Den Ukjente Skrevet 25. september 2013 Del Skrevet 25. september 2013 Hei! Bestilte for et par dager siden denne lista: http://www.komplett.no/k/shoplist.aspx?mode=receive&si=1282924&su=24846102-9CA3-4B43-9375-8999A73A5C62 Til en kammerat. Delene kom idag, og jeg skal bygge på fredag. Plutselig slo tanken meg at PSU/strømforsyningen muligens ikke er kraftig nok. Hva tror dere?? Mvh NeBlix Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 25. september 2013 Del Skrevet 25. september 2013 PSU-en skal være mer enn kraftig nok. Lenke til kommentar
Bolson Skrevet 25. september 2013 Del Skrevet 25. september 2013 Ikke bare kraftig nok, man kan fint putte inn et par GTX 760 ekstra uten at PSU-en vil merke det. Vi snakker her om et oppsett som drar ca 300 Watt på maks, så med 460 Watt til overs har man mye å gå på. Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 25. september 2013 Del Skrevet 25. september 2013 Nesten litt overkill med den PSU'en.Komponenter i dag bruker mindre å mindre strøm. Lenke til kommentar
Den Ukjente Skrevet 25. september 2013 Forfatter Del Skrevet 25. september 2013 Ah, den er god! Mange tusen talk for raske svar! Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 25. september 2013 Del Skrevet 25. september 2013 Ah, den er god! Mange tusen talk for raske svar! Det man burde tenke på i dag er effektivitet, og om den støttet Haswell sin "Low Power State" (c6 - c7) Noe den strømforsyningen mest sannsynlig gjør. Lenke til kommentar
Mgut Skrevet 25. september 2013 Del Skrevet 25. september 2013 alle corsair sine psu støtter haswell sin ''low power state'' som jeg vet, men skal ikke si jeg er 100% sikker på det Lenke til kommentar
Bolson Skrevet 25. september 2013 Del Skrevet 25. september 2013 Det man burde tenke på i dag er effektivitet, og om den støttet Haswell sin "Low Power State" (c6 - c7) Noe den strømforsyningen mest sannsynlig gjør. Det er korrekt det, men samtidig er effektiviteten til en PSU svært lav på lavere Watt som oftest. Corsair AX-760 har en relativ god bane for effektivitet, dvs den er effektiv på lav belastning (typisk Seasonic). Andre, og særlig om man overdriver svært på watt kan ha dårligere effektivitet enn en bronse eller sølvmerket PSU med lavere styrke pga av dette. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå