Gå til innhold

Agents of S.H.I.E.L.D. - Generell Diskusjon - (USA-sendetid) - (Spoilere fra tegneseriene i spoilertags)

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Så etter som Skye er Daisy Johnson så kan serien nesten kalles Marvel's Secret Warriors nå.

swarriors1.jpg

Husker det var mye rykter rundt at Angelina Jolie skulle spille Daisy eller Maria Hill i Avengers, men glad for at det endte med Cobie Smulders istedenfor som Maria Hill. Quake, eller Daisy Jonhson som hun heter sitt utseende er basert på Jolie i filmen Hackers. Tilfeldigvis var også Skye introdusert som en hacker.

daisy-skye-113029-114743.jpg

Mye ting til felles og sånt Agents of S.H.I.E.L.D. har til felles med Secret Warriors utenfor det også.

• Daniel Whitehall/Kraken og Hydra er hovedfienden til begge. Vi vet allerede at Baron Von Strucker er en annen Hydra-leder som eksisterer.

Er da en sjanse for at lilla sokken Baron Zemo eksisterer (Daniel Bruhl kanskje i Captain America: Civil War, men han er også nevnt som å være Baron Mordo som er erkefienden til Doctor Strange som ikke har noe med dette å gjøre).
  • Coulson er en erstatter for Nick Fury i gruppa.
  • Alt stammer tilbake flere år, noe som er ganske relevant for Secret Warriors.
  • Begge gruppene opererer i skyggene.

Funfact: Mac (Henry Simmons) kunne nesten vært Stonewall etter ukas episode, som i tegneserien tilfeldigvis også er sønnen til Absorbing Man (som vi så i starten av sesong 2). Om serien vil utvide på det kan de jo avsløre at Mac og Crusher Creel/Absorbing Man er et familiemedlem. Men jeg tviler, og ikke noe særlig bra utførelse av karakteren i Agents of S.H.I.E.L.D. for å være ærlig.

Så Skye er Daisy Johnson som sagt, men The Dcotor (faren hennes) er Dr. Calvin Zebo. Bedre kjent som han som ender opp med å bli Mister Hyde som er erkefienden til Thor på jorda. Men filmene har totalt dyttet vekk Donald Blake-delen av Thor (ved unntak av en referanse her og der).

Marvel-Mr.-Hyde.jpg

Legg også til at Skye er røpet å være en Inhuman. Som passer for Marvel akkurat nå ettersom Fox eier rettighetene til X-Men og mutanter.

Endret av Maury
Lenke til kommentar

Intervju med Jed Whedon and Maurissa Tancharoen der de snakker om fremtiden til Skye/Daisy og serien.

Sier blant annet at de bestemte seg for å blande inn Inhumans med tegneserie versjonen av Daisy Johnson(der hun ikke er Inhuman).

Dette blant annet for å slippe at folk lett kunne forutse handlingen i fremtiden.

http://insidetv.ew.com/2014/12/10/agents-shield-skye-daisy-johnson-quake-inhuman/?hootPostID=78fe7c3020388aac8c907e2f3919eecc

Lurer på om kommer til å kalle Skye for Daisy fremover, eller om de holder seg til Skye?

Endret av K_7
Lenke til kommentar

veldig bra episode, trodde for ett øyeblikk at de hadde en utrolig twist at the black guy skulle overleve mens begge damene skulle dø, men den gang ei, Trip døde typisk nok, synes ikke de fikk utnyttet hans karakter nok men det er vel en bagatell oppi det hele.

Tror dere whitehall er garantert død eller vil han bli ressurected? ser for meg en "shot through the heart" remix av den scenen der forsåvidt ala sånn som i GoT ^^

utrolig hvordan denne serien har tatt seg opp og blitt en av de "jeg må få med meg" serier, satser på det fortsetter utviklingen :)

Lenke til kommentar

Dette blant annet for å slippe at folk lett kunne forutse handlingen i fremtiden.

Og det fungerte jo helt bra. :p Folk har jo gjettet eller regnet seg frem til at Skye måtte være en Inhuman rimelig lenge. Var vel svært få som ble overrasket der. Alternativet ville vært at hun er Captain Marvel, men det hadde blitt litt for sprøtt for en sånn tv-serie, og vi har uansett fått bekreftet en Captain Marvel tv-serie lenge før denne finalen.

Tror dere whitehall er garantert død eller vil han bli ressurected? ser for meg en "shot through the heart" remix av den scenen der forsåvidt ala sånn som i GoT ^^

Noe av det aller første vi så i den aller første teaseren til serien var at Coulson var tilbake, til tross for at han ble drept i Avengers. Og ja, vi snakker stein død. Ikke bare sa Nick Fury at "Coulson is down", men de bekreftet det flere ganger senere i løpet av filmen. Videre døde Skye, men våknet opp igjen etter å ha fått det alien-blodet, eller hva det nå var. Så ja, Whitehall er nok stein død, men nei, det betyr neppe at han vil fortsette å være det lenge. :)

Så til mine egne tanker om finalen. Jeg har likt sesongen så langt, men finalen var en stor skuffelse. For det første: Hvor ble det av byen de lette etter? Alt de fant var en liten tunnel og et lite rom med de steinene. Kan ikke kalle det "by" akkurat. Dette er jo spesielt kjipt da folkene i byen kunne ha blitt interessante å få med i serien. Å ha Skye som en Inhuman er jo en ting, men hva om de hadde hatt en hel by med dem? Noen kunne ha vært allierte, andre kunne ha vært fiender. Uansett ville det ha latt oss få flere superfolk, uten at de hadde trengt å gå "over the top" som i filmene.

Videre overlevde Ward. Igjen. Jeg skjønner jo at de vil ha ham med så lenge som mulig, men jeg synes karakteren har blitt misbrukt veldig mye så langt. Først var han snill, så slem, så litt snill igjen, så litt slem, så litt snill igjen. Kan han ikke bestemme seg snart? Det jeg håper her er at siden Skye plaffet ham ned vil han endelig forstå at hun ikke kan "reddes" (eller hva han nå mener), så kanskje han klikker fullstendig. Eller de fanger ham og lar han sitte innesperret den andre halvdelen av sesongen også.

Coulson... ja, hva skal man si? Straks de fant ut av Skye også kunne være besatt av den "byen" var jobben hans gjort, tydeligvis. Han har prestert å gå fra en av de viktigste folkene i serien, til en ubetydelig idiot. Ganske kjipt, da jeg digger skuespilleren. Håper han får mer å gjøre i neste halvdel. Kanskje han til og med kan bli en Inhuman? Noe må jo det alien-blodet ha gjort, så hvorfor ikke vise det snart? Eller håper de vi skal glemme hele greia? At det utelukkende var å la ham skrive det kartet til byen blir for dumt. Hvorfor bygge opp all den spenningen og la oss tro det var en svær tabbe å gi det blodet til Skye, om alt som skjer er de skriver litt på veggene? Med andre ord førte blodet til at Skye ble en superhelt, så hva var så ille med det? (Hydre, extinction event, jada, jada. Men det skjedde jo ikke?)

Selve plottet var også ganske kjipt. Det ble bare forvirrende med alle løpende rundt omkring, noen setter bomber her og der, andre gir fullstendig blaffen i bombene, noen surrer rundt på overfalten uten mål og mening og så videre. Alt i alt føltes det som om de hadde en episode for mange, så de måtte hale ut tiden før de kom til den "byen".

Alt i alt var det ikke akkurat særlig spennende, og slutten med Skye kjedet meg ganske mye. Men blir jo morsomt å se hvor de tar veien videre. :)

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Og det fungerte jo helt bra. :p Folk har jo gjettet eller regnet seg frem til at Skye måtte være en Inhuman rimelig lenge. Var vel svært få som ble overrasket der. Alternativet ville vært at hun er Captain Marvel, men det hadde blitt litt for sprøtt for en sånn tv-serie, og vi har uansett fått bekreftet en Captain Marvel tv-serie lenge før denne finalen.

