Zimon Skrevet 25. september 2013 Del Skrevet 25. september 2013 Hei Jeg har 3 kollegaer på jobben som alle per dags dato jobber via Lenovo Desktop PC'er som er lavprofil kabinetter. Per dags dato så kjører 2 av dem 2stk 22" skjermer via innebygget DVI(via PCI x16 slot og lenovo graphic card) og D-Sub(innebygged på HK). Pc'en som kjører Win7 Enterprise støtter da Dual monitor med 1920*1080 oppløsning på begger skjermen. Den tredje kollega kjørte samme oppsett, men nå kjører han ett lavprofil Matrox P690 PCIe x16 kort. Nå skal de fortsatt kjøre Dual Monitor med 1920*1080 oppløsning, men den ene skjermen skal klones opp til LG LCD TV 32" som også støtter 1920*1080. Først ble det prøvd med D-SUB Y-Split, via D-sub porten. Da ble skjermen klonen, men tydeligvis noe med TV'en og D-SUB porten på den, som medfører at bildet blir trykket sammen i bredden og forskyver seg også litt. Dermed har jeg nå prøvd diverse måter å få klona den ene skjermen opp på. DVI kjører ett handshake sync signal som jeg har fått inntrykk av og støtter dermed bare 1 monitor om gangen. Jeg har satt inn som sagt ett Matrox P690 PCIe X16 i den ene Lenovo maskinen og kjører Dual monitor via 2 DVI. Deretter satte jeg inn ett P690 PCI kort i det ene ledige PCI slotten og Windows vil ikke se mer enn PCIe x16 kortet! Jeg selv sitter med en litt nyere Lenovo modell, her sitter det ett Matrox P690 PCIe x16 og ett PCIe x1 kort. Her kjøres det med 3 skjermer(kan ha 4) uten problemer. Så enten er det Lenovo maskinen som er litt fucka? Måtte resette bios etter å ha satt inn ett Matrox kort for å få bilde på skjermene! Eller så er det ikke kompabilitet ved å ha ett via PCIe og de andre på PCI? Dermed sitter jeg å vurderer om vi må sette inn ett ATI/AMD eller Nvidia kort for å få til dette. Vil da ett lavprofil slik som dette fungere? Eller andre tips til billige skjermkort? http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=580625#links Om ett slikt kan settes i maskinen og da benytte seg av D-Sub og DVI portene til arbeidsPC'ene og deretter klone en av dem ut til HDMI porten som går til TV. Vil dette fungere slik som ønsket? Evt andre tips mottas med takk! mvh Simon Lenke til kommentar
Zimon Skrevet 30. september 2013 Forfatter Del Skrevet 30. september 2013 *Bump* Ingen som vet om de billige lavprofil kortene til nvidia eller amd(ati) som støtter kloning av ene skjermens ut på hdmi, selv om det kjøres aktivt dualscreen via dvi og d-sub? Evt andre alternativer? Merk, at kabinettet er trangt, så må være ett single-slot kort via PCIexpress sporet, evt så kortet være speilvent med kjøler på "topp siden". Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 30. september 2013 Del Skrevet 30. september 2013 *Bump* Ingen som vet om de billige lavprofil kortene til nvidia eller amd(ati) som støtter kloning av ene skjermens ut på hdmi, selv om det kjøres aktivt dualscreen via dvi og d-sub? Evt andre alternativer? Merk, at kabinettet er trangt, så må være ett single-slot kort via PCIexpress sporet, evt så kortet være speilvent med kjøler på "topp siden". Det støttes ikke på noen av de billige kortene. Det du må ha er et FLEX-kort fra AMD eller et GT 640 fra Nvidia. Lenke til kommentar
Zimon Skrevet 30. september 2013 Forfatter Del Skrevet 30. september 2013 Takker for tilbakemelding, hadde en liten mistanke om at de billige kan kjøre dual-monitor, men ikke klarer å klone ene monitoren ut på HDMI samtidig. Fikk tips tidligere om Flex, og tror jeg fant ett på komplett (som jobben min handler fra). Vil ett slikt http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=757651 sammen med http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=627425 (evt http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=621079) gjøre jobben. DVI til monitor nr1 DP med adapter til DVI til monitor nr2 micro HDMI med overgang til vanlig HDMI til TV Da burde man klare å klone enden monitor1 eller monitor 2 til HDMI TV'en? Eneste kortet jeg fant på sparket som var single slott også. Tar gjerne imot tips til andre kort om noen har det, må være single slot og low profile pga trangt kabinett. Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 30. september 2013 Del Skrevet 30. september 2013 Det kortet med den adapteren vil fungere ja. Lenke til kommentar
Zimon Skrevet 30. september 2013 Forfatter Del Skrevet 30. september 2013 Det kortet med den adapteren vil fungere ja. Takker, da skal jeg få IT til å bestille kortet og adaptere så får vi testet det ut. Lenke til kommentar
Zimon Skrevet 14. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 14. oktober 2013 Da fungerte det low profile AMD/ATI Saphire kortet med DP til DVI adapter. Takker for innspill. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå