Gå til innhold

Google tvinger Java ut av nettleseren


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fortsatt ikke a-v-s-k-a-f-f-e-t. Snarere tvert imot, Flashplayer er default og eneste alternativet dersom du ønsker å se alle videoklipp.

 

Men, hvordan laster man ned stream'en med HTML5? I flash kan man lagre .flv og mp4 -filene om man har riktig nettlesertillegg.

Endret av G
Lenke til kommentar

 

Men, hvordan laster man ned stream'en med HTML5? I flash kan man lagre .flv og mp4 -filene om man har riktig nettlesertillegg.

Nå blander du HTML5 og kodeker. HTML5 kan i utgangspunktet bruke en hvilken som helst kodek, blant annet H.264/MPEG-4.*

 

Uansett var vel dette et svakt argument for å støtte Flash. Dersom for eksempel frie kodeker som WebM/VP8 får større utbredelse, vil utviklere av extensions også tilpasse seg det.

 

EDIT:

*Presisjon: Den støtter pr dags bare Ogg, MPEG-4 og WebM/VP8.

Endret av RattleBattle
Lenke til kommentar

Hva med NRK som bruker flash player for å spille av videoer ?

Dette fungerer bedre på chrome en firefox

 

hva med Altibox chil eller andre tjenester som nettop bruker silverlight til spille av video ?

Det er også siverlight som har minst trøbbel

 

jeg vet ikke hvem de forsøker å hjelpe her men å fjerne noe man er avhenging uten å ha erstatningene klare er lit drøyt

 

Hvem gidder da å bruke chrome ?

Lenke til kommentar

Nå blander du HTML5 og kodeker. HTML5 kan i utgangspunktet bruke en hvilken som helst kodek, blant annet H.264/MPEG-4.

 

Uansett var vel dette et svakt argument for å støtte Flash. Dersom for eksempel frie kodeker som WebM/VP8 får større utbredelse, vil utviklere av extensions også tilpasse seg det.

 

Vil det være fare for at Youtube plutselig har DRM i HTML5?

Lenke til kommentar

Heldigvis bruker jeg ikke chrome lenger, da det er blitt så fantastisk ustabilt, og rett og slett bedritent de siste 3-4 månedene. Det gjelder på samtlige av mine pc'er, og det hjelper heller ikke at chrome ikke tåler touch på surface...

 

På surface bruker jeg nå IE, da det er fantastisk å bruke med touch, og på de andre så byttes det mellom IE og firefox.

 

Men dog synd at Google bare kutter disse nettlesertilleggene uten noen skikkelige alternativer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...