Gå til innhold

Agents of S.H.I.E.L.D. - Generell Diskusjon - (USA-sendetid) - (Spoilere fra tegneseriene i spoilertags)

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tror ikke du forsto den. Mente som at du ser på noe du vet kommer til å spoile deg. De fleste utenom casual-seerne (de som ikke ser og følger serien fast) ser filmene, og selv en del av dem. Spesielt når det er såpass klart at folk burde (men ikke må) se Captain America: The Winter Solider i forveien. Selvfølgelig får ikke vi som nedlaster en slik advarsel før episoden.

10256513_675146435883541_695673702124765

Lenke til kommentar

Kan godt tenke meg at de gjør det såpass tidlig for å få litt bedre ratings før sesongslutt i Mai + at de får muligheten til å sette opp en skikkelig avslutning/cliffhanger.

"Yes men" episoden som skulle linkes opp mot Thor 2, kom jo ganske seint etter kino premieren og rett etter DVD/digital release.

Endret av K_7
Lenke til kommentar

Jeg VET jeg blir spoilet, jeg syntes bare at de gjør det FOR TIDLIG!

Får vondt av å lese det her.

Jaja, men eg er for at alle skal få ha sine egne meininger, uansett kor heilt vanvittigt fullstendigt inni veggen feil det blir.

Lenke til kommentar

Kan godt tenke meg at de gjør det såpass tidlig for å få litt bedre ratings før sesongslutt i Mai + at de får muligheten til å sette opp en skikkelig avslutning/cliffhanger.

"Yes men" episoden som skulle linkes opp mot Thor 2, kom jo ganske seint etter kino premieren og rett etter DVD/digital release.

Er ikke meningen at den skulle samkjøres med Thor 2 heller, er meningen at det er litt mellom filmen og episoden.
Lenke til kommentar

Var litt det jeg ville frem til at det blir lagt til når det passer iforhold til handling og tidslinje.

Virker som at planen er at serien skal bære Marvel universet frem til neste Avengers film, eventuelt frem Guardians of the Galaxy også videre etterpå der.

Til nå har det vel vært:

Iron man -> Hulk 2 -> Iron Man 2 -> Thor -> Captain America -> Avengers -> Iron Man 3 -> Serien -> Thor 2 -> Serien -> Captain America 2 -> Serien -> Guardians of the Galaxy/Avengers 2.

Endret av K_7
Lenke til kommentar

En heist-film med ihvertfall en dose Edgar Wright-humor virker det som. Wright er kjent for filmer som Hot Fuzz, Shaun of The Dead og Scott Pilgrim. Marvel har i grunn bare bekreftet at det vil være noe en heist-film, og "cross-genre" såvidt jeg husker. Mulig DanielZu er mer oppdatert på det enn meg.

Lenke til kommentar

Ja, jeg er gammel Wright-fan fra Shaun of the Dead-dagene, og har sett alt han har gjort :)

Det er jo i og for seg en god ide å lage litt forskjellig type filmer. Thor-filmene er jo langt mer "high drama", mens Iron Man har action-komedie dekket, og Cap America er litt mer standard comic-book movie.

Thrillere hadde også vært litt kult, kanskje med en char som ikke er brukt tidligere...

Lenke til kommentar

Jupp, Iron Man 3 var veldig Dødelig Våpen når det kom til War Machine og Iron Man-delene og.

The Winter Solider er litt politisk av seg også, mest relevant til i dag med tanke på overvåking og alt sånt. Flott thrillerfilm med kanskje de beste actionsekvensene lagd for Marvel-filmer. Noe av slossecenene i filmen er noe av det beste jeg har sett for en PG-13 film.

Daredevil kommer også til å være gritty til en grad, Drew Goddard som er en av "apprentice" vil jo lage en mørk til en grad Daredevil-historie, og være litt mer voksen enn Agents of S.H.I.E.L.D. Fyren har forresten en god peiling på tegneserier, spesielt Spider-Man og Daredevil. Derfor han også skal stå for manus og regi på Amazing Spider-Man spinoff-filmen Sinister Six for Sony.

Veldig spent på Marvel-seriene for Netflix. Alle gode karakterer som fortjener en egen serie eller film.

Lenke til kommentar

Hmm. Fornyelsen av Agents of S.H.I.E.L.D. for en ny sesong kan komme med Agent Carter-serie. Hayley Atwell er ikke signert til serien enda, fordi det ikke er en pilotordre på Agent Carter og foreløpig bare snakk om manus.

Snakk om en miniserie/13-episoders maks per sesong-serie å ha i pausen som oppstår mellom høsten og våren.

http://www.deadline.com/2014/04/pilots-2014-early-buzz-edition/

Lenke til kommentar

Kult å se både Adrian Pasadar og Patton Oswalt gjestespille.

Pasadar spilte jo Glenn Talbot, som er høyrehånda til Thunderbolt Ross i den første Hulk-filmen fra Ang Lee. Riktignok er dette første gang at Talbot har dukket opp i Marvel Cinematic Universe (det universet som kombinerer alle Avengers-filmene og Agents of S.H.I.E.L.D.).

Har lenge håpet på at Hulk vil få sin egen film igjen, og at kanskje Red Hulk (Ross spilt av John Hurt) kommer til å dukke opp sammen med kanskje The Leader (spilt av Tim Blake Nelson) fra The Incredible Hulk.

Noe av det kuleste med episoden var å se at Graviton er tilbake i spill. Kanskje det blir sesongens siste store bad. Er jo en farlig karakter, og en stor Avengers-skurk i tegneseriene så det er ihvertfall en stor nok skurk til å bli big bad i sesongfinalen. Håper de også forandre karakteren visuelt. Ian Hart er bra skuespiller, men synes karakteren burde ligne mer på karakteren fra tegneseriene nå som han har vært flere måneder i en boks nærmest.

gravitonshield.jpg

Endret av Maury
Lenke til kommentar

Hvis Pasadar spilte i Hulk (2003), så er det ikke første gangen han er med i MCU. Hulk er faktisk en del av MCU, siden The Incredible Hulk er en halv-reboot. Filmen bruker visse ting fra Hulk, og ignorerer resten.

Er riktig nok første gang han dukker opp i MCU: Phase Two, som også er delen av MCU SHIELD er med i, men å si at det er første gang han er med i MCU sin helhet er feil.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...