Noe av det aller første vi så i den aller første teaseren til serien var at Coulson var tilbake, til tross for at han ble drept i Avengers. Og ja, vi snakker stein død. Ikke bare sa Nick Fury at "Coulson is down", men de bekreftet det flere ganger senere i løpet av filmen. Videre døde Skye, men våknet opp igjen etter å ha fått det alien-blodet, eller hva det nå var. Så ja, Whitehall er nok stein død, men nei, det betyr neppe at han vil fortsette å være det lenge. :)

Så til mine egne tanker om finalen. Jeg har likt sesongen så langt, men finalen var en stor skuffelse. For det første: Hvor ble det av byen de lette etter? Alt de fant var en liten tunnel og et lite rom med de steinene. Kan ikke kalle det "by" akkurat. Dette er jo spesielt kjipt da folkene i byen kunne ha blitt interessante å få med i serien. Å ha Skye som en Inhuman er jo en ting, men hva om de hadde hatt en hel by med dem? Noen kunne ha vært allierte, andre kunne ha vært fiender. Uansett ville det ha latt oss få flere superfolk, uten at de hadde trengt å gå "over the top" som i filmene.

Videre overlevde Ward. Igjen. Jeg skjønner jo at de vil ha ham med så lenge som mulig, men jeg synes karakteren har blitt misbrukt veldig mye så langt. Først var han snill, så slem, så litt snill igjen, så litt slem, så litt snill igjen. Kan han ikke bestemme seg snart? Det jeg håper her er at siden Skye plaffet ham ned vil han endelig forstå at hun ikke kan "reddes" (eller hva han nå mener), så kanskje han klikker fullstendig. Eller de fanger ham og lar han sitte innesperret den andre halvdelen av sesongen også.

Coulson... ja, hva skal man si? Straks de fant ut av Skye også kunne være besatt av den "byen" var jobben hans gjort, tydeligvis. Han har prestert å gå fra en av de viktigste folkene i serien, til en ubetydelig idiot. Ganske kjipt, da jeg digger skuespilleren. Håper han får mer å gjøre i neste halvdel. Kanskje han til og med kan bli en Inhuman? Noe må jo det alien-blodet ha gjort, så hvorfor ikke vise det snart? Eller håper de vi skal glemme hele greia? At det utelukkende var å la ham skrive det kartet til byen blir for dumt. Hvorfor bygge opp all den spenningen og la oss tro det var en svær tabbe å gi det blodet til Skye, om alt som skjer er de skriver litt på veggene? Med andre ord førte blodet til at Skye ble en superhelt, så hva var så ille med det? (Hydre, extinction event, jada, jada. Men det skjedde jo ikke?)

Selve plottet var også ganske kjipt. Det ble bare forvirrende med alle løpende rundt omkring, noen setter bomber her og der, andre gir fullstendig blaffen i bombene, noen surrer rundt på overfalten uten mål og mening og så videre. Alt i alt føltes det som om de hadde en episode for mange, så de måtte hale ut tiden før de kom til den "byen".

Alt i alt var det ikke akkurat særlig spennende, og slutten med Skye kjedet meg ganske mye. Men blir jo morsomt å se hvor de tar veien videre. :)

Hvilken finale? Sesongen er ikke over.

Lenke til kommentar

Halv-sesongen, da. Geez... De aller fleste serier legger opp til en stor finale før de slutter før jul, og sesongen får en ny vri i andre halvdel. Once upon a time gjør dette mer ekstremt (vi snakker så godt som ny sesong), men AoS gjør dette også ganske mye. Den første sesongen byttet over til det Hydra-opplegget i andre halvdel, og denne sesongen bygde opp til den byen i første halvdel. Nå da julefinalen er over, er også opplegget med byen over. Neste halvdel vil ha et helt annet fokus, med Skye som Inhuman, og Coulson... vel, han er nok rimelig meningsløs nå. Med mindre han også er en Inhuman, men jeg tviler.

Endret av Schreiber
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Les artikkelen. Er Marvel som har fått noen til å tegne det for Entertaiment Weekly. I fjor hadde de det også, hvor posterne ble sluppet i forveien av en ny episode. Slapp denne f. eks i fjor i forbindelse med cellist-episoden.

agents-of-shield-01.jpg

Endret av Maury
Lenke til kommentar

Denne skal være lagd av Gabriele Dell'Otto, som er co-creator av Daisy Johnson karakteren.

(Tok den i spoiler for å være på den sikre siden)

agents-of-shield.jpg

Her også en "ny" promo hvis noen ikke har fått den med seg :)

Endret av K_7
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...