geir :)

NAV sier man må ha vært i arbeid for å få støtte, er ikke opplegg for de som skal begynne å jobbe.

de har et opplegg som heter raskere tilbake, der man får psykologtimer og oppfølging å ekstra støtte. dumt det bare er for de som har jobbet fra før av syns jeg.

Lenke til kommentar

Nav fungerer ikke slik at du kan gå dit med ett ark å få masse penger. Da er det noe du har missforstått.

Hvis du har hadt med deg arket fra legen din og nav ikke kan hjelpe deg, så er det en grunn til det.

Vær ops på at satsene til nav er veldig lave. Hvis du ikke har noe inntekt tidligere som de kan regne 66% av så tilsvarer 100% AAP ca 10500,- utbetalt etter skatt i mnd.

Jeg er tho meget i tvil på om du vil få en krone uansett pga "angst". Skal det være sånn at alle som tror de har litt angst kan gå til nav, spesielt med en 50% stilling fra før, ville norge gått konkurs.

Psykiske lidelser er en stor grunn til at mange ender opp i NAV systemet, spesielt i AAP, og senere også på trygd. Det offentlige helsesystemet svikter totalt for unge med psykiske problemer. Og jo, angst er en like god grunn for NAV som en brukket rygg er. Mange med angst kommer seg ikke ut døra og trenger hjelp for å komme videre. Hvis TS ikke får den hjelpen han trenger, spesielt i helsesystemet, ikke nødvendigvis av NAV, så kan han/hun ende opp på trygd, og det taper samfunnet på.

• Liker 4
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...