FunFact Skrevet 4. oktober 2013 Del Skrevet 4. oktober 2013 Min favoritt var faktisk spoilerbildet. Det er greit at det er litt difust innimellom Lenke til kommentar
Blomvik Skrevet 5. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2013 Takker for fine kommentarer, i går fant jeg en sykkel og det måtte jo dokumenteres.Bilde 04 - 04 oktober: Montana SprinterExif: 1/80– f/3.5 - ISO 160Objektiv: Voigtländer 20mm f/3.5 Color-SkoparBilde 05 - 05 oktober: Nummer 8Exif: 1/50– f/3.5 - ISO 320Objektiv: Voigtländer 20mm f/3.5 Color-Skopar Lenke til kommentar
Blomvik Skrevet 6. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2013 Inne søndag i dag. Tenkte jeg kunne leke med blitsen litt, men ingen batterier. Fant to av de oppladbare batteriene, gadd ikke gå i boden for å lete etter de andre, godt vi har lamper i huset.Bilde 06 - 06 oktober: SofaenExif: 1/30– f/3.5 - ISO 1250Objektiv: Voigtländer 20mm f/3.5 Color-Skopar Ettersom japanfoto var så vennlige å gi bort noen verdikoder etter augustfesten så tok jeg anledningen til å teste ut ett lerret i 70x50cm. Fikk endelig hengt det opp i dag, storfornøyd.Exif: 1/60– f/3.5 - ISO 640Objektiv: Voigtländer 20mm f/3.5 Color-Skopar Lenke til kommentar
k.n.b Skrevet 6. oktober 2013 Del Skrevet 6. oktober 2013 Bra sykkelbilde. Fin dybde, og en ensomhetsfølelse over sykkelen. "Nummer 8" er spesielt i den forstand at alt er skjevt (da tenker jeg ikke på din kameraføring), søppelkassene, døra, rekkverket, ... Såpass kan jeg si, vi har ikke de samme putene i sofaen. Men kanskje jeg skulle ønske meg noen slike. Egentlig burde jo alle her inne ha egne fotografier overført til sofaputene. Lenke til kommentar
FunFact Skrevet 6. oktober 2013 Del Skrevet 6. oktober 2013 Her kom det tre veldig forskjellige bilder på rappen! Veldig ulike utsnitt og temaer og fargebruk. Lurer på om skjevheten i det 5. er favoritten av de tre siste. Lenke til kommentar
JorunT Skrevet 6. oktober 2013 Del Skrevet 6. oktober 2013 Sykkelen var fin, men av de tre siste likte jeg nok forfallet i nr. 5 best Lenke til kommentar
BjørnÅgeS Skrevet 6. oktober 2013 Del Skrevet 6. oktober 2013 Nummer 8 var interessent. Blir sikkert fint å følge denne trådene videre i oktober. Lenke til kommentar
Blomvik Skrevet 8. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2013 Det er helt klart noe fotogent ved forfall, og Bergen er fullt av skjeve hus i ymse stadier av mangel på vedlikehold. Til glede for studentenesom ønsker å leie så billig som mulig, men til mindre glede for naboene.Det regner kraftig i Bergen i disse dager, noe som senket tålmodigheten og fotogleden i dag, det ble få motiver og det kunne godt blittmer tid på komposisjonen.Bilde 07 - 07 oktober: Våt sidegateExif: 1/40– f/3.5 - ISO 320Objektiv: Voigtländer 20mm f/3.5 Color-Skopar Lenke til kommentar
MotoG Skrevet 9. oktober 2013 Del Skrevet 9. oktober 2013 Synes du har kommet bra ut av det, selv om det regner. God komposisjon. Lenke til kommentar
Blomvik Skrevet 9. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 9. oktober 2013 Takk for det. Jeg merker att jeg savner en sol blender på objektivet i det verste regnet, ellers er alt godt (og vått).Bilde 08 - 08 oktober: Nummer treExif: 1/80– f/3.5 - ISO 320Objektiv: Voigtländer 20mm f/3.5 Color-SkoparBilde 09 - 09 oktober: Mot det ukjenteExif: 1/100– f/3.5 - ISO 320Objektiv: Voigtländer 20mm f/3.5 Color-Skopar Lenke til kommentar
C₈H₁₀N₄O₂ Skrevet 9. oktober 2013 Del Skrevet 9. oktober 2013 Godt valg av objektiv! Bruker den veldig mye på D7000 selv. Skikkelig hendig sak. Mye bra her, jeg har spesielt sansen for nr. 2 og nr. 8. Oppdelingen av veggen i nr. 8 fikk meg til å stoppe opp et lite øyeblikk; fargekontrasten fikk det til å nesten se ut som veggene var forskjøvet i forhold til hverandre i dybdeplanet. Jeg ville kanskje tatt et par skritt tilbake for å ikke kutte av vinduet og rekkverket. Forøvrig hjelper den uforholdsmessig dyre motlysblenderen litt på regnproblematikken, men den er jo ikke spesielt dyp. Rykter skal ha det til at den for 40/2-objektiver skal funke greit på 20/3,5 på DX. Lenke til kommentar
Blomvik Skrevet 10. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 10. oktober 2013 Takker, er for øyeblikket ganske fornøyd med objektivet. Fint og skarpt, og lett å fokusere med.Blir noe forvrenginger, men jeg lærer meg å leke med Lightroom sin manuelle objektiv korrigering.Bilde 10 - 10 oktober: Blå kombi (maxi spesial)Exif: 1/60– f/3.5 - ISO 320Objektiv: Voigtländer 20mm f/3.5 Color-Skopar Usikker om dettte kunne blitt dagens utvalgte om jeg ikke hadde kappet toppen av lyktestolpen.Vurderte og sort/hvitt uten å bestemme meg om det ble bedre enn farger. Exif: 1/125– f/3.5 - ISO 320Objektiv: Voigtländer 20mm f/3.5 Color-Skopar Lenke til kommentar
Rmatt Skrevet 11. oktober 2013 Del Skrevet 11. oktober 2013 8 og 9 var veldig flotte. Fine farger og flott komponert! Lenke til kommentar
BjørnÅgeS Skrevet 11. oktober 2013 Del Skrevet 11. oktober 2013 Bilde 9 er min favoritt i denne tråden. Pent lys. Lenke til kommentar
k.n.b Skrevet 11. oktober 2013 Del Skrevet 11. oktober 2013 Beundrer egentlig hvordan du tør å ta bilde av det "dagligdagse", altså det som er rundt oss når vi er ute og går, men som vi ikke helt legger merke til. Visse likhetstrekk mellom bilde 8 og spoileren til bilde 10. Dvs. grønn dør på blass (og shabby) bakgrunn. Men der slutter også likheten. Liker faktisk spoileren til bilde 10 best, med mindre forstyrrende elementer og halvråttent trepanel. Det er noe harmonisk ved det hele. Kanskje ikke optimalt å kutte lyktestolpen (som neppe er årets modell heller), men det får stå sin prøve. Lurer faktisk på om det ikke er dette jeg liker best så langt. Du har visst en forkjærlighet for parkerte sykler på hushjørner. Og det skal sies at det har noe inderlig forlatt over seg. Her sterk fargekontrast mellom blått og rustrødt. Lenke til kommentar
twoeyes Skrevet 11. oktober 2013 Del Skrevet 11. oktober 2013 Fine miljøskildringer fra et regntungt Bergen. 20mm er en brennvidde som kan fungere bra i tette bymiljøer, men samtidig krevende å komponere med. Synes du får det bra til, liker godt den lagvise komposisjonen i bilde 8 og dybden i bilde 7. Favoritt blir bilde 5 med søppeldunker i matchende grånyanser, sprukken murpuss, mose og en dør som ser ut til å synke sakte ned i bakken. Lenke til kommentar
Blomvik Skrevet 11. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 11. oktober 2013 Takker for kommentarene, disse dagligdagse hverdags øyeblikkene er de tingene som trekker øyet mittog da tar jeg bilde av de. Noe bedre forklaring har jeg ikke.Det flotte med sykkler (og forsåvidt handlevogner) er att de ofte er malplasserte der de står,i tillegg så fyller de ut bildene ved å gi øyet noe å hvile på.Fargekontraster er og noe jeg liker, men stort sett behøver jeg noe interessant i bildet som fargenekan spille av for å få det til å funke.Anyways, mens man snakker om sykkler, her kommer festens første sort/hvitt bilde.Bilde 11 - 11 oktober: DBS damesykkelExif: 1/20– f/3.5 - ISO 1250Objektiv: Voigtländer 20mm f/3.5 Color-Skopar ZenitExif: 1/80– f/3.5 - ISO 1250Objektiv: Voigtländer 20mm f/3.5 Color-Skopar Lenke til kommentar
k.n.b Skrevet 11. oktober 2013 Del Skrevet 11. oktober 2013 Det er jo ikke akkurat årets modell av sykler du finner heller. Gjorde seg bra i sort/hvitt den damesykelen der. Lenke til kommentar
FunFact Skrevet 12. oktober 2013 Del Skrevet 12. oktober 2013 Vurderte plutselig å ha sykkel som ekstrautfordring neste år (det kommer ikke til å skje, men det kunne ha vært gøy en liten stund). Likte særlig vesken på sykkelen den 11. En typisk detalje som er med på å fortelle noe. Flott komposisjon også. Liker konverteringen til svart/hvitt Lenke til kommentar
JorunT Skrevet 12. oktober 2013 Del Skrevet 12. oktober 2013 Syklene dine gjør seg godt både i farger og sort/hvitt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå