Gå til innhold

Beskyttelse av Norge ved en invasjon

Gjest medlem-141789

23 stemmer

1. 1. Vil du beskytte Noreg ved ein eventuell invasjon?

• Ja
      15
    • Nei
      8

Anbefalte innlegg

Gjest medlem-141789

Stemte nei, men spørsmålet er for generelt:

1) Jeg beskytter de jeg bryr meg om. Altså er det ikke Norge jeg skal forsvare uansett i så tilfelle, men derimot enkeltmennesker.

2) Jeg ville først og fremst prøvd å flykte sammen med de jeg bryr meg om. Dersom dette var umulig ville jeg sett an mulighetene mine før jeg eventuelt begynte å forsvare "Norge".

Det er nå ein ærlig sak. For meg er det litt annerledes, om eg hadde synes Noreg var eit godt land, hadde eg nok sett verdien i dette og kanskje vert villig til å forsvare det. Samt at eg også forstår at andre sine liv er noko godt også sjølv om eg bryr meg mest om dei eg er glad i. Så eg bryr meg jo litt om tilfeldige folk og.

Endret av medlem-141789
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det spørs vel helt på hvem som prøver å ta over makten her det.

Er det noen islamister som vil innføre sharia ville jeg nok kjempet imot, men er det f.eks en borgerkrig hvor en del av folket f.eks vil motsette seg urimelig statelige inngripen i og overvåkning av menneskers liv eller urimelig beskattning så ville jeg nok ikke ha kjempet imot, men kanskje heller på "opprørerenes" side

Endret av flesvik
Lenke til kommentar

På grunn av at eg ikkje føler at landet er til for meg og den eg er. Derfor ser eg ingen grunn til å beskytte eit land som eg

eigentlig ikkje føler meg som ein del av lenger. Da på grunn av slike ting som innvandring, feminisering osv.

Burde ikke du da lete etter et land som passer deg bedre?

"vi" vil heller ikke ha slike som deg i landet ved en eventuell invasjon. Flytt til USA du, der får du patriotismen sydd inn i huden.

• Liker 1
Lenke til kommentar

På grunn av at eg ikkje føler at landet er til for meg og den eg er. Derfor ser eg ingen grunn til å beskytte eit land som eg eigentlig ikkje føler meg som ein del av lenger. Da på grunn av slike ting som innvandring, feminisering osv.

Enten så får du bli politisk aktiv å prøve og påvirke de områdene du brenner for, ellers så foreslår jeg at du flytter til et annet land som passer deg bedre hvis du har det så forferdelig her.

Jeg har mange grunner til å mislike Norge og poitikken som drives, men det positive overveier glatt det negative, så jeg ville selvsagt forsvart Norge. Tror egentlig ikke trådstarter veit hvor godt han har det.

Endret av bas
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Etter min mening er Norge allerede utsatt for en invasjon med tanke på de åpne grensene - så ja om man tolker det slik.

Om man tolker det på den andre måten og vi ikke blir utsatt for en invasjon allerede, ville jeg ikke ha forsvart staten og den maktbærende "eliten" om f.eks. russerne angrep Norge - hvorfor forsvare en "elite" og en stat som hater meg?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...