Spearman Skrevet 25. september 2013 Del Skrevet 25. september 2013 http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=621172 vs http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=653071 Noen som har noen pros and cons for hver av dem? Personlig har jeg inntrykk av at WD lager disker som jobber stillere og raskere, og at diskene holder høyere kvalitet. De har også bedre garanti. Seagate er bare mye mye billigere... Så er det verdt det å gå for WD? Eller er det litt for oppskrytt til at denne forskjellen er verdt det? Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 25. september 2013 Del Skrevet 25. september 2013 Min erfaring er at WD Black har ganske kraftig lyd fra aktuator. Hvis støy har betydning så er WD Green et bedre valg. Lenke til kommentar
AdNauseam Skrevet 25. september 2013 Del Skrevet 25. september 2013 Har både WD Black og en av de nye Seagate-diskene (ikke Barracuda), og WD-disken bråker litt mer faktisk. Men med tanke på prisen så synes jeg valget er lett. Er du usikker på det med støy så kan du jo søke opp disken og sjekke tester av den. Lenke til kommentar
Spearman Skrevet 25. september 2013 Forfatter Del Skrevet 25. september 2013 Jo, støy har bedtydning, men også ytelse. Green blir nok for slapt Jeg har både WD og Seagate i dag, og jeg opplever Seagate som noe mer støyende. Men ja, prisen påvirker meg veldig veldig mye her. Jeg får grave litt dypere og kikke på litt tester ja. Takk til begge for gode innspill! Lenke til kommentar
dbass Skrevet 25. september 2013 Del Skrevet 25. september 2013 Kan jeg legge til; Jeg har kjørt begge typer i RAID5 på 2 kontrollere (jeg startet med WD Black). WD Black feilet jent og trutt etter en måned med bruk, så jeg bestemte meg for å prøve ut Barracuda, før jeg gikk over til Constellation. Barracudaene har nå virket smertefritt i 2 år. Dem har vært med på TG, og står også på et rom med mye lyd, vibrasjoner og temperatursvingninger samt luftfuktighet. Redundancy check blir kjørt en gang i uka. Alikevel har mine venner prøvd Seagate grunnet pris, men diskene deres har failet (dem har kjørt dem som singledisker) og derfor gått over til WD. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå