Gjest Slettet+5132 Skrevet 17. januar 2014 Del Skrevet 17. januar 2014 Gratulerer! Er en liten stund til det ja. Husker da pappa jobbet på Think, de fikk aldri nok biler ut. Til tross for at de brukte mange batteriprodusenter, fikk de ikke nok batterier. Lenke til kommentar
_dundun_ Skrevet 17. januar 2014 Del Skrevet 17. januar 2014 Tror Tesla har litt mer kontroll enn Think, men har hørt at batteritilgangen også for dem er en begrensende faktor. Samma for meg, jeg har en plass i køen Lenke til kommentar
Cowboystrekk Skrevet 18. januar 2014 Del Skrevet 18. januar 2014 Frakta over atlanteren tar desverre litt tid Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 18. januar 2014 Del Skrevet 18. januar 2014 Det er vel kanskje like greit, så får man hatt bilen noen mnd før man opplever ladeproblemene? Lenke til kommentar
Cowboystrekk Skrevet 20. januar 2014 Del Skrevet 20. januar 2014 Det er vel kanskje like greit, så får man hatt bilen noen mnd før man opplever ladeproblemene? hehe For min egen del har ladeproblemene heldigvis vært marginale, men vet om et par som har slitt litt. Lenke til kommentar
krister461 Skrevet 20. januar 2014 Del Skrevet 20. januar 2014 Nå tyder de første rapportene på at ladeproblemene ble løst med softwaren som ble rullet ut i går. Genialt å kunne løse slike ting uten å måtte trille alle bilene inn på verksted. Lenke til kommentar
wirrumsen Skrevet 21. januar 2014 Del Skrevet 21. januar 2014 Nå tyder de første rapportene på at ladeproblemene ble løst med softwaren som ble rullet ut i går. Genialt å kunne løse slike ting uten å måtte trille alle bilene inn på verksted. Nåja, jeg er ikke så helt sikker på om jeg er like entusiastisk overfor denne genialiteten. Software- og elektronikkfeil er et helvete på jord. Gled deg til garantien løper ut og småfeil dukker opp. Time på time på time med feilsøking. Teslas software er jo ikke akkurat idiotsikker, noe de stadige oppdateringene er eksempel på. Lenke til kommentar
johanf Skrevet 21. januar 2014 Del Skrevet 21. januar 2014 Du tror ikke andre bilfabrikanter flikker på softwaren sin? Forskjellen på min Merceds og "din" Tesla, er at jeg desverre ikke får de forbanna oppdateringene på min bil uten å måtte betale en "arm and a leg" for å få oppgradert ECUen i bilen. Du får de automagisk og gratis over 3G. 1 Lenke til kommentar
_dundun_ Skrevet 21. januar 2014 Del Skrevet 21. januar 2014 (endret) Det er jo ikke spesielt mer elektronikk på en Tesla enn på en "vanlig" luksusbil heller. Forskjellen er ladesystemet samt at 12V-batteriet lades fra et annet batteri og ikke fra en generator. Resten av systemet er temmelig ordinært (om enn fancy). Når man tar med all leamikken man slipper (gir, forbrenningsmotor med alle sine deler, pumper etc.) tror jeg ikke akkurat Tesla kommer ut som taperen av en sammenlikning. Endret 21. januar 2014 av kvasbo Lenke til kommentar
Cowboystrekk Skrevet 21. januar 2014 Del Skrevet 21. januar 2014 Alle nyere biler har en drøss med mikroprosessorer og datakomponenter, Tesla har nok litt flere enn snittet, men det ville overraske meg om feilraten pga elektronikk ble adskillig høyere på en Tesla. Når det er sagt så er de fleste elektronikkfeil billige å fikse, en havarert DSG-kasse, regreim, turbo etc er sinnsykt mye dyrere enn nær sagt alt som har med elektronikk å gjøre. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå