kopp2 Skrevet 24. september 2013 Del Skrevet 24. september 2013 Har nettopp kjøpt en Samsung Series 3 chromebook, og er kjempefornøyd med den! Jeg lurer på om noen av dere har anbefalinger av nyttige apps fra Chrome web store. Bare kom med spørsmål om "bruken" av chromebook (f.eks hvordan det funker med æøå osv), hvis noen lurer på det. Lenke til kommentar
tingo Skrevet 24. september 2013 Del Skrevet 24. september 2013 Har du kjøpt den i Norge? I så fall, fra hvor da? Lenke til kommentar
kopp2 Skrevet 25. september 2013 Forfatter Del Skrevet 25. september 2013 Har du kjøpt den i Norge? I så fall, fra hvor da? Har kjøpt den i USA. Man får ikke kjøpt den i Norge pga man trenger Java til nettbank, noe chrome os ikke støtter. Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 25. september 2013 Del Skrevet 25. september 2013 Bare kom med spørsmål om "bruken" av chromebook (f.eks hvordan det funker med æøå osv), hvis noen lurer på det. Hvordan funker det med æøå osv? Lenke til kommentar
tingo Skrevet 25. september 2013 Del Skrevet 25. september 2013 Siden du har kjøpt den i USA: har den US tastaturlayout? Lenke til kommentar
kopp2 Skrevet 26. september 2013 Forfatter Del Skrevet 26. september 2013 Hvordan funker det med æøå osv? På språk- og inndatainstillinger kan man velge mellom flere tastatur "layouter" Jeg har valgt engelsk tastatur (GB) og Norsk tastatur. Det er lurt å ha begge aktivert, fordi de knappene som man fjerner til fordel for æøå, har man lett tilgang til med GB. Man bruker enkelt og greit "shift + alt" for å bytte raskt. Hvilket tastatur man bruker for øyeblikket kan man se i høyre hjørne der det enten står GB eller NO GB layouten fungerer veldig likt med tanke på hvordan tastaturet ser ut (US layouten er vel sikkert mer lik tastaturet, men jeg har blitt vant med GB). Når man bruker den norske tastatur layouten så vil de to knappene til høyre for L fungere som Ø og Æ og knappen til høyre for P fungere som Å (Akkurat som på en vanlig pc). Det er også flere mindre endringer med tanke på spesialtegn som "?", men det kommer naturlig med etter bruk av norske tastatur fra før. Veldig enkelt og greit!! Lenke til kommentar
kopp2 Skrevet 26. september 2013 Forfatter Del Skrevet 26. september 2013 Siden du har kjøpt den i USA: har den US tastaturlayout? Ja, har US tastaturet, men det funker kjempebra, Les svaret mitt til Complexity. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå