Gå til innhold

[Løst] Ny 55", Plasma eller LED-LCD - Panasonic eller Samsung?

Anbefalte innlegg

Heisann,

Mulig dere er litt lei "trenger ny tv" tråder nå, men prøver meg.

Så, jeg er på utkikk etter en tv som kan erstatte min LG 47" LCD. Tror at 55" vil være en fin størrelse.

Skal i første omgang stå i mørk kjeller.

Brukes til (sånn ca):

50% TV-Serier - Netflix o.l, blu ray osv

20% Film - Samme som med TV-Serier

20% vanlig TV - Fotball, filmer, serier, diverse...

10% Spilling - PS3, Xbox 360, Nintendo Wii

Ting som er ubetydelig:

-Lyd, bruker hjemmekino til det.

-Utganger, bruker kun én HDMI kabel til receiver.

-Fjernkontroll, bruker harmony.

Har hittil sett meg ut 2 alternativer.

Samsung UE55F8005 (er det forskjell på STXXE og ikke??)- http://www.expert.no/led/samsungue55f8005stxxe55ledtv/p/9206/

Den største ulempen med samsungen for meg er at foten går langs hele tven, og mitt tv-bord er kun 80cm bredt. Så spørs om jeg ikke også må investere i ny tv-benk, sofabord, sofa og stoler hvis jeg går for den :p

Når Lyd & Bilde testet disse tvene så ble Samsungen "best i test", mens Panasonicen ble "beste kjøp" (http://www.lydogbilde.no/test/panasonic-tx-p50st60).

Men når den testen ble publisert så kostet Samsungen 26000,- og 50" versjonen av panasonicen 11000,-. Så vil Samsungen være det klare valget for meg her?

Begge tvene fikk 6 av 6 stjerner på bildekvalitet, som egentlig er det eneste som har noen betydning for meg. Men vil fortsatt gjøre det beste kjøpet.

Har Samsung PC og telefon hvis det er har noen betydning.

Apps ser jeg på som uvesentlig for avgjørelsen, blir mer som en bonus.

Takk :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvordan er det å frakte en LED tv liggende (eventuelt skrått), har skjønt at plasma ikke skal fraktes liggende, men finner så mange forskjellige meninger når det kommer til LED?

Det er snakk om 5km.

Blir bare mer og mer usikker når jeg leser om alle tv'ene.. Men jeg tror kanskje at Sony sin er det beste valget for meg!

Lenke til kommentar

Kjøpte meg Sony KDL-55W905A hos Elkjøp i går. Jobber fortsatt med kalibrering og innstillinger, men virker veldig lovende :)

De slo også av 1500,- på prislappen, siden de ikke klarte å skaffe PS3 500GB :) Heldig der!

Spør i vei hvis noen har spørsmål om tv'en!

Takker for all hjelp :)

Endret av c7Nn
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...