Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Lagre video streaming

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Disse filene går ikke an å lagre, pga. at de er copyrighted til NRK.

Du kan jo si "men jeg kunne jo tatt det opp på video".

Du bryter faktisk copyright på programmet da også, men det er blitt så vanlig at ingen tenker på det lenger. Det var faktisk mye bråk med kassetter og muligheten til å kopiere dem på en dobbel kassettspiller før i tida, akkurat som med cd'r og brennere nå.

Det er derfor du ikke har direkte link til fila, men til et lite txt-script som starter streamen lokalt på serveren istedetfor.

Prøver du å høyreklikke på fila får du bare lasta ned det lille scriptet..tror ikke det er noen måte å connecte til fila gjennom et program.

F.eks. når MP3 TV gikk i fjor vinter, fikk de mye spørsmål om hvorfor ikke programmet streamer på internett, siden de allerede har ei egen hjemmeside med chat. De svarte da at det er pga copyright, og at artistene de spiller ikke tillater at de streamer musikken, og den dermed kan lastes ned.

Lenke til kommentar
Hvordan gjøres dette bare med software?

Har program for dette, men hvordan gjør man der man skal skrive inn URL'n når det er ei tekstfil som ligger bak den??

Eks. se på nrk.no/brennpunkt....."siste sending"....?

asfrecorder fikser saken. I alle fall noen ganger.. Ser ut til at TV2 har stengt for dette nå.. :(:(:(

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
jeg vil engentlig anbefale deg å kjøpe programmet, men her har du et par koder:

[url="http://download.com.com/redir?pid=10235677&merid=116894&mfgid=116894&edId=3&siteId=4&oId=3002-20-10235677&ontId=20<ype=dl_dlnow&lop=link&destUrl=http%3A%2F%2Fwww.wmrecorder.com%2Ffiles%2FWMRsetup.exe"]Laste ned WM Recorder 9.01[/url]

[code]redigerte vekk koden men du kan sende meg en melding hvis du ønsker den.[/code]

god jul :xmas:

ps! dette programmet fungerer helt fint på tv2 også. Endret av Angelboy
Lenke til kommentar
[quote name='Blacki' date='21/12/2003 : 04:54'] så hver gang jeg tar opp noe med min Nokia med hardisk så bryter jeg loven.........
;) [/quote]
Enig med deg dær...en folk så har videospiller...er det ikke lov og ta opp?da er det mange som gjør noe ulovlig i dette landet...
Lenke til kommentar
så hver gang jeg tar opp noe med min Nokia med hardisk så bryter jeg loven.........

;)

Enig med deg dær...en folk så har videospiller...er det ikke lov og ta opp?da er det mange som gjør noe ulovlig i dette landet...

Var ikke det som var ulovlig. Han la ut serial kodene til programmet som tok opp fra nettet. Det er ulovlig.

edit: skriveleif

Endret av Radhoo
Lenke til kommentar
[quote name='Radhoo' date='21/12/2003 : 05:23'] [quote name='Shuttle' date='21/12/2003 : 05:00'] [quote name='Blacki' date='21/12/2003 : 04:54'] så hver gang jeg tar opp noe med min Nokia med hardisk så bryter jeg loven.........
;) [/quote]
Enig med deg dær...en folk så har videospiller...er det ikke lov og ta opp?da er det mange som gjør noe ulovlig i dette landet... [/quote]
Var ikke det som var ulovlig. Han la ut serial kodene til programmet som tok opp fra nettet. Det er ulovlig.

edit: skriveleif [/quote]
ja mulig vi tok feil
Lenke til kommentar
det jeg gjorde var å legge it koden til et lisensiert programm og dette er ulovelig, takker for tips slik at jeg kunne fjerne det fort og greit, men som sagt er det noen som vil ha koden av deg er det ingen lov mot å pm meg, har allerde fått en god del spørsmål om å få kode og alle har fått svar.

god jul og godt nyttår :xmas:
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...