Jan Egil Skrevet 25. september 2013 Del Skrevet 25. september 2013 Blowing Bildet er fjernet. Lenke til kommentar
Albert Andersson Skrevet 25. september 2013 Del Skrevet 25. september 2013 Hei, Jan Egil. Dette bildet synes å ha mange "fasetter" / motsetninger, og utstråler både ro og intensitet, slik jeg opplever det ... . Jeg tror jeg har hatt drømmer der bildet har fortonet seg slik ved "minneframkalling" etter oppvåkning. Åkeren i forgrunnen inngir sterk uro, og ser nesten litt fremmed, plaget og farlig ut, - jeg ville ikke ønsket å gå gjennom den ... . Bygningene i bakgrunnen er gamle, og kanskje er vedlikeholdet noe forsømt, - men de virker trygge og trauste ! Skyene virker litt truende, og forsterker ønsket om å komme raskt i hus ! Jeg opplever at dette bildet engasjerer i en grad som er uvanlig, og gir fantasien fritt spillerom. Jeg ville satt meget stor pris på om du kunne formidle noen tanker rundt dette svært fascinerende bildet ! Vennlig hilsen Albert Andersson. Lenke til kommentar
Jan Egil Skrevet 26. september 2013 Forfatter Del Skrevet 26. september 2013 Hei Albert! Det er utrolig hyggelig med slike tilbakemeldinger! At bildene mine engasjerer og gir de som ser bildene noe, er veldig motiverende for en hobbyfotograf. Utgangspunktet for dette bildet var at jeg hadde kjøpt meg et ND-filter, og brukte kornåkeren for å teste ut dette. Lukkertiden er 8 sek., og det er selvfølgelig brukt stativ. Den lange lukkertiden alene gir et visst uttrykk. Dette har jeg forsterket ved å behandle bildet i Silver Efex Pro 2, testet ut litt ulike ting, til det ble slik det ble. Det er altså mer lek med de verktøyene jeg har å disponere enn et, på forhånd, ønske om å uttrykke noe spesielt. Det er fasinerende hvordan etterbehandling, sort/hvitt-konvertering og cropping kan gi et ordinært bilde en helt annen fremtoning. Takk for at du tok deg tid til din reflkesjon! Lenke til kommentar
Tommy.Johansen. Skrevet 27. september 2013 Del Skrevet 27. september 2013 Det ble litt mye uro i forgrunn for min del, jeg ville likt å se en versjon hvor linse koreksjon på den dratte fjøs veggen var gjort. og kuttet ca 3/5 deler av åker i underkant slik at det blir et panorama Men det er nå min smak hehe ellers er jo bilde knall ! Mvh Tommy Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg