Slartibartfast Skrevet 30. september 2003 Del Skrevet 30. september 2003 Fant denne snutten her: http://forum.hardware.no/viewtopic.php?t=151943 , men har litt problem. Den funker heilt fint, men... Jeg har siden min slik at det er en index.php og så en drøss med includes over alt. Derfor må linkene som blir laget av denne koden bare legge &source=1 eller &source=0 til i adressen som allerede er aktiv. Noen som kan fortelle meg hvordan det kan gjøres? <?php $fn= $_SERVER['PHP_SELF']; $a = strlen("$fn"); while ($a>0){ if(substr(substr($fn, $a, strlen($fn)), 0, 1)=="/"){break;} $b=substr($fn, $a, strlen($fn)); $a=$a-1; } /*Jeg vil at linken endres ved klikk på den*/ switch ($_REQUEST['source']) { case 0: echo ("rnrn<a href=" . $_SERVER['PHP_SELF'] . "?source=1>show source</a>nn"); break; case 1: echo ("rnrn<a href=" . $_SERVER['PHP_SELF'] . "?source=0>hide source</a><br /><br />nn"); show_source("$b"); break; } ?> Lenke til kommentar
magikern Skrevet 30. september 2003 Del Skrevet 30. september 2003 det scriptet kjente jeg straks igjen ja, og det er laget for å vise koden til den fila man laster det med, ikke til filer inkludert i den, for å gjøre det, bør du heller se på hvordan du inkluderer filene, feks, si at du bruker en POST[] for å inkludere filer da tar du bare å gjør noe som dette: $page = $_POST['page']; $source = $_POST['source']; if(isSet($page)) { include($page.pgp); }elseif(isSet($source)){ show_source($source.php); } <-- veldig enkel og usikker måte, men skrevet bare som eksempel... mulig at jeg(eller en annen) kan få skrevet om det andre til å bli som du ønsker her, men det er ikke jeg våken nok til nå ihvertfa... Lenke til kommentar
Slartibartfast Skrevet 2. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 2. oktober 2003 POST[] ? ukjent for meg.. Alt jeg bruker php til er include dersom visse variabler er satt og enkle små script jeg finner rundt omkring :-) Kunne du vist meg hvordan jeg får kilden til en angitt fil til å vises i ett popup-vindu? Ser for meg en meny på høyre side der besøkende kan velge å se kildekoden til alle filene som er inkludert i filen (med muligheter for å sette at for eksempel en viss fil uansett ikke skal vises frem) Er dette mulig på en enkel måte? Og foresten: hvordan kan jeg enkelt sette at at variablene som skal bli satt bare blir lagt til den adressen du er inne på? Kunne spart meg en del skriving ;-) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå