shagg0r Skrevet 30. september 2003 Del Skrevet 30. september 2003 Jeg har en gammel harddisk (2 år gammel ibm 7200 rpm) disk fra min forgje pc ligende. Den fungerte helt fint forgje gang jeg prøvde den i mitt gamle system men når jeg nå skulle kopiere over noen gamle filer til min nye harddisk oppdaget jeg noe rart. Den gamle hardisken er partisjonert i 3 partisjoner 1 med oprativsystem, 1 med programmer og 1 med filer. De 2 første funker helt fint men jeg kommer ikke inn på den tredje og største partisjonen hvor alle de viktige tingene ligger. Før jeg tokk fra hverandre den gamle pcn kunne jeg spille musikk og se film fra denne hardisken men nå kommer jeg ikke inn på den i det hele tatt virker nesten som den har blitt korrupt altså den partisjon nr 3 (filer). Det var noen bad sectors i harddisken men har alikevel alldri hatt noe problemer. Noen som har et program eller noe jeg kan bruke for å fikse problemet? Det er ekstremt viktig det er mye arbeid som går tapt om jeg ikke får ut den informasjonen!! Før kjørte jeg windows 2000 pro nå kjører jeg windows xp. Har prøvd å bruke den gamle harddisken både som master og slave i denne. Når jeg brukte den som master fikk jeg blåskjerm etter at jeg hadde fått opp "windows 2000 loade bilde" og når jeg har den som slave kommer jeg inn på 2 av partisjonene men altså ikke den viktige tredje! Er det noen som kan hjelpe meg? :o Lenke til kommentar
Ernie Skrevet 30. september 2003 Del Skrevet 30. september 2003 Sitter disken i samme maskin som sist du brukte den? den bør iallfall gjøre det for ulike hk har på en måte ulike måter å lagre på selv om det tilsynelatende er likt. Altså, alltid formater når disken skal over i en annen maskin. Rett på meg anyone hvis jeg tar feil. Lenke til kommentar
shagg0r Skrevet 30. september 2003 Forfatter Del Skrevet 30. september 2003 tusen takk, jeg hadde tenkt til å prøve det men kvier meg litt enda det er tross alt mye jobb å skifte om men jeg skal prøve det hvis det viser seg å være eneste mulighet! Fintes vel ikke noe prog som kan stimulere det gamle systemet. Det var et asus a7v med en t-bird 1100 mhz. Lenke til kommentar
Rullken Skrevet 30. september 2003 Del Skrevet 30. september 2003 Heisann!! Du sa at du hadde en 2 år gammel ibm harddisk sa du?? Da anntar jeg at du har ibm deskstar serien. Hadde samme hdd som du og samma problemet. Under en filoverføring klikka alt. Starta maskinen å kom ikke inn på en dritt etterpå. formaterte og innstalerte på nytt ...alt funka....2 dager eller noe....samma dritten igjen. Lastet ned et program fra ibm som virker som formatering ,bare at denne så&si nullstiller alt. Det gikk en uke samme greiene igjen. Med andre ord... DEN ER ØDELAGT!! Ibm deskstar-serien er kjent for å en usannsynelig høy feilhetsmargin. Så du må nok ta tiden som i sorg som sier.... og innrømme at den har tatt busselullan. håper dette hjelper deg. Mvh Rullken Lenke til kommentar
CFD Skrevet 30. september 2003 Del Skrevet 30. september 2003 IBM drive fittness er et program som reparerer IBM disker. Min 60gxp klikket etter en stund og da kjørte jeg det og etter 30min så virket disken igjen. Husker desverre ikke om dataene ble slettet ,men jeg tror ikke de ble det. Er ganske lenge siden dette. Lenke til kommentar
shagg0r Skrevet 1. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 1. oktober 2003 ok takk for alle svar. Jeg skal værtfall alldri ha ibm disk igjen. Den første jeg fikk reklamerte jeg på og fikk den jeg har nå. Men etter bare halvannet år fikk den bad sectors. Den bråker også forfærdelig Lenke til kommentar
Werewolf85 Skrevet 2. oktober 2003 Del Skrevet 2. oktober 2003 Du får vel antagligvis ikke hatt IBM disk igjen med det første nei, hvis du ikke kjøper en gammel en da:D Hitachi har kjøpt opp IBM Deskstar og diskene heter nå Hitachi Deskstar med samme GXP benevninger som før :smile: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå