Captain Morgan Skrevet 25. september 2013 Del Skrevet 25. september 2013 Hei. Jeg har et virkelig problem som begynner å bli mer å mer irriterende. Jeg har lenge hatt det slik at jeg har hørt dårlig når folk snakker og det er bakgrunnstøy, men det er vell ikke helt uvanlig. Men nå det siste året har det blir verre ellers også. Noen lyder hører jeg vanvittig godt, men når folk snakker, så må jeg mange ganger spørre om de kan gjenta det, og det er rimelig flaut Noen ganger når noen sier noe, så kan det også gå noen sekunder før jeg egentlig oppfattet hva de sa. Dette er meget irriterende, og jeg lurer på om det er noen andre som har det slik. Kan det være en blanding av dårlig hørsel og treg oppfattelse. Skal sies at jeg er flink på skolen og ikke har lese skrive vansker ellers. Så jeg er ikke akkurat dum, for å si det slik :-PMvh Captain 1 Lenke til kommentar
Gjest Bruker-182691 Skrevet 25. september 2013 Del Skrevet 25. september 2013 Akkurat samme problem, har blitt fortalt at det er en muskel som ikke strammer seg riktig, og da hører du mye bakgrunnsstøy. Lenke til kommentar
Dromle Skrevet 25. september 2013 Del Skrevet 25. september 2013 Du kan høre mange lyder veldig godt selv om du har dårlig hørsel. F.eks kan du høre lavfrekvente lyder godt mens høyfrekvente lyder høres dårlig/svakt. Jeg hører f.eks lavfrekvente lyder helt normalt men diskant er dårlig og jeg er døv for alle lyder over 3000-3500 HZ. Damen min har det motsatt, hun hører lavfrekvente lyder dårlig men hører diskant godt. Be legen din om å få sjekket hørselen din for å få utelukket at du hører dårlig eller for å få tekniske hjelpemidler som kan hjelpe deg. Lenke til kommentar
Captain Morgan Skrevet 25. september 2013 Forfatter Del Skrevet 25. september 2013 Takk for svar! Burde få sjekket det ja. Men mener dere at den kanskje nedsatte hørselen har noe med det at jeg oppfatter noen samtaler litt tregt å gjøre?? Lenke til kommentar
Gjest Bruker-182691 Skrevet 25. september 2013 Del Skrevet 25. september 2013 Absolutt! Lenke til kommentar
Ssnerk Skrevet 25. september 2013 Del Skrevet 25. september 2013 Jeg sliter med det samme. Har bare fått beskjed av legen om å ikke bli for distrahert av det som skjer rundt meg, og høre mer etter hva personen sier. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå