Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Ulyd fra Volvo S60 2.0T 2001

svangen

Anbefalte innlegg

Hei. Har nylig kjøpt en Volvo S60 2.0T 2001 hos forhandler, og har begynt å merke enkelte lyder som jeg regner med ikke skal være i bilen. Det er i all hovedsak to ulyder ved bilen jeg lurer på hva er.

Fra panseret kommer det en "plystrende" lyd. Denne lyden dukker sjeldent opp og varer ikke veldig lenge. Den blir forsterket når bilen går på tomgang. Kan legge til at bilen ved enkelte tilfeller "humper" fremover når jeg gasser svakt.

Den andre lyden dukker opp når jeg skrur på aircondition. Når aircondition startes opp så høres det ut som noe blir sprøytet inn en plass. Deretter kommer det en suselyd som er tilstede så lenge aircondition er på. Samme "sprøytelyd" dukker opp når jeg skrur av aircondition og også når jeg starter selve bilen.

Hva kan være årsaken til disse ulydene?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Fra panseret kommer det en "plystrende" lyd. Denne lyden dukker sjeldent opp og varer ikke veldig lenge. Den blir forsterket når bilen går på tomgang. Kan legge til at bilen ved enkelte tilfeller "humper" fremover når jeg gasser svakt.

Kan være relatert til turbo, prøv å lokalisere lyden og last opp bilder her om området lyden kommer ifra.

Den andre lyden dukker opp når jeg skrur på aircondition. Når aircondition startes opp så høres det ut som noe blir sprøytet inn en plass. Deretter kommer det en suselyd som er tilstede så lenge aircondition er på. Samme "sprøytelyd" dukker opp når jeg skrur av aircondition og også når jeg starter selve bilen.

AC-pumpa /slakke reimer/væsketap osv.?

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...