Albert Andersson Skrevet 25. september 2013 Del Skrevet 25. september 2013 " Unna vei, - her kommer jeg ! ". Bildet er fjernet. Lenke til kommentar
Lisbeth Grendal Skrevet 25. september 2013 Del Skrevet 25. september 2013 Hei, Albert. Ja, man kan jo lure på hva denne har fått øye på. Den ser virkelig målbevisst ut. Mat, er vel kanskje i sikte ! Det jeg kommer på når jeg ser dette bildet, er at det sikkert er lett å lande. Men hvordan greier de å lette fra vannflaten med så lange vinger ? Flott fjærprakt du har fått fram på bildet. Mvh. Lisbeth. Lenke til kommentar
Albert Andersson Skrevet 25. september 2013 Forfatter Del Skrevet 25. september 2013 Hei, Albert. Ja, man kan jo lure på hva denne har fått øye på. Den ser virkelig målbevisst ut. Mat, er vel kanskje i sikte ! Det jeg kommer på når jeg ser dette bildet, er at det sikkert er lett å lande. Men hvordan greier de å lette fra vannflaten med så lange vinger ? Flott fjærprakt du har fått fram på bildet. Mvh. Lisbeth. Hei, Lisbeth. Takk for hyggelig og utfyllende kommentar ! Jeg er ikke helt sikker på hvordan "langvingede" fugler greier å lette fra vannflaten, men jeg tror de løper i gang og skyver fra med vingene inntil de har luft nok under dem til at vingeslagene gir ordentlig oppdrift. Mer erfarne "fuglekjennere" her på forumet må gjerne korrigere meg eller formulere en bedre forklaring ! Vennlig hilsen Albert Andersson. Lenke til kommentar
Torhild Jansen Skrevet 25. september 2013 Del Skrevet 25. september 2013 Jeg 'elsker' måker - de er så elegante fotomodeller, som du viser oss her mvh Torhild Lenke til kommentar
Albert Andersson Skrevet 25. september 2013 Forfatter Del Skrevet 25. september 2013 Jeg 'elsker' måker - de er så elegante fotomodeller, som du viser oss her mvh Torhild Hei, Torhild. Jeg husker en bok fra mange år tilbake, - den het "Måken Jonathan". Forfatteren, Richard Bach, har god fortellerevne, og man får inntrykk av at han både respekterer og er glad i våre medskapninger, - dyrene, - i boken personifisert som måken Jonathan. Mange scener / situasjoner / episoder i boka er beskrevet så vakkert at leseren lett kan bli sittende med tårer i øynene og en klump i halsen ... . Den boken førte til at jeg innså at dyr / fugler fortjener mange av de humane rettighetene vi har laget for oss selv ! Vennlig hilsen Albert Andersson. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg